{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.746 visninger | Oprettet:

Bilkøb {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg har svært ved at forstå alle de forskellige muligheder der er i forhold til elbiler.

Min frue vil kun have enten Tesla eller mercedes.
Vi har kigget på en Tesla 3 eller en mercedes eqc400.

Vi kører 1 gang hvert år en tur på 5.000 km. Resten af månederne er internt i DK med Max 1500 km pr mdr.

Nogen der ved lidt om det her områder der kan give lidt råd til hvad vi skal kigge efter og evt. passe på.

Der skal være træk på.
Vi vil gerne holde os under 500.000, men kan godt gå på 600.000

På forhånd tak .:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilkøb
  • #1   17. jul 2021 Det store spørgsmål er hvad du/I vægter højest ved en bil.

    Hvis man er lidt en feinschmecker og godt kan lide god kvalitet så ville jeg nok overveje at gå efter Mercedes EQC.

    Hvis man i stedet sætter mest pris på at bilen er nemmest at lade på langture og dermed også leve med, ja så er Tesla Model 3 det oplagte valg.
    Jeg har selv haft en Model 3 og der er ingen tvivl om at Tesla gør det rigtig godt på mange punkter som er væsentlig for elbiler, men de fejler altså også (efter min mening) på nogle punkter som er fælles for alle biler uanset drivmiddel.
    Derfor er jeg også afklaret med at jeg aldrig skal have Tesla igen, det betyder så at jeg må vente lidt længere til tyskerne tager sig sammen og den offentlige infrastruktur (som ikke er forbeholdt Tesla) er længere fremme før jeg skal have elbil igen.

    Men anbefalingen herfra er først og fremmest at prøve bilerne, de er ret forskellige at betjene, så man kan få meget ud af en god og lang prøvetur.



  • #2   17. jul 2021 Ud fra de to modeller du nævner
    Ville jeg til en hver tid tage
    Mercedes EQC - ville ikke engang overveje Tesla 3

    Kunne evt også overveje Audi E-Tron


  • #3   17. jul 2021 Hvad er det egentlig i er i tvivl i?
    Men ja Tesla vil jeg ikke købe, den er virkelig grim.
    De nye Audien er virkelig lækre


  • #4   18. jul 2021 Ville vælge en Tesla.
    Mercedes og vag er langt bag ude med teknikken og så de ikke særligt pæne. Hvor en Tesla 3 ligner Darkwing ducks Lille flyver.

    Ellers ville jeg kigge på Hyundai og Kia. Klar bedre biler en de europæiske og japanske mærker på el fronten. Selvom jeg syntes PSA har mangle lækre biler på programmet så er deres el og benzin sølle.



  • #5   18. jul 2021 Send hende en tur ud i Ionic 5 smiley

  • #6   18. jul 2021 Skal det være 100% el, eller har i overvejet en hybridbil? Men jeres budget kan i få en topudstyret Kia Sorento, jeg synes at det er en mega lækker bil.

  • #7   19. jul 2021 Som det er i øjeblikket, så går udviklingen rigtig hurtigt med elbiler

    rækkevidde bliver ikke bedre og bedre, men rammer de her 400-500 km alt efter modellen. Enkelte er bedre, men det er primært større og dyrere modeller

    Den hurtige udvikling kan have negativ indflydelse på gensalgspris, og det må forventes at være en væsentlig faktor på eksempelvis en eqc400 til 600.000 kr. Du kan måske få en afskrivning på 300.000 kr på 3 år, så det ville klart få mig til at overveje alternativerne

    ladehastighed på eqc er rimelig, men sammenlignet med de nye 800volt ioniq 5 og EV6 vil i særligt på jeres 5000 km tur skulle forvente dobbelt op på hver af de 10-15 ladninger. Derfor vil jeg personligt have meget fokus på netop ladehastighed og ladekurven

    derudover så ville jeg som markedet er lige nu aldrig købe en helt ny elbil, der hentes grundet tyskernes tilskud på 9000 euro til alle der køber elbil, kan en 6-9 mdr gammel elbil med få tusind km på klokken handles 50.000-75.000 kr under nypris i Danmark


  • #8   19. jul 2021 Hva med at finde ny kone, og giv den gamle een Opel Vectra , som tak for denne gang.

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #9   21. jul 2021 Mercedes for guds skyld, Tesla vil du fortryde resten af dit liv, tesla er en pap bil smiley

  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    aug 2016

    Svar: 49
    #10   21. jul 2021 Ny Audi Q4 E Tron
    https://youtu.be/5puyCvtaJEQ


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 63
    #11   21. jul 2021 # 3:
    Hvordan er en Tesla grim?????


  • Temsen
    Temsen Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
    #12   21. jul 2021 Polestar 2 kunne også være en god mulighed, og så er den skide flot.

  • #13   22. jul 2021 Få lidt styr på hvilke modeller der er indenfor jeres budget og afsæt så den nødvendige tid til at prøvekøre dem en efter en - det er jo ikke småpenge for de fleste, og der er gode overraskelser at få fra andre producenter, medmindre det er mærkets navn og ikke selve bilen, der er ønsket af din kone . Når så beslutningen er taget, kan du undersøge, hvad der er af kommentarer/artikler om den.
    Det er en god ide at være medlem af FDM, når der er store penge og biler på spil. De kan sikkert også rådgive før købet.
    Og hvis de 5000 km er et must i egen bil, så er et overblik over lademuligheder på ruten vel en nødvendighed.
    PS: Min søn kører Tesla X med over 365.000 km på tælleren.


  • #14   22. jul 2021 Ville kigge efter biler med hurtig ladetid. 800 v

  • #15   22. jul 2021 Går og venter på en VW ID4 GTX. Den opfylder mit behov til fulde, og når jeg læser om andre ID4 ejere som har været på tur til Frankrig og Italien, så er der ingen problemer ift ladning osv.

    Ligeledes synes jeg at prisen er fornuftig ift bil, kvalitet, størrelse mm


  • #16   22. jul 2021 Har lige her i sommerferien ligget ved poolen og læst nye udgave af bilmagasinet og her er forskellige test omkring netop el-biler
    Og de kigger blandt andet på Tesla 3 af det positive kan nævnes
    Den er hurtig ligesom mange andre el-biler
    Og garantien på Tesla er god
    At det negative på Model 3 kan nævnes
    Samle kvalitet er for ringe der kan være pladedele som rammer hinanden eller har ALT for stor afstand
    Derudover så får interiøret lidt kritik over at det simpelhen er for plastik og så er pladsen i en Tesla 3 bare ikke prangende

    Personligt syntes jeg model 3 er den pæneste model de har lavet men tilsyneladende åbenbart også den ringeste

    Der er iøvrigt og en test af Audi Q4, Aiways U5 og Skoda Enyaq

    Men som jeg har skrevet tidligere til trådstarter hvis dit eller din kones valg står imellem Tesla 3 og Mercedes EQC400

    Ja så er der efter min mening IKKE et valg

    Det findes kun en løsning og det er Mercedes

    Tesla er vel egentlig nærmest blevet en religion og ja de har gjort det godt.

    De har jo helt sikkert været godt hjulpet af at være eneste mulighed i et stykke tid på markedet

    Men idag hvor mange af de store europæiske fabrikker også er kommet på el bølgen så får de altså konkurrence
    Personligt syntes jeg bl.a Mercedes EQC er en fedt el bil men også de nye BMW ix modeller eller Audi E-Tron eller Q4
    Hvis man tager ovenstående modeller så syntes jeg personligt at de er langt federe og flottere end Tesla model X som vel er den der skal sammenlignes med


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #17   22. jul 2021 #16 Men vigtigst af alt Tesla 3 er lavet i pap smiley . Jeg var ude og prøve en hold nu kæft noget skrammel smiley Prøv at lukke døre og bagklap på sådan en jeg kan ikke beskrive herinde hvor lamt det er gå ud og prøv selv



  • #18   22. jul 2021 Hyundai IONIQ 5 er også meget interessant.



  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 63
    #19   22. jul 2021 Elbiler bliver stadig billigere.
    Man må da selv sætte sig ind i eget behov.
    Opveje det mod benzin og oliepriser.
    Mulighed for at tanke/lade nemt og hurtigt..


  • #20   22. jul 2021 Jeg har en fætter som har en KIA E-Niro
    Jeg er ikke imponeret over koreanerne



  • #21   22. jul 2021 I den prisklasse er leasing også værd at overveje mht fleksibilitet og også rimelig økonomi.


  • #22   23. jul 2021 #24
    Det er korrekt at mange leaser biler

    Men det er vel altid bedre at eje end at leje

    Har man råd til en bil i 500-600.000 kroners klassen har man nok også råd til værdi tabet

    Og hvis du regner leasingprisen med førstegangsydelse + månedsydelse x antal måneder + plus indfrielse af restværdi hvis bilen ikke kan sælges til den så kommer der en ekstra regning så er det sgu nok lige før det er nemmere og billigere at købe fremfor at lease

    Jeg har kigget på forskellige leasingforslag fra div. Firmaer og set deres restværdien og nogle af dem er helt ude i skoven for at kunne fremstå billigere om måneden

    Og er stadig ikke kommet frem til at det er end bedre forretning for mig som privatperson at lease fremfor at købe


  • #23   23. jul 2021 Leasing giver heller ikke så meget mening på en elbil da afgiften på elbiler er meget lav.

Kommentér på:
Bilkøb

Annonce