{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Kommisionssalg {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen som har erfaring eller videnomkring køb af brugt bil gennem forhanlder, som har været i kommision for kunde og hvilke købsregler der er gældende med henhold til reklamationsret.
Hvis sælger skriver i slutseddelen at bilen er solgt som et kommisionssalg uden nogen former for reklamationsret og bilen er købt med div. fejl og mangler.
Er det så bindende eller strider det mod købeloven og hvad vil udfaldet givethvis blive i en retsag hvis man sagsøgte sælger om reklamationsretten ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommisionssalg
  • #1   1. nov 2006 Hvis du læser købelovens §4 stk 1 og specielt stk 2
    Så står der ordret:

    § 4 a. Ved forbrugerkøb forstås et køb, som en køber (forbruger) foretager hos en erhvervsdrivende, der handler som led i sit erhverv, når køberen hovedsagelig handler uden for sit erhverv. Sælgeren har bevisbyrden for, at købet ikke er et forbrugerkøb.

    Stk. 2. Som forbrugerkøb anses under i øvrigt samme betingelser som nævnt i stk. 1 endvidere køb fra ikke-erhvervsdrivende, hvis aftalen om køb er indgået eller formidlet for sælgeren af en erhvervsdrivende.


    Der er vel ikke ret meget at være i tvivl om i følge §4 stk 2


  • #2   1. nov 2006 Ja, det vil jeg også mene selvom købet er indgået med de forbehold på slutseddelen.

    Tak for din ekspertise.
    Hvor langt er du nået i din uddannelse hvis jeg må spørge?

    Det må være den fedeste uddannelse, jeg kunne selv godt tænke mig at være advokat da min mund er fuld af ordkløveri smiley hehe
    Ej jeg synes nu det er sjovt sådan noget tørt stof.


Kommentér på:
Kommisionssalg

Annonce