{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil 12000kr
  • #1   18. sep 2018 I det prislag ser man stort set bort fra mærket og går efter den bedste til prisen.
    Mindst rust.
    Nysynet.
    Ren og pæn.
    Uden de store fejl og mangler.
    Undervognsbehandlet.
    Km er ikke det væsentligste, men standen er alt afgørende.


  • #2   18. sep 2018 Hej. Jeg har en Toyota starlet som nr. 2 bil. Lille kvik bil, jeg gav 11.000kr for min i pæn stand og er super glad for den. smiley

  • #4   18. sep 2018 en hyundai getz eller en starlet smiley
    en bmw e36 316 ville måske også være godt, hvis du kan finde en i fin stand


  • #5   18. sep 2018 Jeg have kigget efter en gammel corolla

  • #7   18. sep 2018 heller en ældre velholdt bil med lave km end en nyere bil der er gennem kneppet

  • #8   18. sep 2018 de sidste 4 biler jeg har haft har jeg købt for under 10 k og det har alle været fine biler jeg har dog holdt mig til japanske biler jeg holder mig fra alle de populære biler som alle de unge fyre vil have

  • #9   18. sep 2018 Kast en terning smiley

  • #11   19. sep 2018 Jeg vil så til gengæld mene at det er ENDNU vigtigere at kigge på mærket når man skal køre i en 20 år gammel bil... jo ældre den er jo større sandsynlighed for fejl.

    Vil da hellere køre i en 20år gammel Toyota eller Honda end en 20 år gammel Passat eller A4.. hvis bilerne var 5år gamle, så er det ligegyldigt..

    Men det er klart det er bedre at vælge en velholdt 100.000km Peugeot end en rusten 400.000km Toyota, men der er jo ingen der forbyder en i at finde en velholdt Toyota...??

    Jeg har en knap 20 år gammel Prelude som har kørt 250.000km.. den har jeg skiftet kobling, og et baghjulsleje på i løbet af de sidste 2 år... folk får lavet flere ting på biler der er 5 år gamle, og det koster med garanti mere end på min bil !


  • #13   19. sep 2018 Har lige skule syne en starlet, den døde sku så ringe var den. Satan de ruster de gamle japanere smiley

  • #14   19. sep 2018 Mirza du er da helt galt på den, sådan en 20 år gammel a4 er da noget af det mest driftssikre i verden? De er jo galvaniseret, så rust er ikke det store problem smiley

  • #15   19. sep 2018 Ved ikke lige hvordan du kan drage en parallel med driftsikker og galvanisering.. men statestikkerne taler sit tydelige sporg.. og audi er sjældent i top 10...

    Men når det er sagt.. så er audi super modstandsdygtige overfor rust.. men efter 12års erfaring med 10-20år gamle hondaer kan jeg konstatere at jeg har brugt færre penge på rust end hvad mine venner bruger på deres tyske biler af tilsvarende alder smiley


  • #16   19. sep 2018 audi er da det værste ifht motor, som jeg har oplevet.
    termostathus pakningen rodner på få år, deres svagpunkter er motorlampen, der regner med med vand og olie under dem, dem vi har haft har ødelagt mange tandrem. og deres små motore gik hurtigt i stykker

    ja, de er rustsikre, men mekanisk ikke så gode, især ikke en 20 år gammel en


    ps: det overstående er noget vores og vores venner/kunders har haft!


  • #17   19. sep 2018 ps: jeg betyder min far smiley

  • #18   19. sep 2018 Sjovt vi havde en til at køre, den havde da rundet 400.000 uden at fejle det helt store smiley

  • #19   19. sep 2018 a4?
    hvis ja, så er det fordi den havde samme motor som på passaten. kan ikke huske hvad den hed, men den kunne ikke dræbes


  • #20   19. sep 2018 Jep en a4 1.6 benziner smiley

  • #21   19. sep 2018 ja, den brugte vw motoren.
    den kunne køre 800k km+ hvis den var velholdt.
    audis egen 1,1 og 1,4 var rigtig svag
    (er ikke sikker om audi selv havde lavet dem, men er ret sikker)


  • #24   20. sep 2018 .

    profilbillede
  • #25   20. sep 2018 Fantastisk at sådan en tråd altid ender i diskussion om hvilket mærke der har flest fejl ift hvad nogen har hørt fra andre.

    Hvis ikke man har en personlig præference mht mærke, så har #1 helt ret i hvad man skal basere sit valg på.


  • #26   20. sep 2018 #24 der er ingen der har fortalt den audi a4 jeg mødte på vej til arbejde at den er galvaniseret smiley

  • #27   20. sep 2018 #25

    Det rigtig smarte ved mennesker er at de, udover at lære af egne oplevelser, tillader sig selv at lære af andres oplevelser, på den måde har hver generation en større viden end den forrige.

    hvis man som gennemsnitlig bilist har 4,5 biler (nu slynger jeg bare et tal ud) gennem sin levetid, så er det YDERST begrænset hvor stor en erfaring den pågældende person kan drage med forskellige bilmærker..

    Derfor er det en rigtig god ide at drage nytte af andres erfaring, statistikker mm..

    Hvis det ikke var muligt så ville 99,99% af mennesker i verden ikke have lov til at påstå at en Bentley kører bedre end en Fiat Punto, medmindre de har prøvet begge biler...

    PS. og vil særligt mene at Mahthis erfaring er valid da han tilsyneladende har haft bilerne tæt på ifbm reparationer på kundebiler.


  • #28   20. sep 2018 #27
    Jeg kunne også begynde at tage billeder af de BMW'er, Volvo'er, Toyota'er, Honda'er mm jeg ofte møder som er godt rustne, men det er ikke et udtryk for at der er et generelt problem, men blot at der altid vil være nogle der enten ikke er samlet/bygget ordentligt, eller som ikke bliver passet som man selv ville passe på sine ting.

    Statistiker er taknemmelige og kan tit bøjes og læses til at fortælle det man gerne vil have, hvorimod personlige erfaringer er baseret på egne observationer, forventninger, holdninger samt indsats.

    Det er lidt Android og IOS diskussionen om igen!


  • #29   20. sep 2018 #28...måske du skulle læse #15 igen smiley

    Jeg synes bare det var lidt sjovt jeg faldt over den audi ifbm denne tråd.. det er bestemt ikke min erfaring at Audi døjer med rust på de årgange.. men jeg har jo ingen personlig ejer erfaring med audi, så jeg bør nok ikke rose dem for deres galvanisering smiley


  • #30   20. sep 2018 #29

    den kan jeg vende om, personligt har jeg ikke brugt penge på rust på trods af jeg kun har ejet VW og nu Audi

    Det er netop pointen.

    Personlige erfaringer er det man kan udtale sig om, ikke hvad man hører på vandrørene.

    Bliver jeg spurgt om VW er en god og stabil bil vil jeg udelukkende kunne udtale mig baseret på det jeg ved, og det er at de altid har fungeret upåklageligt for mig, men at det naturligvis er muligt at andre har en anden oplevelse.


  • #31   20. sep 2018 Jeg er ikke med hvad du vender om ? Jeg tilkendegiver netop det faktum at Audi er godt galvaniseret fra fabrikken, det kræver ikke første hånds ejerskab at indse at Audi ruster mindre end andre biler.. ligesom det heller ikke kræver den store doktorgrad at se alle de Mercedes E klasser fra 00'erne som ruster som pokker..

    Men jeg synes da det er fint at du ikke vil lade dig påvirke af andres erfaring, anmeldelser og statistikker..


    Jeg tror nu nok at de fleste mennesker der for første gang skal købe fx en brugt Ferrari vil sætte sig rimelig grundig i tingene baseret på andres erfaring, for at sikre sig at det ikke er deres penge der bliver eksperimenteret med smiley Det er blot sund fornuft.


  • #33   21. sep 2018 Min gamle audi a6 4f fra 04, begyndte allerede at ruste i den tid jeg havde den, da jeg solgte den var den 8 år gammel.

    min e46 fra 05 havde 0 rust da jeg havde bilen, og den var over 10 år gammel

    min mercedes c klasser fra 07 og 12 havde 0 rust.. meget forbedret i forhold til w203 som rustede af helvede til.

    af alle biler jeg har set i den dyre prisklasse, er det vw og audi som ruster mest når vi snakker biler fra 06-07 og op.


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 103
    #34   1. okt 2018 Jeg har en Peugeot 206 SW 1.6i 16V fra 2004. (Sommerie til Istanbul, Grækenland, Bulgarien hvor den fik sømmet i bund i flere timer, tungt lastet og tagboks op til 170 km/t) Ingen rust af nogen betydning, god motor, lidt elektriske drillerier ind i mellem og selvfølgelig sliddele i styrtøj og undervogn der løbende skal skiftes.
    Dejlig bil. Find en middelalrende kvinde der er 1. gangs ejer, med alle service og rigtig pænt holdt, så får du en god bil.


  • #35   1. okt 2018 Prøv lige at se i gadebilledet hvor mange ældre Skoda Fabiaer der kører rundt. Det må være relativt let at holde liv i dem og så ligger de i det prisleje.

  • Christian A
    Christian A Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #36   1. okt 2018 Skoda Octavia mk1. Evt med 1.6 SR motor.
    Jeg har haft 6 biler. Denne må siges at være utrolig driftsikker. Ikke nogle reparationer af betydning. Dog skifter bærekugler. That's it. Nul rust, Ingen steder.


Kommentér på:
Bil 12000kr

Annonce