{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.663 visninger | Oprettet:

Jeppe V
Jeppe V
Tilmeldt:
17. aug 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

C1, Aygo og 107 - Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en C1 fra 2008, som er begyndt at tage (meget) vand ind ved bagpassagernes fødder, når det regner.

Jeg har en voldsom mistanke om at det er dørlisterne der er møre.
Andre der har oplevet det samme, og hvordan er I kommet ud af den kattepine?

Køber man nogle nye (450 stk) eller brugte (50 stk) ved en ophugger? Og kan man i det forbindelse selv sætte dem på?

Jeg havde også vand ved reservehulet, og fik tætnet stoplys, bremselys og ikke mindst udluftningskanalerne under bagkofangeren, hvor netop listerne omkring disse var totalt møre og dårlige.

Vh Jeppe


Kommentarer på:  C1, Aygo og 107 - Hjælp
  • Jeppe V
    Jeppe V Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   17. aug 2018 Ja jeg er også mest til det at købe nogle nye.

    Jeg kan love dig for, at jeg også ville have en anden bil, men jeg vil gerne lige køre livet ud af den her.

    Den fungerer fint som pendlervogn.


  • #5   17. aug 2018 En Aygo er en fin bette bil, vi har selv en til når man bare lige skal hurtigt rundt i byen.
    Den kan parkeres alle steder og koster latterligt lidt i drift og benzin.


    profilbillede
  • #7   17. aug 2018 Møre lister afhjælpe man med silicone i tide.
    Hvis huggerens er ok så smør dem jævnligt.
    Hvis du vil spare, så hiv propper ud i bunden eller bor ekstra huller.


  • #9   17. aug 2018 Jo men så kan han fjerne det, men læste at han bare vil køre den helt færdig..

  • #11   17. aug 2018 Tjek det stykke "flamingo der sidder inde bagi. Ofte er det gået løst, eller der er skiftet højtalere.
    Det er jo desværre en sygdom de har, de potentielt utætte rigtig mange steder.

    Chick hicks, husk åbent brum filter på den smiley smiley


  • #12   17. aug 2018 Det skal ikke laves noget sjovt den skal bare trille et par gange om ugen.
    Er fra 2013 og har kun kørt 25.000 km. så vi har Aygo længe


  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #13   17. aug 2018 bag bagkofangeren ud i siden sidder der nogen udluftningens ventiler de har en skumgummi pakningen som bliver dårlig. Skulle var et kendte problem

  • #14   17. aug 2018 Flamingo/skum i døre løsner sig (Rudekit slipper døren) - det giver vand i bunden ved fødderne. Vand ved reservehjul er øverste stoplys eller de to gummidutter som bagklappen hviler på når den er lukket der er blevet løse.

  • Jeppe V
    Jeppe V Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #15   18. aug 2018 Kan man gøre noget ved det flamingo/skum i dørene ?

  • #16   19. aug 2018 Ja, man kan klistre det fast igen med frisk rudekit


  • #17   19. aug 2018 Er du på facebook Jeppe?
    Her er både citibug owners og Aygo klubben fuld af hjælpsomme mennesker.


  • Jeppe V
    Jeppe V Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #18   19. aug 2018 Okay mange tak begge to.
    Det vil jeg prøve at kigge på.


  • #19   19. aug 2018 Og nok den største 3 cylinder motor dk
    https://www.facebook.com/groups/283942661775542/


  • #20   21. aug 2018 Hej Jeppe.

    Aygo af de første årgange kan få mange problemer med vandindtrængen. Tjek de her ting.

    Hvis der ligger vand nede ved reservehjulet så er det stoplygten / baglygterne der skal skiftes. Hvis man er heldig er det kun stoplygten der skal skiftes.
    Dørlisterne kan også drille lidt.
    Hvis gulvtæppet er vådt oppe foran, skal du havde sæder, gulvtæppe osv ud også skal man ligge noget ''Sealing'' på karossen under gulvtæppet ved førersiden.

    På de nyeste Aygo KGB10 modeller er problemet lavet fra fabrikken af, så man slipper for vandproblemerne i kabinen. Det kan man se i bunden af dørene.

    Grund til jeg ved det er fordi jeg selv arbejder hos Toyota.


  • #21   22. aug 2018 Skifte lygterne? Seale under gulvtæppet? Ej... Hvilken forhandler, for så tror jeg da jeg kører til en anden.

  • #22   22. aug 2018 RSM tuning. Du kan lukke øre og øjne for hvad jeg skriver og enten tro på det eller ej. Men vi Kender vores biler ret godt. Og hvis man kører til en mekanikker der ikke kender til de "kampagner" kan han godt få lange boller.

    Så hvis du påstår at en uddannet Toyota mekaniker ikke har ret i det. Så må det stå for egen regning.

    God aften til dig smiley


  • #23   25. aug 2018 Min pointe er at skifte lygterne er som at pisse i bukserne for at holde varmen. Pakningerne er ikke blevet bedre på de nye lygter. Det er bedre, og billigere for kunden, at seale dem der er. Den viden skal i bare efterhånden ha' fået på jeres værksted.

    Jeg har skrevet min erfaring med hvad jeg ved er de største syndere på de biler, men jeg kan lige komme med et ekstra råd om dørlisterne - man kan igennem udluftningshullerne i dørlisterne føre en 3-4mm pvcslange IND gennem indersiden af dørlisten. Den skal bare ind i den øverste halvdel af dørlisten for at vandet render af, og ikke ind.

    Jeg har været uddannet toyotamekaniker lidt over 66% af den tid du har været i live, så det er desværre et kort der falder til jorden at spille for dit vedkommende smiley


  • #24   25. aug 2018 Jeg er ked af skuffe dig hvis du tager udgangspunkt i min alder her inde, jeg er den type menneske der ikke ligger hele mit liv på nettet, så det kort er i hvert fald noget der falder til jorden på din banehalvdel smiley men det er fint nok med dine erfaringer, men så syntes jeg du skal skrive til Toyota Danmark om hvordan vi skal udfører vores arbejde ude på værkstedet, da du tydeligvis ved bedre om bilerne end Toyota gør om deres egen biler smiley
    God dag til dig !


Kommentér på:
C1, Aygo og 107 - Hjælp

Annonce