{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.483 visninger | Oprettet:

Jonatan O
Jonatan O
Tilmeldt:
18. aug 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16

SKODA CITIGO MISTER TRÆKKRAFT {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg fik igår anskaffet mig en kvik lille skoda citigo med hele 75hk til en rimelig billig pris. Jeg prøvekørte den og det hele virkede fint. Desværre sker der det idag, at mens jeg kører en lille hyggetur, mister jeg trækkraften. Jeg kører ind til siden og tænder og slukker bilen og alt kører igen. 10 minutter senere sker det samme. Jeg mister trækkraften. Tænder og slukker bilen men denne gang da jeg tænder bilen "hopper" den fra motoren. Derfor tænder jeg og slukker endnu engang, og den starter igen, dog med en motorlampe. Da jeg kommer hjem aflæser jeg motorlampen og får koden p0627, hvilket er en "Fuel pump A Control Curcuit/open".
Nogen der har erfaringer? Er det brændstofspumpen der skal udskiftes? Håber nogen kan hjælpe mig og på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SKODA CITIGO MISTER TRÆKKRAFT
  • Jonatan O
    Jonatan O Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #2   18. aug 2018 Okay tak. Hvordan ville du gribe det an? finde brændstofspumpen og se om noget sidder løst? mvh

  • Jonatan O
    Jonatan O Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #4   18. aug 2018 Ved du eller andre om hvordan man kommer til den? er den fra under passagere sædet eller skal man til at droppe tanken?

  • #6   18. aug 2018 Det kan som der bliver skreven nemt være en dårlig ledning til pumpen eller stik. Det kan også være et relæ der styre det. men de flest gange jeg har haft sådan en fejl på benzin biler. har det næsten altid været selve pumpen der var ved at gå til. så der skete en kortslutning eller den hade dårlig forbindelse indvendig i pumpen.

  • #7   18. aug 2018 Pumpe under bagsæde der er et stort dæksel
    Hvor mange km. har vognen kørt ??
    Polobjørn


  • Jonatan O
    Jonatan O Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #8   18. aug 2018 Tak for alle jeres inputs. Min strategi indtil videre, er at åbne dækslet op og se pumpen an og måske være heldigt at se noget der ser forkert ud. Hvis det ikke virker, køber jeg en ny pumpe. Hvis det så ikke virker, skal jeg nok bruge lidt mere hjælp smiley
    Og den har gået 127, så ikke en ny en, men heller ikke en gammel taxa


  • #9   18. aug 2018 Mere for at vide hvor gammel pumpen var
    Polobjørn


  • Jonatan O
    Jonatan O Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #10   18. aug 2018 6 år gammel og har faktisk prøvet at se i servicehæftet, om den skulle ha været skiftet, men det kan jeg ikke


  • #11   18. aug 2018 Den havde nok fejlen da du købte den, men tænker du nemt får styr på sagerne.

  • #12   18. aug 2018 Hvad farve er den Citigo du har købt ?

  • Jonatan O
    Jonatan O Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #13   18. aug 2018 Ja håber virkelig det ikke bliver en pinsel. Jeg har lige været ude og køre i en times tid og der var ingen problemer, men det er ikke holdbart, selv hvis den kun gør det sjældent.

  • Jonatan O
    Jonatan O Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #14   18. aug 2018 Den er lysegrøn

  • Jonatan O
    Jonatan O Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #15   18. aug 2018 Nu har jeg så åbnet dækslet og kan se at pumpen er fra 5. måned i 2017. Puha, synes jeg er lidt mystisk.

  • #17   18. aug 2018 Sæt den store nøgle i omme bagtil. Træk fjederen op / spænd elastikken og kør femhundrede meter igen. smiley

    Eller giv stikkene en gang kontaktrens. Hvis der er korrosion vil forbindelsen svigte og lige pludselig får den slet ikke noget at leve af.


  • Jonatan O
    Jonatan O Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #18   18. aug 2018 Havde den lige ude igen i aftes. Efter 30 mins kørsel går den ud. den mister trækkraft og efter omkring 5 sekunder fra den mister trækkraft, går den død. Når jeg så prøver at starte den, hopper motoren ad helvedes til og den viser ingenting på omdrejningstælleren og hvis jeg løfter foden fra kobling går den ud. Dette er hvis jeg starter den i 1 gear( alt dette er kun efter at den mister trækkraft, normalt kan jeg godt starte i 1. gear) hvis jeg starter uden gear bare med kobling nede vil den gerne starte igen også kan jeg fortsætte. En sidste ting jeg vil påpege, er at lige efter den går ud så kommer det røde batteri symbol op, er det ikke normalt eller kunne det være, det der er årsagen? altså den mister strøm, fødepumpen kan ikke længere give benzin også går den ud? øv hvor er det træls det her og håber virkelig ikke jeg skal af med en milliard for at få den lavet. næste gang bliver det hos en forhandler smiley

  • #19   18. aug 2018 Den røde lyser når der ikke lades på batteriet, og det gør der ikke for motoren er jo gået ud.

  • Jonatan O
    Jonatan O Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #20   19. aug 2018 Okay, så er det nok ikke det smiley

  • #22   19. aug 2018 Stop rocketman....
    Er den købt privat er det bare ærgerligt.


  • #23   19. aug 2018 Problemet er bevisførelsen.

  • #24   19. aug 2018 Har du tjekket brændstoffilter? Ud fra symptomerne, kunne det også godt være synderen.
    Får du kun en fejlkode?


  • Jonatan O
    Jonatan O Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #25   19. aug 2018 Er godt klar over jeg aldrig vil få penge tilbage fra ham. Han har jo helt sikkert vidst det, men det mener han jo er noget der er opstået 100km efter jeg har købt den... Det løb er desværre kørt. Nu handler det bare for mig om at få den iorden igen til så få penge som muligt, og lade det være en lærestreg.

  • Jonatan O
    Jonatan O Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #26   19. aug 2018 Den har fået stort service for kun 1000 km siden og der er brændstofsfilteret skiftet, så tror desværre ikke det er der den lægger smiley

  • #27   19. aug 2018 Det er jo også usandsynligt at pumpen er defekt. Tag stikket af til pumpen og slib/krads på overfladerne i begge stik. Rens begge stik med kontaktrens. Stram hun-stikket til sidst og saml. Hvis der stadig er et problem, må du lede andetsteds. Det kan også være skidt i tanken, som stopper pumpen til.

  • Jonatan O
    Jonatan O Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #28   19. aug 2018 Har haft åbnet op til pumpen og prøvet at se stikkene og kunne ikke finde noget. Derudover har jeg prøvet at rykke lidt i stikkene mens jeg satte tænding på for at høre om den startede hvis jeg rykkede lidt i dem, men den gik igang hver evig eneste gang, så tror ikke det er pumpen. Dog vil jeg helt sikkert lige prøve at rense stikkene, da det ikke vil koste mig noget og man kan jo være heldig engang imellem

  • Jonatan O
    Jonatan O Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #30   19. aug 2018 Yes yes yes endelig har jeg gode nyheder. Fik et lille tip om at det kunne være noget men nogen gasser der ikke kunne komme igennem et filter eller noget i den dur, og at jeg skulle prøve at løsne tankdækslet. Så jeg tog en tur på 2-3 timer og gik ikke uden en eneste gang! Så nu håber jeg at jeg ikke bare har været heldig at den ikke er gået ud, på trods af at de andre ture på 30 min er den gået ud flere gange. Mit spørgsmål nu er bare hvad for et filter eller hvad jeg skal gøre for at kunne sætte mit tankdæksel på igen uden at gå ud igen smiley

  • #31   19. aug 2018 Dejligt for dig! Der er ikke andet for end at Google, hvordan Citigo undgår vakuum i tank. Der kan være en lille ventil i tankdækslet eller indvendigt, hvor du fylder benzin på. Prøv at inspicere det nærmere.

  • Jonatan O
    Jonatan O Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #32   20. aug 2018 Yes, undersøger om jeg kan finde det smiley

  • #33   21. aug 2018 Det er kulfilteret der er stoppet så den ikke kan ånde. Det sidder der for ikke at sende giftige gasser ud i naturen. Mærkeligt den ikke melder fejl på det.

  • Jonatan O
    Jonatan O Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #34   21. aug 2018 Hej bjarke. Tak for input. Kulfilteret, er det den der sidder over indsugnings manifolden, hvis du altså kender til bilen? er det en sort plastik svampe formet ting :)?

  • #35   22. aug 2018 sker der noget hvis du piller luftmassemåleren fra?

  • Jonatan O
    Jonatan O Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #36   23. aug 2018 Jeg har lige haft en tester på luftmassemåleren og den virker fint

  • #37   5. apr 2019 Hvad blev udfaldet på din bil? Jeg kom aldrig herind igen og svarede på dit spørgsmål det må du undskylde.

Kommentér på:
SKODA CITIGO MISTER TRÆKKRAFT

Annonce