{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.513 visninger | Oprettet:

Helårsdæk {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Har nogle af jer erfaringer med helårsdæk som Michelin crossclimate eller Goodyear vector 4 g2? De skal sidde på en opel astra k.

Gider bare næsten ikke smide penge efter et ekstra sæt (og besværet ved to sæt) fælge plus tpms ventiler, da det løber op i små 10.000 i 16"

Jeg ligger og kører ca. 25000 km om året, så det skal selvfølgelig være forsvarligt med helårsdæk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helårsdæk
  • #1   2. okt 2018 Helårsdæk er dæk som ikke står godt fast om sommeren, og slet ikke om vinteren.
    Det er trods alt din sikkerhed på spil, så ved dæk og vejgreb skal der ikke spares.


  • #2   2. okt 2018 Har selv cross climate på og kørte i forbindelse med job de sidste 3 måneder sidste år 300km om dagen ( ca 18000km) og havde ikke noget at udsætte på dem, ej heller ikke i vådt føre eller i den gode sommer vi har haft i år, og er trods de mange km sidste år stadig til en sæson kommende vinter og sommer igen, men ja er jo ikk så godt dækket ind som med 2 sæt hjul

  • #3   2. okt 2018 som de sagde efter en tysk test af helårsdæk, de har alt det dårlige fra vinter og sommerdæk... smiley

    kender kun Goodyear og de virker som rimelige gode dæk, har kun kørt et par gange med de dæk, en makkers bil, han kører så maks. 3000 km om året..

    jeg har vinter og sommerdæk til alle mine biler, ja ok ikke alle da en del kun kommer ud i fint vejr. men begge Landcruisere har da vinter og sommerdæk.


  • #4   2. okt 2018 Forvent dæk snobberne kommer frem fra deres skjul.....
    smiley smiley

    Læs evt FDM test af helårsdæk, på vores bil nr 2 ville jeg ikke betænke mig for at monter et Helårsdæk.....


  • #5   2. okt 2018 Kør vinterdæk hele året i stedet for det andet pjat. Og nej, de bliver IKKE slidt hurtigere bare fordi det påstås, at det er blødere dæk.

  • #6   2. okt 2018 CrossClimate er et ret fornuftigt dæk, og ligeså godt som de fleste mellemklasse vinterdæk og sommerdæk, hvis vi kørte få km havde vi klart valgt dem men når at slide begge sæt dæk op før de bliver for gamle, så vores 3 biler har 2 sæt dæk hver smiley

  • #7   3. okt 2018 Tak for alles jeres svar smiley

    Lyder til der er delte meninger, men kan fornemme helårsdæk måske ikke er helt så ringe igen. Må undersøge emnet lidt nærmere.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #8   3. okt 2018 Helårs dæk er der blevet forsket en god del i de seneste 5år, hvilket har betydet at der faktisk er 2 typer helårs dæk nu smiley
    Nogen som er mere orienteret til vinter og nogen til sommer..
    Med det klima vi har herhjemme, så er det mere sommer man skal kigge efter, og der er det crossclimate+ som vinder 4/5 test, og den sidste er de nr 2.. Dog skulle vecter4 gen2 være lidt bedre i sne, men på tørvej lidt dårligere end cross, så det er lidt hvordan man forudser vinteren.. Tror ikke du går galt med crossclimate, har også haft monteret en god del af dem, og kunder har været glade

    Jeg har altid været modstander af helårsdæk, da de har været lort hele året, men forskellen er skrumpet meget ind!

    Ps hvis du kigger på test fra England eller Tyskland, så minder deres klima jo en del om DK, så hvis de virker der, så virker de ret sikkert også herhjemme smiley


  • #10   3. okt 2018 Tak for alle jeres gode svar.

    Jeg har besluttet mig for at købe crossclimate fra Michelin, så må jeg jo tage den med ro hvis der lige pludselig kommer en stor dynge sne.


  • #11   3. okt 2018 Jeg kører pt. på Continental ExtremeContact DWS, hvilket er et helårsdæk. Jeg er overrasket over hvor godt det fungerer under alle forhold. Jeg kan uden problemer accelerere hårdt fra 0, uden at de slipper, og de mangler måske lidt når jeg virkelig presser dem på små snoede veje, men de reagerer meget forudsigeligt, så de har aldrig givet farlige situationer. Jeg har heller ikke oplevet problemer under hårde opbremsninger.

    Jeg kører generelt min bil ret hårdt (nogle vil sikkert sige meget), under forskellige forhold, og jeg har ikke rigtigt noget at klage over.

    Jeg fik dækkene foræret, og tænkte egentlig bare at jeg ville slide dem ned og skifte til sommerdæk, så jeg har været ret hårde ved dem, men jeg overvejer faktisk om næste sæt også skal være helårs. Jeg skifter nemlig ikke til vinterdæk om vinteren, men kører normalt på sommerdæk året rundt.

    Har dog ikke prøvet dem i sne...


  • #12   3. okt 2018 Hvor på vestkysten er det du bor? smiley

    I NY hvor min onkel boede fik de af og til meget sne, men tror aldrig jeg har set folk med vinterdæk på derover smiley
    Bilerne er selvfølgelig også AWD næsten alle sammen og det hjælper nok også lidt smiley


  • #13   3. okt 2018 Kasper,

    Jeg bor ca. 45 minutter fra San Francisco, lidt mere indlands, hvor der er varmere. Vi får aldrig sne i lokalområdet, men vi bor 3-4 timers kørsel fra rigtig gode skisportssteder (Lake Tahoe).

    Der er ikke krav om vinterdæk, men hvis man kører til Lake Tahoe er der kontrol af snekæder på vej op. Det er lovpligtig i det område. Man kan købe vinterdæk, men helårsdæk er mere normalt.


  • #14   3. okt 2018 I FL (Tampa) hvor han bor nu er der ingen vinterdæk ihvertfald, men de har det hellere ikke koldere end 22 grader om "vinteren" smiley
    Har aldrig stået på ski i USA, men bør nok overveje at tage på skiferie vest på, hader de arrogante fransk mænd alligevel og alt er federe i USA smiley


  • #15   3. okt 2018 Vi kan godt have dage helt ned til 10 grader om vinteren, og nattefrost, men vi kan også have over 25 grader.

    Lake Tahoe er et fedt sted, byen har jo også været vært for vinter OL. Jeg har dog kun været der om sommeren. Jeg har mange bekendte der tager derop fredag eftermiddag, og kommer hjem søndag om vinteren. Der er en Skandinavisk klub der ejer en hytte deroppe smiley


  • #17   3. okt 2018 Cool, det må vi overveje smiley I år står den på Val t i uge 7, men allerede nu er jeg træt af køerne ved lifterne og de mange meget fulde mennesker (Ikke at jeg ikke selv drikker, men magter ikke folk der har drukket sig fra sans kg samling)

Kommentér på:
Helårsdæk

Annonce