{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DSG på den nye polo?
  • #1   24. aug 2018 Samme dq200 dsg7 så...

• #2   24. aug 2018 Men skulle det ikke være blevet bedre? Der er da mange som har købt en GOLF MK7 facelift med DSG, og de har ikke oplevet noget problem? smiley

• #3   24. aug 2018 Der er stadig mange som oplever problemer. Nok knap så mange problemer i en moment svagere polo.

• #4   24. aug 2018 En skam... smiley DSG er noget af det bedste AUT derude... Dog er Kia/Hyundai's nye 7-trins en god efterfølger. smiley

• #5   24. aug 2018 Kia er jo bare en riskoger

• #6   24. aug 2018 Og dog. De er nok kongerne på marked. smiley Det siges at de kan gøre hvad de vil på marked. Da de indførte i30N, så var det kun for havde den bedste GTi på marked.

• #7   24. aug 2018 De fleste der skriger og skriver om problemer er folk der kender en hvis onkel .....
    Ja der har været udfordringer ... Fik på min gamle Octavia skiftet koblingen efter 30.000 km. på garanti, her blev den skiftet til en nyere model med koblingsplader med en anden type belægning. Det er jo den type der sidder i nye biler nu.
    Men den mængde biler VAG koncernen sprøjter og og der sælges med DSG7 DQ200 kan man ligesom ikke rigtigt kalde det et generelt problem.
    Der er frustrerede personer der har oplevet glidende koblinger, men nu er det sådan at der hos forhandlere ligger en såkaldt TPI (technical Product Information) på problemet, og det bliver skam taget ganske seriøst nu.

• #8   24. aug 2018 Den kører satme godt i den nye Polo

• #9   24. aug 2018 # 5 Kia/Hyundai DSG er bedre en VAG's.

Jeg har lånt en Kia Niro med DSG. Du kan ikke mærke når den skifter gear og den rammer rigtig hver gang.

Jeg har en Ny Golf og den når ikke Kia'en til sokkerholderen mht. DSG.

• #10   24. aug 2018 Allan det er din personlige mening ... deler den absolut ikke.
    Har prøvet som leje bil.

Har i øvrigt intet med emnet at gøre her.

• #11   24. aug 2018 # 11

Så kan jeg måske skive sådan. Ja det er en dårlig gearkasse der sidder på en VAG. Den kan ikke finde rundt i hvilket gear den skal vælge.

Så har det noget med tråden at gøre. smiley

At du så ikke er enig er helt i orden.
    Jeg er bare en af de personer der ikke altid syntes at det jeg har er det bedste .-)

• #12   24. aug 2018 Er enig i at Kia/Hyundais DCT skifter bedre end dsg men ville ikke være bange for at købe en ny polo med dsg, jeg ville blot sørge for at sælge den når garantien udløb eller forlænge garantien smiley
    VW er jo ikke noget man køber med henblik på driftsikkerhed, men pga det lækre udstyr og materialer i kabinen smiley

• #13   24. aug 2018 Hyundai har 5 års garanti uden km begrænsning. Kia har 7 års garanti.
    VW har sølle 2 års garanti, her er man tvunget til og tilkøbe ekstra garanti. De kan åbenbart ikke stå inden for deres produkt. Det kan man tydelig se med bland andet DSG7.

• #14   24. aug 2018 Her var en af de skrige skinker jeg nævner i mit indlæg.

• #15   24. aug 2018 Synes du skal gå ind på vagcars.dk og få oprettet en profil. Efterfølgende kan du så skrive i denne tråd på vagcars.dk, at de klaphatte som brokker sig over DSG7 ikke er berettiget, da VW har styr på det, og det blot drejer om nogle enkelte tilretninger, som VW tager meget seriøs. http://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=117621&start=2640
    En ting er sikker, det skal du nok blive populært på....

• #16   24. aug 2018 Den nye Polo GTi er med DSG6.

• #17   25. aug 2018 Har skam en bruger på VAG cars men læs nu hvad jeg skrev og forhold dig konstruktivt til dette. Der er ny type belægning på koblinger nu.
    Det her omhandler ikke ældre typer, og emnet går på en ny bil.

• #18   25. aug 2018 Der er en del der oplever udfordringer med dq200 på 1,5 tsi evo motoren men nogle er heldige, om ikke andet er det jo fint nok så længe man har garantien smiley
    https://youtu.be/Qwoi3g2jJuI

• #19   25. aug 2018 Som jeg skrev har jeg en 1,5 tsi med DSG. Den glider i koblingen og kan ofte ikke finde ud af hvad gear den skal vælge. Tit starter den i et ryk (som om at man slipper koblingen for hurtigt i en bil med manuel gear).

Et andet problem er at at hvis man f.eks kører 100-110 km/t på motorvejen og gerne vil overhale og træder på speederen, har jeg oplevet at den gearer ned i 4 og derefter hurtigt inden for 5 sek. gearer op i 5,6,7. Det lyder sgu ikke godt når der går i 4'er. smiley

Har været på værkstedet med den og de siger at sådan er det med biler med DSG og at jeg jo bare kan bruge det manuelle gear når den ikke lige kan finde ud af det.

Mit råd til trådstarter er at han skal ud og prøve et par stykker inden han beslutter sig.
    Hvis han skal beholde bilen i mere end 2 år ville jeg helt sikkert købe ekstra garanti da jeg ikke helt stoler på produktet.

• #20   25. aug 2018 Allan R DSG er hermed droppet.

• #21   25. aug 2018 Jeg skriver kun hvordan jeg oplever DSG på VAG.
    Andre har også problemer mens andre ikke oplever noget.

Så for mig er det lidt som at spille "russisk roulette".

Havde VW så bare taget mit problem seriøst istedet for bare at afvise kunne sagen jo have været en anden.
    For lækker er bilen sgu smiley

• #22   2. okt 2019 Jeg har købt en ny Golf 2019 1,5 tsi 130hk med dsg.. har haft udfordringer med motorstyringen, som dog er blevet fixet nu med en opdatering. Dog har jeg bøvl med dsg gearet os, koblinger optager åbenbart fugt og derved rusker det og lyder træls efter den har skiftet gear ved kold gearkasse. Skal ind og have nye koblinger i næste uge på garantien, hvor koblingen har en anden type belægning. Bilen har pt kørt 21.000 km, yderst skuffet.

• #23   2. okt 2019 Men du/de vidste jo da du købte bilen, der er et 1000 svars indlæg på vagcars med folk med samme problem smiley
    Har hørt de nye koblinger (som løste problemet på de gamle motorer) ikke passer på 1,5 motoren, men der er måske udviklet nye koblinger til de nye motorer også smiley

Kommentér på:
DSG på den nye polo?

Annonce