#1
18. sep 2018
I det prislag ser man stort set bort fra mærket og går efter den bedste til prisen.
Mindst rust.
Nysynet.
Ren og pæn.
Uden de store fejl og mangler.
Undervognsbehandlet.
Km er ikke det væsentligste, men standen er alt afgørende.
#8
18. sep 2018
de sidste 4 biler jeg har haft har jeg købt for under 10 k og det har alle været fine biler jeg har dog holdt mig til japanske biler jeg holder mig fra alle de populære biler som alle de unge fyre vil have
#11
19. sep 2018
Jeg vil så til gengæld mene at det er ENDNU vigtigere at kigge på mærket når man skal køre i en 20 år gammel bil... jo ældre den er jo større sandsynlighed for fejl.
Vil da hellere køre i en 20år gammel Toyota eller Honda end en 20 år gammel Passat eller A4.. hvis bilerne var 5år gamle, så er det ligegyldigt..
Men det er klart det er bedre at vælge en velholdt 100.000km Peugeot end en rusten 400.000km Toyota, men der er jo ingen der forbyder en i at finde en velholdt Toyota...??
Jeg har en knap 20 år gammel Prelude som har kørt 250.000km.. den har jeg skiftet kobling, og et baghjulsleje på i løbet af de sidste 2 år... folk får lavet flere ting på biler der er 5 år gamle, og det koster med garanti mere end på min bil !
#14
19. sep 2018
Mirza du er da helt galt på den, sådan en 20 år gammel a4 er da noget af det mest driftssikre i verden? De er jo galvaniseret, så rust er ikke det store problem
#15
19. sep 2018
Ved ikke lige hvordan du kan drage en parallel med driftsikker og galvanisering.. men statestikkerne taler sit tydelige sporg.. og audi er sjældent i top 10...
Men når det er sagt.. så er audi super modstandsdygtige overfor rust.. men efter 12års erfaring med 10-20år gamle hondaer kan jeg konstatere at jeg har brugt færre penge på rust end hvad mine venner bruger på deres tyske biler af tilsvarende alder
#16
19. sep 2018
audi er da det værste ifht motor, som jeg har oplevet. termostathus pakningen rodner på få år, deres svagpunkter er motorlampen, der regner med med vand og olie under dem, dem vi har haft har ødelagt mange tandrem. og deres små motore gik hurtigt i stykker
ja, de er rustsikre, men mekanisk ikke så gode, især ikke en 20 år gammel en
ps: det overstående er noget vores og vores venner/kunders har haft!
#21
19. sep 2018
ja, den brugte vw motoren. den kunne køre 800k km+ hvis den var velholdt. audis egen 1,1 og 1,4 var rigtig svag (er ikke sikker om audi selv havde lavet dem, men er ret sikker)
Det rigtig smarte ved mennesker er at de, udover at lære af egne oplevelser, tillader sig selv at lære af andres oplevelser, på den måde har hver generation en større viden end den forrige.
hvis man som gennemsnitlig bilist har 4,5 biler (nu slynger jeg bare et tal ud) gennem sin levetid, så er det YDERST begrænset hvor stor en erfaring den pågældende person kan drage med forskellige bilmærker..
Derfor er det en rigtig god ide at drage nytte af andres erfaring, statistikker mm..
Hvis det ikke var muligt så ville 99,99% af mennesker i verden ikke have lov til at påstå at en Bentley kører bedre end en Fiat Punto, medmindre de har prøvet begge biler...
PS. og vil særligt mene at Mahthis erfaring er valid da han tilsyneladende har haft bilerne tæt på ifbm reparationer på kundebiler.
#28
20. sep 2018
#27
Jeg kunne også begynde at tage billeder af de BMW'er, Volvo'er, Toyota'er, Honda'er mm jeg ofte møder som er godt rustne, men det er ikke et udtryk for at der er et generelt problem, men blot at der altid vil være nogle der enten ikke er samlet/bygget ordentligt, eller som ikke bliver passet som man selv ville passe på sine ting.
Statistiker er taknemmelige og kan tit bøjes og læses til at fortælle det man gerne vil have, hvorimod personlige erfaringer er baseret på egne observationer, forventninger, holdninger samt indsats.
#29
20. sep 2018
#28...måske du skulle læse #15 igen
Jeg synes bare det var lidt sjovt jeg faldt over den audi ifbm denne tråd.. det er bestemt ikke min erfaring at Audi døjer med rust på de årgange.. men jeg har jo ingen personlig ejer erfaring med audi, så jeg bør nok ikke rose dem for deres galvanisering
den kan jeg vende om, personligt har jeg ikke brugt penge på rust på trods af jeg kun har ejet VW og nu Audi
Det er netop pointen.
Personlige erfaringer er det man kan udtale sig om, ikke hvad man hører på vandrørene.
Bliver jeg spurgt om VW er en god og stabil bil vil jeg udelukkende kunne udtale mig baseret på det jeg ved, og det er at de altid har fungeret upåklageligt for mig, men at det naturligvis er muligt at andre har en anden oplevelse.
#31
20. sep 2018
Jeg er ikke med hvad du vender om ? Jeg tilkendegiver netop det faktum at Audi er godt galvaniseret fra fabrikken, det kræver ikke første hånds ejerskab at indse at Audi ruster mindre end andre biler.. ligesom det heller ikke kræver den store doktorgrad at se alle de Mercedes E klasser fra 00'erne som ruster som pokker..
Men jeg synes da det er fint at du ikke vil lade dig påvirke af andres erfaring, anmeldelser og statistikker..
Jeg tror nu nok at de fleste mennesker der for første gang skal købe fx en brugt Ferrari vil sætte sig rimelig grundig i tingene baseret på andres erfaring, for at sikre sig at det ikke er deres penge der bliver eksperimenteret med Det er blot sund fornuft.
#34
1. okt 2018
Jeg har en Peugeot 206 SW 1.6i 16V fra 2004. (Sommerie til Istanbul, Grækenland, Bulgarien hvor den fik sømmet i bund i flere timer, tungt lastet og tagboks op til 170 km/t) Ingen rust af nogen betydning, god motor, lidt elektriske drillerier ind i mellem og selvfølgelig sliddele i styrtøj og undervogn der løbende skal skiftes. Dejlig bil. Find en middelalrende kvinde der er 1. gangs ejer, med alle service og rigtig pænt holdt, så får du en god bil.
#35
1. okt 2018
Prøv lige at se i gadebilledet hvor mange ældre Skoda Fabiaer der kører rundt. Det må være relativt let at holde liv i dem og så ligger de i det prisleje.
#36
1. okt 2018
Skoda Octavia mk1. Evt med 1.6 SR motor. Jeg har haft 6 biler. Denne må siges at være utrolig driftsikker. Ikke nogle reparationer af betydning. Dog skifter bærekugler. That's it. Nul rust, Ingen steder.
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.968
Mindst rust.
Nysynet.
Ren og pæn.
Uden de store fejl og mangler.
Undervognsbehandlet.
Km er ikke det væsentligste, men standen er alt afgørende.
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 29 Biler: 5 Emner: 76 Svar: 353
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 288 Emner: 31 Svar: 483
en bmw e36 316 ville måske også være godt, hvis du kan finde en i fin stand
jan 2007
Følgere: 88 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 4.010
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.949
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.949
jul 2005
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 889
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Vil da hellere køre i en 20år gammel Toyota eller Honda end en 20 år gammel Passat eller A4.. hvis bilerne var 5år gamle, så er det ligegyldigt..
Men det er klart det er bedre at vælge en velholdt 100.000km Peugeot end en rusten 400.000km Toyota, men der er jo ingen der forbyder en i at finde en velholdt Toyota...??
Jeg har en knap 20 år gammel Prelude som har kørt 250.000km.. den har jeg skiftet kobling, og et baghjulsleje på i løbet af de sidste 2 år... folk får lavet flere ting på biler der er 5 år gamle, og det koster med garanti mere end på min bil !
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.087
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.087
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Men når det er sagt.. så er audi super modstandsdygtige overfor rust.. men efter 12års erfaring med 10-20år gamle hondaer kan jeg konstatere at jeg har brugt færre penge på rust end hvad mine venner bruger på deres tyske biler af tilsvarende alder
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 288 Emner: 31 Svar: 483
termostathus pakningen rodner på få år, deres svagpunkter er motorlampen, der regner med med vand og olie under dem, dem vi har haft har ødelagt mange tandrem. og deres små motore gik hurtigt i stykker
ja, de er rustsikre, men mekanisk ikke så gode, især ikke en 20 år gammel en
ps: det overstående er noget vores og vores venner/kunders har haft!
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 288 Emner: 31 Svar: 483
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.087
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 288 Emner: 31 Svar: 483
hvis ja, så er det fordi den havde samme motor som på passaten. kan ikke huske hvad den hed, men den kunne ikke dræbes
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.087
apr 2015
Følger: 30 Følgere: 288 Emner: 31 Svar: 483
den kunne køre 800k km+ hvis den var velholdt.
audis egen 1,1 og 1,4 var rigtig svag
(er ikke sikker om audi selv havde lavet dem, men er ret sikker)
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 948
Hvis ikke man har en personlig præference mht mærke, så har #1 helt ret i hvad man skal basere sit valg på.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Det rigtig smarte ved mennesker er at de, udover at lære af egne oplevelser, tillader sig selv at lære af andres oplevelser, på den måde har hver generation en større viden end den forrige.
hvis man som gennemsnitlig bilist har 4,5 biler (nu slynger jeg bare et tal ud) gennem sin levetid, så er det YDERST begrænset hvor stor en erfaring den pågældende person kan drage med forskellige bilmærker..
Derfor er det en rigtig god ide at drage nytte af andres erfaring, statistikker mm..
Hvis det ikke var muligt så ville 99,99% af mennesker i verden ikke have lov til at påstå at en Bentley kører bedre end en Fiat Punto, medmindre de har prøvet begge biler...
PS. og vil særligt mene at Mahthis erfaring er valid da han tilsyneladende har haft bilerne tæt på ifbm reparationer på kundebiler.
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 948
Jeg kunne også begynde at tage billeder af de BMW'er, Volvo'er, Toyota'er, Honda'er mm jeg ofte møder som er godt rustne, men det er ikke et udtryk for at der er et generelt problem, men blot at der altid vil være nogle der enten ikke er samlet/bygget ordentligt, eller som ikke bliver passet som man selv ville passe på sine ting.
Statistiker er taknemmelige og kan tit bøjes og læses til at fortælle det man gerne vil have, hvorimod personlige erfaringer er baseret på egne observationer, forventninger, holdninger samt indsats.
Det er lidt Android og IOS diskussionen om igen!
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Jeg synes bare det var lidt sjovt jeg faldt over den audi ifbm denne tråd.. det er bestemt ikke min erfaring at Audi døjer med rust på de årgange.. men jeg har jo ingen personlig ejer erfaring med audi, så jeg bør nok ikke rose dem for deres galvanisering
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 948
den kan jeg vende om, personligt har jeg ikke brugt penge på rust på trods af jeg kun har ejet VW og nu Audi
Det er netop pointen.
Personlige erfaringer er det man kan udtale sig om, ikke hvad man hører på vandrørene.
Bliver jeg spurgt om VW er en god og stabil bil vil jeg udelukkende kunne udtale mig baseret på det jeg ved, og det er at de altid har fungeret upåklageligt for mig, men at det naturligvis er muligt at andre har en anden oplevelse.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Men jeg synes da det er fint at du ikke vil lade dig påvirke af andres erfaring, anmeldelser og statistikker..
Jeg tror nu nok at de fleste mennesker der for første gang skal købe fx en brugt Ferrari vil sætte sig rimelig grundig i tingene baseret på andres erfaring, for at sikre sig at det ikke er deres penge der bliver eksperimenteret med Det er blot sund fornuft.
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 610
min e46 fra 05 havde 0 rust da jeg havde bilen, og den var over 10 år gammel
min mercedes c klasser fra 07 og 12 havde 0 rust.. meget forbedret i forhold til w203 som rustede af helvede til.
af alle biler jeg har set i den dyre prisklasse, er det vw og audi som ruster mest når vi snakker biler fra 06-07 og op.
sep 2013
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 103
Dejlig bil. Find en middelalrende kvinde der er 1. gangs ejer, med alle service og rigtig pænt holdt, så får du en god bil.
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
okt 2014
Følger: 1 Svar: 1
Jeg har haft 6 biler. Denne må siges at være utrolig driftsikker. Ikke nogle reparationer af betydning. Dog skifter bærekugler. That's it. Nul rust, Ingen steder.
Bil 12000kr