{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Hans J
Hans J
Tilmeldt:
12. jul 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Bilkøb {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg står og skal til at købe bil.

Jeg synes at det er lidt svært at skulle vælge, og har derfor brug for lidt hjælp eller sparing.

Mit budget er ca. 180 tusind.

Mit køresels behov er ca. 30-50 km om dagen

Jeg ønsker en bil der er behagligt at køre i, den skal kunne køre ca. 20 km. pr. liter

Jeg har kigget på følgende bilier:


Ford fiaste (Er prøvekørt og sorteret fra på grund af for lidt plads)
Seat Ibiza
Mazda 2
Renault Clio sport
Skoda Fabia
Citroen C4

Mazda 3
Renault Megan

Er der nogen der har input til ovenstående?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilkøb
  • #1   12. jul 2018 Hvis fiestaen giver for lidt plads, har jeg svært ved at se, hvordan mazda 2, ibiza og fabia skal gøre det bedre?

  • Hans J
    Hans J Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   12. jul 2018 Det er et godt spørgesmål.

    Jeg synes at Fiastaen bare ikke faldte i min smag. Da jeg prøvekørt den så var den for mig ikke en bil der er 150-180 tusind kr. værd.
    Hvis det skulle være en fiaesta så vil jeg heller købe en brugt til 50-60 tusind kr.

    Med Renault bilerne så er jeg i tvivl om hvorvidt de er salgbar når de engnang skal sælges igen.


  • #3   12. jul 2018 en lettere brugt Mazda 3 de kører kanon med deres 2,0 liters motor ville ikke gå efter deres 1.5 den bliver sgu for kedelig.
    eller måske en Hyundai i30 er også et godt bud, den har jeg selv den kører langt på literen men er lidt kedelig i længden.


  • Hans J
    Hans J Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   12. jul 2018 Kelevra, hvordan kedeligt i længen?

    Trolle P
    Jeg kunne godt tænke mig en nogenlunde pæn bil, også må der gerne være lidt motor kraft i den, det må gerne følges behageligt at kør i.

    Jeg synes f.eks. at Ranault Megan og Mazda 3 er lige mig hvad designet andgår.




  • #6   12. jul 2018 motoren er død i sådan en Hyundai i30 i hvert fald i diesel versionen og det er meget plastik . hvor Mazda, en er lidt mere kvalitet efter min mening har selv Hyundai,en hvor min svoger har mazdaen syntes den er mega lækker

  • #7   13. jul 2018 evt Suzuki Vitara

  • #9   13. jul 2018 Til syvende og sidst er det kun dig og dine nærmeste, der kan tage den beslutning.
    Der er cirka lige så mange "anbefalinger" som der er bilmærker og modeller derude. Nogen er til de tyske, andre til franske og nogle vil kategorisk KUN have japansk.
    Start med at gøre op, om den skal være fabriksny med de fordele og ulemper det giver, eller om en let brugt måske er et bedre køb?
    Har du det samme kørselsbehov om et år? Om to år? Man ærgrer sig gul og grøn hvis man investerer i et transportmiddel, og så lige efter får tildelt en firmabil.
    Så står vidunderet bare der og glor dag ud og dag ind.
    Pladsbehov? Skal der pludselig udvides med barnevogn, klapvogn, barnesæde osv. osv.
    Komfort? Aircon, fartpilot, selvparkering ditten og datten. Der er snart ingen grænser for, hvad man kan betale sig til. Men er det et reelt must, eller er det "bare" blær?

    Når du har opstillet nogle parametre for hvad der er rimeligt, er det ud hos forhandlerne og tjek op på, hvad der giver mest valuta for pengene.
    Hvis du kan komme til det, så tag en lang prøvetur.
    Et sæde uden ordentlig støtte kan være en pine på langfart.
    Tjek også, at tingene sidder logisk og fungerer som du forventer.

    Sidst men ikke mindst: Lad være med at skrive under FØR du er helt sikker.
    Det er så let at falde for den første man ser, men hvis der nu står en med 50.000 kilometer mindre på tælleren, og som er 10.000 kroner billigere?
    Husk også at have fruen med på råd, hvis en sådan findes.
    Det er så dumt at komme hjem med drømmebilen og så skulle skændes over det køb i måneder efter.
    Held og lykke med det.


Kommentér på:
Bilkøb

Annonce