{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.982 visninger | Oprettet:

Sindsygt olie forbrug {{forumTopicSubject}}

Hejsa skal lige bruge noget ekspertise.

Jeg købte igår en Ford mondeo 1,8 fra 2002
Jeg prøvede kørte bilen ( Privat køb ) en halv times kørsel 15 km måske
Da jeg kom tilbage tjekkede jeg olien og den stod lige præcis på maks. Bilen bliver så kørt hjem, da jeg har kørt 300 km i den ville jeg lige tjekke olien, olie pinden var helt tør da jeg tjekkede.

Hvordan kan en bil smide stort set alt olie på 300 km?

Vandet ser fint ud, motor lyder godt, den røg lidt fra udstødningen imorgs ved opstart. Og der er ingen olie pøle når den har været parkeret.

Jeg har kørt på motorvej hjem 200 km. Også 100km by/landevej

Jeg kontaktede sælger og de sagde de havde hældt olie på 14 dage før og de havde kørte 400km motorvejs kørsels efterfølgende, uden nogen form for olieforbrug

Nogen idéer til hvad det kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sindsygt olie forbrug
  • #1   1. aug 2018 Enten løber det ud et sted eller også forbrænder den det.

• #2   1. aug 2018 Kan ikke se nogen steder på jorden der skulle have løbet ud. Synes nu det er helt vildt at den kan sluge det så hurtigt. Kan den forbrænde det så hurtigt

• #3   2. aug 2018 hvis den skulle forbruge så meget.
    burde den ryge renlig meget.

bilen stod på jævn overflade og havde stået stille i ca 10 min.
    For du kontrollere olie begge gange.

for har bilen stået stille lang tid første gang.
    og anden gang lige har kørt.

så vil der være stor forskel på, olie nevuet

• #4   2. aug 2018 Den nemmeste måde at se om du har en fejl, er at du kan repetere den.

Fyld olie på til MAX igen, og kør 100km i bilen og kontroller' så oliestanden igen.

Mangler der noget, så hælder du olie på til MAX og kører 100km mere og kontrollerer det igen. Så har du en ret god indikation af om der er noget galt eller ej.

Er der noget galt, må du finde ud af hvad du så gør derfra.

• #5   2. aug 2018 husk ! når du måler olien at pinden er helt på plads og mål motor kold og køre så evt. 100 km mål igen kold , ikke noget med lige have startet den , så passer mål ikke , da olien løber rundt og kommer ikke på plads fordi den er slukket kort .

• #6   2. aug 2018 stempel ringe, det lavede jeg på den jeg havde, og den brugte også meget, den drak nærmest olien faktisk

• #7   2. aug 2018 Det lyder som om du laver en målefejl.
    Husk:
    - BIlen skal holde på plant underlag
    - Motoren skal minimum være stanset i nogle minutter

Jeg har engang prøvet en toyota hvor olieforbruget pludselig steg en del, det hjalp at efterspænde filteret smiley

Der er ca. 1 L olie mellem min og max på de fleste biler og ydeligere knap 1 L inden pinden er helt tør.
    Hvis din bil brændte 2 L motorolie på 300 km, ville den ligne en røgkanon. Ved 10 km/l, svarer det til 7 % olie på en to takter.

• #8   2. aug 2018 Bilen skal stå på plan underlag og have været slukket et stykke tid før du tjekker niveauet. Når du så tjekker niveauet, gør du så følgende?:
    -Træk oliepinden op,
    -Tør den af,
    -Sæt den tilbage i motoren (helt ned)
    -Træk den igen op, og aflæs niveauet.

• #9   2. aug 2018 Ja jeg tørre pinden af og sætter den ned i igen. Jeg tjekkede olien en halv time efter jeg havde været ude og kører en god tur igår aftes, der kom ikke en eneste dråbe på pinden. Gjorde det også her til morgen da den var helt kold det samme skete der. Ingen olie.

Jeg vil prøve det med at repetere med de 100 km og se hvad der sker

Kan det være fordi sælger har brugt en mega dårlig olie eller for tynd ?

• #10   2. aug 2018 "Kan det være fordi sælger har brugt en mega dårlig olie eller for tynd ?"

Det kan nok nærmere være at sælger har fyldt den op med olie inden du kom for at du valgte at købe den. Det er ikke noget der er sket natten over det der så udgangspunkt.

• #12   2. aug 2018 Leo P. Antagelser er roden til alt ondt når man forsøger at fejlfinde, hvad jo egentlig er hvad trådopretter beder om hjælp til.

Så hvad er det første man udelukker. Det mest sandsynlige = menneskelige fejl.

• #13   2. aug 2018 Sønnen købte en fra en forhandler, solgt som privat for en kunde..

Den brugte også olie som en sindssyg,, den oste ikke, og den spildte ikke olien, men kom i metalpresseren ved produkthandleren.

Han gav 7000,- for den, og det var ikke værd at røre ved, men det var også en Hyundai.... smiley

Det var bare tabte penge....

• #14   2. aug 2018 Sådan en kan altså godt bruge rigtig meget olie. Jeg skiftede engang stempelringe på sådan en, da en skrabering var knækket.... Det røg altså også lidt når den fik gas inden...

• #15   2. aug 2018 hæld noget 15/40 på og hvis den stadig bruger 2liter pr 300km, så skynd dig at sælg den.

• #16   2. aug 2018 Hvis den brænder så meget olie af, burde der sidde noget der ligner et koralrev på tændrørene samt katalysator stopper til. Prøv at hive tændrørene ud og se farve og sammenlign alle 4 rør.
    Mvh. Gert

• #17   2. aug 2018 Tak for svarene, vil lige prøve mig lidt frem med alle de muligheder. Der står I instruktions bogen den skal have 10/40 kan der gå noget i stykker hvis jeg hælder 15/40 på

• #19   2. aug 2018 Er et kendt problem at de motore bruger olie. Er stemoelringenr og olieringene der bliver slappe. Nye ringe og så er du kørende igen

• #20   2. aug 2018 Stempelringe og olieringe er det noget dyrt noget at få lavet. Fik lige afvide at det kunne være paraplyerne

• #22   2. aug 2018 Tænker aldrig det kan gå at renovere på sådan en motor.

Det er byt til andet brugt, hvis der altså skal laves noget.

• #23   2. aug 2018 Uanset om det er paraplyer eller olieringe bliver det brændt af og det kan ses op tændrør. Så skru dem ud og se hvordan de ser ud. Evt. lig billede af dem her.
    Mvh. Gert

• #25   3. aug 2018 tror ikke på paraplyer med det olieforbrug
    stempelringe, tager du bundkarret af, løsner plejlstænger, topstykket af, stemplerne op, skift ringe, også den modsatte vej, jeg ville nok også skifte kæde og strammer, når nu man er igang

• #28   3. aug 2018 Jeg tror det ender med at du skal have en længere oliepind

• #32   7. aug 2018 Måske har den fordampet vand ud af olien (så passer deres historie om 400 km på motorvej ikke), måske en dårlig olie. Skift olien til kvalitet og hold øje.
    Engang oplevede jeg samme problem med en Accord 1,8, blandet kørsel. Den havde noget tyktflydende olie på (vel 15/40?), som jeg skiftede til tyndere (10/40). Det nedsatte olieforbruget, derfor fik den 5/40 fuldsyntetisk, og derefter brugte den ikke unormalt med olie.
    OG 15/40, 10/40 og 5/40 har samme viskositet ved varm motor.

• #33   7. aug 2018 Mange biler kan begynde at sluge olien hvis den får tæsk. Altså høje omdrejninger

• #34   7. aug 2018 Få en kammerat/ kæreste/ far eller andet til at køre bag ved dig.. de vil fandme kunne lugte hvis den spiser olien- når du sparker lidt til din.

Hvis sælgeren har fyldt på inden- burde du næsten have lagt mærke til det- da olien typisk så er meget klar- ihvertfald ned det forbrug du lige beskriver..

Fandme tarveligt at sælge den som "defekt" og endnu værre hvis du gør det samme- men træls er det da- har selv prøvet:(??

• #35   8. aug 2018 Der skal gå mindst 10 minutter efter varm kørsel, før al olien er tilbage i bundkaret og derfor kan måles rimelig sikkert.
    Hvis nogen kører bag dig for at se blålig røg, så skal du først køre den op til max omdrejninger og så slippe speederen. Hvis der er blålig røg, forbruger motoren olie.
    Som tidligere skrevet så er det enten slidte eller hårde olietyve eller slidte stempelringe.
    Et værksted kan måle sig frem til hvilen årsag der er til olieforbruget.

• #37   8. aug 2018 Tjek dine tændrør som det første, ligner de noget der er løgn har du sparet en masse motorolie, og kan så beslutte dig for hvad der skal ske med bilen.

• #38   8. aug 2018 Hvad har sådan en kasse kostet?

• #39   8. aug 2018 Ved du hvilken olie der er hældt på motoren?
    Det er jo ikke lige meget, så spørg tidligere ejer eller check på en eller anden hjemmeside fra en reservedels leverandør (THansen, Refaco etc.)
    Er det en diesel eller benzin? Hvor mange km har bilen kørt i alt? Der er jo en udløbsdato / max km tal for alle biler.
    Hvad siger tidligere ejer til olieforbrug. Han må jo også måtte hælde olie på.
    Er der service bog eller regninger for service med.
    Du har taget en chance ved at købe af en privat, så ikke er pligtig til at fortælle sandheden. Har du stillet sælger nogle spørgsmål i forbindelse med salget?
    Citat fra din første indlæg: "Nogen idéer til hvad det kan være? "

• #40   8. aug 2018 Private har pligt til at fortælle hvad de ved, det er bare svært at bevise hvad de vidste.

• #41   8. dec 2018 Jeg har læst dit indlæg og tror dit problem skyldes en forkert oliepind. Tidligere ejer har måske udskiftet oliepinden, uden at købe en original som passer til bilen, derfor får du forkerte måleresultater.

Kommentér på:
Sindsygt olie forbrug

Annonce