{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.817 visninger | Oprettet:

import af ny bil {{forumTopicSubject}}

jeg har fået kig på den nye renault koleos, men den kommer jo indtil videre ikke til danmark og har talt med 2 renault forhandlere og de kan ikke hjemtage den, åbentbart et eller andet med importøren.
jeg har så lidt løseligt snakket med den forhandler/værksted hvor vi normalt får lavet bil i prag og de vil hjertens gerne sælge os en bil og vil osse gerne tage sig af papirarbejdet osv.
men mit spørgsmål er så
hvordan beregner skat afgiften på en bil som ikke tidligere har været prissat /kørt her i danmark
har forsøgt at få svar fra skat, men det er ligesom bedre at snakke med kassedamen i netto, hun giver i det mindste svaret at det ved hun ikke, skat svarer i øst når man spørger i vest.
heldigvis er det ikke lige nu og her der skal købes ny bil, men indenfor det næste års tid


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  import af ny bil
  • #1   10. aug 2018 Jeg ville have is i maven og give Renault forhandlerne lidt tid.

    Hvis det er den første og eneste der skal importeres til landet så er jeg sikker på at du render ind i en labyrint der bliver rigtig dyr for dig desværre.


  • #2   10. aug 2018 ja det er jo netop det jeg frygter, at det skal blive et helvede uden lige og pisse dyrt. meget dyrere end hvis renault danmark hjemtog den osv

  • #3   10. aug 2018 Koleos tror jeg ikke du skal regne med kommer til DK. Den bliver alt for dyr. Den gamle model koleos kom heller ikke til DK.
    Lidt synd for den er møgfin. Holdte for en uge siden, ved siden af en i perlemorshvid og alt i udstyr ( Tysk )- Der så min Kadjar lidt kedelig og lille ud...


  • #4   10. aug 2018 Hvis den er typegodkendt i andre EU lande er den vel også typegodkendt i dk, afgiften beregnes vel ud fra bilens nypris (hvis du importere en ny bil) og med km/l og airbags og alt det ligesom andre nye biler? smiley

  • #5   10. aug 2018 Kasper: Problemet er bare at der IKKE er en nypris i DK når den ikke forhandles.

  • #6   10. aug 2018 Thomas# Jeg tror kasper mener indkøbsprisen uden afgift. Det er jo den pris skat går ud fra når de skal beregne afgiften.
    0#Men det burde ikke være helt umuligt eller koste mere end normalt at få den til DK så længe du køber den fra et andet europæisk land, kravene er jo nogenlunde ens i alle landene, og så vidt forstår lavet ud fra nogle retningslinjer som EU har lagt.


  • #7   10. aug 2018 bilen har en fabriks pris med moms. der til ligges afgift. 85% af første 185.000kr det der over 150%. har du nået data på bilen. så kan jeg måske regne en ca pris.

  • #8   10. aug 2018 Så er det mig der misforstår.. Jeg tænkte ikke han mente fabriksny bil, men bare "ny" bil.. smiley

  • #9   10. aug 2018 det er en fabriksny bil jeg har i tankerne
    salgsprisen for topmodellen er ca 945000 kz som ca er 325000 dkr

    kender ikke prisen for hvad den koster uden tjekkisk afgift osv,


  • #10   10. aug 2018 Den er jo identisk med Nissan X-Trail.. smiley Den fås i DK, og kunne ikke forstille mig den var meget længere væk. Det er vel en 1,6 Diesel du har i tankerne?



    Den gamle Kaloes blev faktisk solgt i danmark i ca. et års tid...


  • #11   10. aug 2018 Det er vel hurtigt en små 600 tænker jeg...

Kommentér på:
import af ny bil

Annonce