{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Helårsdæk. {{forumTopicSubject}}

Jaja, her kommer et emne som ikke handler om vinterdæk smiley
Men istedet helårs!
Jeg har en Sierra 1.6 som jeg bruger til/fra arbejde når konen skal bruge BMWen med vinterhjul, eller jeg ikke gider køre i min autotransporter eller andet.
De 14" den er født med er slidte og rådne, så de skal skiftes og normalt havde jeg sat vinterdæk på og fundet nogle smartere alu hjul til sommer, men den er HELT original og regne med den skal forblive sådan, så der skal IKKE alu fælge på, den skal bare køre på stål med originale kapsler.

Så er det værd at investere i helårs dæk og hvilke skal jeg finde?
Det bliver jo som sat begrænset hvad den kører, s et sæt sommer OG vinterhjul, vil være dumt, da de vil rådne op, før "skægget" er slidt af dem overhovedet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helårsdæk.
  • #1   24. okt 2017 Hvorfor så ikke køre vinterdæk hele året istedet? Hvis ikke den kører meget slides de jo heller ikke i stykker henover sommeren, men du får til gengæld det bedre vejgreb og dermed større sikkerhed.
    Helårsdæk er jo stadig "kun" (og jeg ved godt jeg generaliserer og sikkert træder nogle over tæerne nu) halvt sommerdæk og halvt vinterdæk smiley
    Det var hvad jeg ville have gjort.


  • #2   24. okt 2017 Ville ikke være bange for at smide Michelin CrossClimate på, de er anmeldt ret godt og en del af vores kunder kører på dem og har ikke fået klager, men de kan dog være lidt "tunge" at afbalancere.

  • #3   24. okt 2017 Ikke får at lyde som en gammel mand smiley Men husk! Når man snakker om dæk og sikkerhed, så er det IKKE KUN din sikkerhed - Men også os andre der færdes sammen med dig i trafikken.. Med begrænset kørsel i din bil, og "den ofte" mangel på hård vinter i Danmark, tror jeg som godt du kan finde nogle gode og sikre helårs dæk - Men der skal man så slet ikke gå på kompromis med kvaliteten smiley Helårs dæk er jo som alle andre "universal" produkter. De kan lidt af det hele, men mestrer aldrig det ene eller andet 100% smiley

  • #4   24. okt 2017 Casper B, det er som sagt en Sierra 1,6 fra 89 så der er hverken Abs eller esp I forvejen, så det er ikke den jeg tager når jeg skal på langtur osv smiley
    Den skal blot køres I på arbejde når jeg mangler noget at køre i, eller skal ud og lege lidt i sneen en aftenstund smiley

    Mht vinterdæk så er det et renoveringsobjekt der skal bruges som hobby/sommerbil, så derfor vil jeg egentlig hellere sætte 4 gode sommerdæk på den, da vinterdæk er noget bløde at køre på når det er sommer og larmer smiley


  • #5   24. okt 2017 Det lyder da helt synd overhovedet at tage bilen ud til vinter? Lyder som en fin vogn, der ikke er mange tilbage af smiley

  • #6   24. okt 2017 Jeg kører faktisk på helårsdæk pt. Jeg fik et sæt gratis, så jyden i mig kunne ikke sige nej, og besluttede mig for at prøve dem. Og jeg er faktisk ret overrasket over dem.

    Til hverdag mærker jeg ikke at det er helårsdæk, i regn står de rigtigt godt fast. Når jeg presser dækkene, er der ikke helt den samme kontrol og greb som gode sommerdæk, men de reagerer ret forudsigeligt, så jeg ser det ikke som det store problem. Jeg har ikke prøvet dem på is/sne, men ifølge anmeldelser klarer de det ret ok.

    Det er Continental ExtremeContact DWS.

    Umiddelbart vil jeg tro at helårsdæk vil være en ok løsning for dig. Du skal jo nok ikke ud og køre race i bilen, og kører nok heller ikke i den når der er en meter sne.


  • #7   24. okt 2017 Det bare få et set helårs sutter på og bum slut med at skifte hjul hvert år meget nemt! smiley

  • #8   24. okt 2017 Ville smide CrossClimate på, det skulle være ret udemærket helårsdæk

  • #11   24. okt 2017 Casper B, har knap 20 af dem og er pladesmed, så det skal den nok klare, da den alligevel skal ha lavet skærmkanter og paneler til foråret smiley
    Kørte et par vintre i min GTer i min profil også, som også er ved at få den store tur lige nu og kørte også en vinter i en af mine Scorpioer på 9x16 Borbett A med lidt strukne vinterdæk smiley
    Den her skal bare ikke ha smarte fælge når det kun er en 1,6 I original uspoleret stand smiley


  • #13   25. okt 2017 Daniel R:
    Det gjorde jeg på min Scorpio, da jeg aldrig fik lavet sommerhjul, så der kørte jeg 9x16 Borbett A med 205 vinterhjul hele året, men med den smule is og sne vi har fået, så vil jeg næsten hellere købe sommerhjul til den og så holde stille når der er is, for der hjælper vinterdækkene også kun begrænset og om sommeren sejler den endnu mere end sådan en std. Sierra i forvejen gør i 65 profil smiley
    Så jeg er ret fast besluttet på at det bliver helårs dæk kontra vinterdæk hele året, men jeg har bare ingen erfaring med helårs, da jeg altid har kunnet trylle et sæt vinterhjul sammen og brugt, men nu har jeg en 4 biler på plader, så det er ikke livsnødvendigt at den kan køre 24/7/365 med 130km/t i snestorm, den skal bare ku køre, hvis alt anet glipper eller jeg har lyst til det smiley


Kommentér på:
Helårsdæk.

Annonce