4.775 visninger
|
Oprettet:
Køb af BMW 535d F11 {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg står og skal have ny bil. Jeg har aldrig ejet en BMW før og jeg kigger på en lidt speciel udstyret perlemorshvid BMW 535d fra 2014 med 169.000 km på klokken med fuld service fra BMW center som jeg er faldet totalt for.
Er der noget jeg bør tjekke igennem på bilen inden køb?
Der var noget med nogle flaps i indsugning, er der kommet styr på dem?
Den køre som en BMW, fuldstændig fantastisk og fejlfrit, men det betyder ikke man lige skal sikre sig hvis der skulle være børnesygdomme.
Nogle gode råd??
nov 2016
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 172
Bare husk og få skiftet olie i gearkassen og bagtøjet hver 70-100k.
For bmw gør det ikke, da de påstår der er "lifetime" olie på.
Har selv en e61 der har gået 370k.. og der er stadig ikke rust eller noget.
Det er kun bagtøjet og gearkassen hvor man kan mærke, at olien aldrig har været skiftet. 370k er trods alt meget for den samme olie.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 11 Svar: 172
Vores kørselsbehov har ændret sig lidt, så er ikke sikker på det skal være diesel næste gang. Ville dog ikke selv have problemer med at købe en 530/535, der havde kørt op mod de 200.00 km - så go for it
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 139
Der er ikke nogle store No go's. Alle biler har nogle svage sider.
På F11 er et svagt punkt luftpuderne i bag. De skal nok gå inden 200.000KM, hvis ikke de er skiftet. Sørg for at skifte gearolien/filter.
Med 170.000KM på klokken vil der sikkert komme diverse slid dele som bøsninger der skal skiftes.
Motormæssigt er den ret solid. 535D motoren har ikke de vilde problemer som tidligere. Dele som kan gå i stykker EGR køler, Turbo, turbo rør.
Evt. skift kædestremmer for at være på den sikre side.
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 261
Tak for hjælpen, jeg vil prøve mig med den, det lyder ikke til det kan gå helt galt!
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 261
nov 2016
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 172
Det er sådan en som mig der står med lorten bagefter, pga tidligere ejer ikke har fx. skiftet olie.
det er både gearkasse og differentialet der skal skiftes olie på hver 100k
diff. koster vitterligt kun 300kr i materialer, at skifte olie på. (i øvrigt ekstremt nemt og gøre selv)
Gearkassen koster ca 2500kr med ny orginal olie og filter/bundkar (det er lidt sværere og skifte selv)
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 261
Den kører jo variabel service, og de har sagt de kan udlæse det igennem nøglen.
nov 2016
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 172
Det kan jeg lige så godt sige med det samme.
Det er et stort problem med deres "lifetime" oile, for intet olie er "lifetime"
bare søg på google: "bmw lifetime gearbox oil"
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 261
nov 2016
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 172
Det er ikke verdens ende.
alt andet på bilen er normalt vedligehold.
Køb af BMW 535d F11