{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.111 visninger | Oprettet:

Korte tur med diesel motor {{forumTopicSubject}}

Har købt mig en Peugeot 208 1,6 Blue HDI.

Mit spørgsmål er så:

Hvor slemt er det egentlig at køre korte ture i en diesel bil?
Altså jeg kører 3 km hver vej, 2 gange om dagen og så kører jeg langt ture i weekenden på over 100 km.
Vil jeg få problemer i fremtiden på grund af de korte ture?
Hvor slemt er det overhoved at køre de korte ture?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Korte tur med diesel motor
  • #1   28. jun 2018 Hvis du udelukkende kører korte ture, så kan partikelfilteret ikke regenerere, og det vil stoppe til.

• #2   28. jun 2018 Men regenerere den ikke bare på de lange ture så?

• #3   28. jun 2018 Hvorfor undersøger man ikke sådan noget INDEN man køber bil?????

• #4   28. jun 2018 Nej sælg den og køb en benziner ellers bliver det dyrt i længden

• #5   28. jun 2018 Jo, det vil den gøre. Men en dieselmotor har bedst af lange ture, især en ny(ere) dieselmotor med partikelfilter, AdBlue og hvad der nu ellers er.

• #7   28. jun 2018 Sker der ikke det store ved smiley Har kørt 90.000 i min og kører også til arbejde (2,6 km hver vej) i min BlueHDI og der er intet problem, udover det høje forbrug... Når jeg kører meget by kørsel er mit gennemsnit nede på 23-25 men ellers ligger det normalt på ca 27 smiley

• #9   28. jun 2018 Hej
    Det rene selvmord. Der går total kuk i de cykliske renseprocesser!
    MVH KP

• #10   28. jun 2018 Min kan også sagtens snige snig ned under 15, det er da sket et par gange smiley

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #11   29. jun 2018 Altså jeg har kun dieselbiler og ligger også kun og kører maks 5 kilometer om dagen. Og jeg har aldrig haft problemer med dem i forhold til at de sodede til eller noget smiley

• #12   29. jun 2018 #11
    T S T nu er du så også kun 19 år, så det er begrænset hvor lang erfaring du kan have i den skade virkning korte ture har på en diesel bil på den lange bane...!!

• T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #13   29. jun 2018 Selvfølgelig, sagde også bare hvad jeg havde erfaret smiley Ingen grund til alle de udråbstegn

• #14   29. jun 2018 Jeg har haft diesel i flere år, men kun lidt over to år med diesel og partikelfilter og indtil videre er der ingen problemer. Kører så cirka 12km frem og tilbage, men den bliver også brugt til korte ture.

Mine svigerforældre havde en Clio 3 med partikelfilter i ca. 6år uden problemer med den.

Så...

• #15   29. jun 2018 Da jeg var barn, eksisterede den skrøne også.
    Svigerfar har også en 1,6 og har haft den i 6 år nu, og ind til videre har han ikke haft problemer.
    Han gik på pension sidste år som 68 årlig.
    Han er frisk og ung af sind, og er ind imellem ikke kommet ud af puberteten endnu, når vi snakker kørsel i bil.

Der var også mange skrøner med Bundkaret på dem, som de så senere fandt ud af ikke var problemet, men andre ting, som ofte var manglende service i tide.

Ja skrøner kan holde ved i rigtig mange år ??

• #16   29. jun 2018 Kører selv en 208 diesel. Kører 8-9 km til arbejde og hjem hver dag. Konen tager den ned i byen. Den kører mange korte turer og holder knap 20 km/l ved det. Kører en længere tur nu og da og da hvor den får noget at leve af. Har læst flere 208 diesler som lever af korte turer og aldrig haft problemer. Jeg smiler af den lave ejerafgift på 260kr årligt??

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #17   29. jun 2018 Det sker ikke noget med de nyere diesler ved at køre korte tur. Det er kun de nye benzin biler der har problemer

Kommentér på:
Korte tur med diesel motor

Annonce