{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.818 visninger | Oprettet:

dsg problemer {{forumTopicSubject}}

heeey forhåbentligt kloge mennesker
jeg har nogen problemer med min gearkasse som. begyndte i går pludselig mens jeg kørte begyndte den at blinke i gearvælger displayet i speedometert og ville ikke gå i bak gear eller skifte ved mindre jeg kører i helt vildt høje omdrejninger så jeg listede hjem og pillede minus Polen af har hørt det sletter fejl på nogen biler kom ud en times tid efter også kørte den præcis som den skulle og nu her i dag gjorde den det så igen

bilen er en skoda Octavia mk2 2,0tdi dsg chippet 190hk med 552k på klokken og har aldrig haft problemer med den i de 2 år vi har haft den jeg for en kammerat forbi med en tester i morgen men kan ikke styre min nysgerrighed nu nogen der ved hvorfor den gør det? den har kørt præcis 60000 siden sidste olie skift så jeg ved det er ved at være tid igen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dsg problemer
  • #1   27. maj 2021 uden en tester til at fortælle evt fejkoder og læse live data
    så gætter man kun.

    offtopic: vi har lige skiftet en 6 trins dsg, gearkasse. hvor Mechatronik, styringen var stået af
    når den blev driftstemperatur
    og.nan kørte i bilen, så gik den fra det gear man kørte i, og direkte in1 gear. så motor var ved og hoppe ud af bilen
    og det er tit Mechatronik delen der stå af
    koster kassen og skift den


  • #2   29. maj 2021 som dennis siger, sikkert mechatroniciken der er stået af. du kan får den og det koster ikke alverdens.
    http://www.autostarter.dk/index.php/vag-dsg-mechatronic-reparation-rennovering.html

    udklip fra hjemmesiden : Problemet vil normalt være intermitterende med "PRNDS" blinken i instrumentering og gearkassen går til neutral position.
    Hvis man venter indtil olien i gearkassen køler ned, vil gearkassen begynde at arbejde normalt igen. Fejlen vil blive mere permanent med tiden.


  • #3   30. maj 2021 #2 det du linker til er, at de renovere den man selv har, så man
    skal have den bygger ud og sendt ind til renovering


  • #4   30. maj 2021 Ja, den er heller ikke så helt vildt svær at tage ud af gearkassen. YouTube hjælper meget der hvis man er i tvivl

Kommentér på:
dsg problemer

Annonce