{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.788 visninger | Oprettet:

Eksport af bil - giver det mening? {{forumTopicSubject}}

Hej Bil-Venner,

Jeg står i denne situation at jeg skal flytte til Tyskland i slutning af September. Det betyder også at bliver nødt at sælge mit Suzuki SV650 motorcykel. Saisonen er slut og der findes slet ingen køber - uanset hvor lavt prisen er. Handlerne vil hellere ikke ha' den eller til ingen penge.

Jeg fik besked fra en fyr som gerne vil bytte cyklen til en VW Polo.

VW Polo 1.4 Comfortline til 94.800 kr.
1. Reg: 07/2011
Km: 67.000
1.4 benzin med 5 trins manuel
1 års frisk automestergaranti medfølger.....
Nysynet September 2018.
fuld servicebog og godt udstyret
Klima
Sædevarme
Regnsensor
Fartpilot
4x elruder


Jeg kunne tænke mig at eksporter bilen til Tyskland, men jeg har slet ingen erfaring omkring det.
Jeg vil ikke tjene penge på handel, men jeg vil undgå at eksporter bilen hvis det koster mere end at købe den samme bil i Tyskland.
SKAT giver ikke værdifestsættele på forhånd.

Er der nogen der kan give mig en idé om hvor meget jeg få tilbage i registreringsafgift inkl. exportgodtgørelse?


Tak for jeres hjælp.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eksport af bil - giver det mening?
  • #1   8. sep 2018 hvorfor gør du ikke bare det med din motorcykel. Det med at eksportere den ?. den må du da også kunne trække afgiften tilbage på. lige som med den bil du vil bytte med. Og så sælge den når du er flyttet i Tyskland uden afgift. når du har fået afgiften tilbage. og så køber en bil bagefter i Tyskland du vil have.

  • #2   8. sep 2018 Hej Freeway,

    Tak for dit svar. Du selvfølgelig ret, jeg kunne teoretisk gør det samme med motorcyklen. Grunden jeg ikke vil gøre det er at MCen skal først til toldsyn fordi den er mere end 10 år gammel. Jeg har også ikke mulighed til opbevaring i Tyskland (i vinteren!). Til sidst, står værdien af MCen ikke i forhold til det jeg skal betale for eksportgodtgørelse.

    Så bytte med bilen vil være bedst.


  • #3   8. sep 2018 Jeg tænker at du med lidt god vilje godt kan stå med 35-38000 Kr. i hånden når den er eksporteret.

    Men du kan evt. køre forbi nogle af export-"hajerne" for at høre dem ad hvad de mener du kan stå med.


  • #4   8. sep 2018 Er det din hensigt og sælge bilen når den er kommet til Tyskland, eller skal du selv bruge den??

    Nu kender jeg ikke data på din sv650, men du skal vel smide en 50.000 kr oveni for og bytte med den polo??

    Derefter skal du have bilen toldsynet så den kan eksporteres, og så får du beregnet afgiften. Og så tager skat vist 20% i gebyr

    Du kan se hvad de har vurderet lignende biler til på deres hjemmeside smiley

    Ellers så prøv lige MN auto, min far har en gang solgt en mc igennem ham som noget kommissions salg. Og ellers kan det være han vil give dig lidt for den


  • #5   8. sep 2018 Rene: SKAT tager 15% - dog minimum 8500 Kr. ved export.

  • #6   8. sep 2018 Mig der huskede forkert smiley

    Men så får man vel kun en 25.000-30.000 kr retur for sådan en polo.

    Poloen har en værdi på 35.000-40.000 kr i Tyskland som jeg lige hurigt ser det

    Så ud over besværet, så giver det i bedste fald 70.000 kr for bilen når den står i Tyskland.

    Så byttepris og værdi på mc skal jo helst ikke for meget over 70.000 kr før der ikke er meget ide i det smiley


  • #7   8. sep 2018 Rene:

    Er du sikkert jeg skal toldsynes bilen til eksport? På skat.dk står:

    Det udvidede registreringssyn (toldsyn) gælder for:

    Biler og motorcykler over 10 år. I nogle tilfælde udvælger vi i Motorstyrelsen køretøjer under 10 år.
    Biler og motorcykler, der har været afmeldt fra registrering i et år.






  • #8   8. sep 2018 Nej så skal du nok kun til toldsyn hvis skat kræver det smiley

    Men det er jo heller ikke et problem, ud over det koster lidt tid og penge smiley


  • #9   8. sep 2018 Hvis jeg kan få omkring 35k i afgift tilbage, så vil jeg gå ind i handlen. Bilen koster omkring 60k i Tyskland. Så vil jeg sige det giver mening.

  • #10   8. sep 2018 Bilen skal til et toldsyn/eksportsyn for at fastslå stand.

  • #11   8. sep 2018 Thomas, du har ret.
    Utroligt, at man åbenbart ikke kan stole på hvad der står på SKAT.de.

    https://bil.di.dk/tilmedlemmer/branchejura/nyhederombranchejura/pages/alleeksportkoeretoejerskaltiludvidetregistreringssyn.aspx?printType=1


  • #12   8. sep 2018 Problemet er jo bare du ikke kender vurderingen på forhånd, og først vil få den når handlen er gennemført. Og du kan jo hurigt få en vurdering som er 10.000 kr lavere end du tror smiley

    Jeg vil i stedet for og regne ud fra de 95.000 kr polo koster gå ud fra bytteprisen på din sv650 smiley

    Jeg kan godt se at lige den årgang godt kan koste en 50.000 kr eller mere i Tyskland. Men en 1,2 kan med lidt flere km findes til 4000 euro eller under smiley

    Hvis du gerne vil have sådan en polo, så er det sikkert fint nok, at du måske har givet lidt over markedsprisen. Men skal den indbyttes så kan det være det var bedre og skyde din mc af til 15.000 kr mindre smiley


  • #13   9. sep 2018 Hvad er mindstepris for din sv650? Er det en 07 model

  • #14   9. sep 2018 Ja, 07 med ABS, så fulstandigt det samme some 08, 09 model. Teknisk fejlfri og frisk serviceret, dog små kosmetisk fejl. MP er 38k, ellers giver det jo ikke mening.

    https://www.dba.dk/suzuki-sv650-645-ccm-72-hk/id-1047671284/


  • #15   9. sep 2018 Kostede k7eren ik ca. 70.000 i sin tid da suzuki kørte kampange? Det mener jeg... det extra du har lavet tænker jeg ik du får noget for. Der var engang et indlæg på mcg om en der havde sådan en k7er med extra udstyr og fuldkåbe. Det hed vist min "økonomiske" sv. Mener han solgte i 2010 til 44.000. Så tror aldrig du får solgt til 38.000 desværrer. Det er jo en begynder bike og der er sket meget på tekniksiden de sidste 10år

  • #16   9. sep 2018 Det er ellers en fin mc.. men der er lidt toyota corolla over den model.. den kan køre, og er yderst pålidelig/Driftsikker - men den sparker ik rigtig røv og sådan.

  • #17   9. sep 2018 Er det ikke bare at bytte og sælge bilen her i Danmark og så købe en i Tyskland når du flytter der til?

  • #18   9. sep 2018 @anden_

    Måske skal du kigge på priserne på 123MC eller DBA, før du skiver, ellers handler den her tråd også om afgift til en VW Polo.


  • #19   9. sep 2018 Mit lille regnestykke ser sådan ud

    Byttepris omkring bilens værdi i Tyskland uden afgift (hvis i begge får i nærheden af det jeres køretøjer står til)

    Så har du udgifterne og besværet med toldsyn og efterfølgende eksport af poloen. Den skal vel også efterfølgende importeres i Tyskland, og gennem syn før du får plader på.

    Ud fra de par stykker der er på skats hjemmeside kan du være heldig og få 40.000 kr, så nærmer det sig en okay handel. Får du kun 25.000 kr så var det måske bedre og sælge mc'eren noget billigere end de 38.000 kr

    Prøv da som sagt og give MN auto et kald, det kunne jo være han var hjælpsom. Men du får nok ikke 38.000 kr af ham for den

    Det kan godt være 38.000 kr virker fair for din, men der er altså også nogle væsentligt nyere til 10.000-15.000 kr mere end din.


Kommentér på:
Eksport af bil - giver det mening?

Annonce