{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.740 visninger | Oprettet:

Kørekort {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er på ferie her i Norge. Jeg blev desvæære målt til at køre 122 km/t, hvor fartgrænsen var på 80.
Det norske tog så kortet fra mig, og ville sende det videre til det danske politi. Det skal dog siges jeg også har fået, kørselsforbud her i Norge, (6 måneder). Men mit spørgsmål er så nu, har det nogle betydning i Danmark? At jeg har fået kørselsforbud i Norge? Altså kan jeg stadig køre bil i Danmark? Eller hvordan fungere det? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørekort
  • #1   23. jul 2018 mener slet ikke de skulle have taget dit kort. Det skulle du have holdt ved for det må de slet ikke. Det må kun det danske politiet.

  • #2   23. jul 2018 Ja, det var også det, det danske politi fortalte mig tidligere i dag, da jeg ringede dem op.
    Men tror du det har nogen betydning i Danmark, at jeg har fået kørselsforbud her i Norge? smiley


  • #3   23. jul 2018 hade en ven der også kørte for stærkt for nogen år siden der over/oppe. Han måtte ikke køre selv i Norge i et år. men i Danmark måtte han gerne så det vel det samme med dig.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #4   23. jul 2018 Det har ingen betydning i DK, men de kan bruge det hvis der sker noget lign her hjemme.

  • #5   23. jul 2018 Ja okay ... men norsk politi fortæller mig åbenbart at de har et samarbejde med dansk politi ... om at hvis jeg har kørselforbud her i Norge, så får jeg det også i Danmark? smiley det stemmer vel ik? Fordi det danske siger at det ingen rolle har ...

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #6   23. jul 2018 Deres samarbejde ligger i at de kan få pengene hjem, og at du sikkert ikke behøver at betale på stedet..
    De kan IKKE give dig nogen kørselsstraf her i DK..
    Det er præcis det samme, når svenskere og nordmænd kører for stærkt hernede, og bliver fanget, de får også midlertidig kørselsforbud i DK, men deres kørekort vil stadig være gyldigt i deres hjemland

    Men hvorfor spørger du, hvis du allerede har haft fat i det danske politi, og de siger at det ingen betydning har?
    Hvorfor skulle de lyve over for dig?


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #7   23. jul 2018 Hvordan kan det være at du spørger her, når du har fået svar fra det danske politi? De har et samarbejde, men en frakendelse/kørselsforbud i Norge kan ikke bruges i Danmark. Men politiet kan bruge det imod dig, at du har lavet en grov hastighedsovertrædelse i et andet land, hvis du gør det i Danmark. Så det kan have en konsekvens for dig.

  • #8   23. jul 2018 sjovt som det emne tit kommer op.

    og alle få de samme svar i de forskellige emner.

    Gad vide om søgefunktionen er på ferie ??


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #9   23. jul 2018 Dennis
    Findes der søgefunktion herinde?! smiley


  • #10   23. jul 2018 Jeg spørger netop fordi, jeg har ringet til det norske ... de fortæller mig de har samarbejde med det danske, og så har jeg ringet til det danske hvor Vestegnens politi fortæller mig, der intet sker her i Danmark med kortet, hvor trafik og kørekort styrelsen fortæller mig, det bliver klippet i stykker hvis vi modtager det fra Norge, mon ikke hun har misforstået sagen så.

  • #11   23. jul 2018 husk det koster 1000kr hver gang vlado stopper dig;);)

  • #12   24. jul 2018 Vlado for Prez


    og de kan ligeså godt slette søgefunktionen i forum, så ville det være meget nemmere at acceptere samme emner


Kommentér på:
Kørekort

Annonce