{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.592 visninger | Oprettet:

Valg af bil - ca. 60-70 km pr. dag. {{forumTopicSubject}}

Da jeg har fået læreplads og de næste 4 år skal køre minimum 47 km. på arbejde om dagen, alt efter hvor det er, skal jeg investere i en bil jeg skal have i den 4 årige periode.
Udover de kilometer jeg skal køre på arbejde, kører jeg en del til dagligt. Når jeg skal besøge mine forældre skal jeg køre 25 km pr vej, og når jeg skal til fodbold 3-4 gange om ugen, skal jeg køre 10 km. hver vej.
Plus div. andre ture.

Som i nok alle ved er en lærlingeløn ikke til at klappe i hænderne over, så det skal være et billigt alternativt.

Jeg har maks 40.000,- at bruge på bilen, men er endnu ikke afklaret over om bilen skal koste 10.000, 25.000,- eller 40.000,-

Jeg har overvejet at investere i en Lupo 3L.
Grunden til det er billig brændstof (25-33 km/l) og billig vægtafgift (1160,- pr. år)
Jeg har flere gange kørt i en Lupo og har egentlig været grundlæggende tilfreds med bilen.

Et andet alternativ kunne f.eks. være en Golf 2 eller 3 diesel som kører ca. 20 km/l. Derudover koster den dog 5500,- om året i vægtafgift, som over en 4 års periode er næsten 18.000,- mere end f.eks. Lupoen.

Ved godt at en Lupo måske koster lidt ekstra i service og reparation, men det tænker jeg indhentes ved både brændstoføkonomi og prisen på vægtafgift. Og så er den lidt mere komfortabel.

Har også overvejet den Nye VW UP, Seat MII eller Skoda Citigo, som dog koster noget mere. Er bare ikke meget for at vide at bilen allerede mister meget værdi bare ved at køre den ud fra fabrikken.

Da jeg kan få kørepenge for 22 km pr. dag, udgør det 44,- pr. dag. Derfor jo billigere brændstof, jo flere penge til mig selv.


Det var en længere smøre, men håber i forstår mit spørgsmål, som kommer nu;

Hvilken bil ville i vælge, til de kilometer pr. dag?
Det er primært landevej hvor der skal køres 80 km/t.


Som sagt er jeg ikke fast besluttet på om jeg vil bruge 10.000, 25.000, eller 40.000, så kom gerne med en masse forslag og begrundelser.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af bil - ca. 60-70 km pr. dag.
Kommentér på:
Valg af bil - ca. 60-70 km pr. dag.

Annonce