{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Inspiration til ny bil {{forumTopicSubject}}

Hey!

Jeg har egentlig forelsket mig i den nye Civic 1,0 eller 1,5, men er sgu lidt i tvivl om pladsen i bilen, da vi har 2 børn der også skal med engang i mellem smiley
Vi er dog ovre barnevogns stadiet, så tænker vi godt kan leve med pladsen, selvom vi kommer fra en Mondeo stationcar.

Jeg har både kigget på Golf variant, Octavia, Leon ST og A3, men syntes ikke rigtig der har været nogen WOW! følelse ifht. køreglæde i nogen af de biler.
Men man kommer ikke udenom, at de alle er mere praktiske end Civic'en (pånær A3 self).

Mine kriterier til bilen er, at det skal være benzinmotor, rimelig praktisk, og gerne underholdende at køre i, max 2 år gammel og max 250.000 kr.

Er der et bilmærke jeg har overset? Måske Astra...? Den har jeg faktisk ikke prøvet endnu.

God Fredag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inspiration til ny bil
  • #1   12. okt 2018 Hvor store er børnene ? Jeg har haft en civic 06-11 og der var rigelig plads til 2 voksne 2 børn + autostole, bagage og barnevogn, vi har rejst i den sydpå flere gange og nåede at have den i 5 år..

    Den eneste ulempe med den nye civic ifht plads/kabine, er at Honda ikke længere laver magic seat på denne model.. det var virkelig en lækker feature.


  • #2   12. okt 2018 Ungerne er 4 og 7 år.
    Har godt hørt om magic seat, men de har vist rykket benzintanken om bag i bilen igen for at lave et bedre tyngdepunkt, og så måtte magic seat lade livet smiley
    Men så længe bagsæderne kan klappes ned, er det fint tænker jeg.

    I morges skulle datteren på 7 have cykel med i skole, og der må jeg indrømme at det var let lige at smide den ind bag i Mondeo'en smiley
    Den kan sikkert også være der i Civic'en, men man skal nok kæmpe lidt mere med det forestiller jeg mig.


  • #3   12. okt 2018 Er det 4 eller 5 dørs modellen af Civic du har kigget på? smiley
    Vi har selv snakket om at skifte vores Avensis stc ud til en Civic 1,5 CVT smiley


  • #4   12. okt 2018 Det er 5 dørs, den anden ser ikke ud til at have særlig praktisk bagagerum.

    Er VILD med designet, bagenden skal man dog lige vænne sig til.
    Og så er det jo lige spørgsmålet om det skal være 1,0 eller 1,5.
    Ville dog ikke vælge automatgear, da jeg synes det er lidt træls det der med, at den ikke skifter rpm når der skiftes gear. Så kan jeg bedre lide tyskernes DSG.


  • #5   12. okt 2018 Havde kigget på en Auris hybrid.
    Men nu må vi se hvad der sker med den her finanslov. Måske de bliver endnu billigere og så kunne jeg godt hoppe på en. Selvom Corolla kommer og skulle afløse Auris igen


  • #7   12. okt 2018 Har du kigget på BMW 1-serie? Den er måske lidt mindre end de fleste i klassen, men den kører om hjørner med samtlige konkurenter hvis det er noget du prioritere højt. Lige nu kører BMW kampagne hvor du får M-pakke og læderkabine til omkring 300.000 kr.

  • #8   12. okt 2018 2 børn og 2 voksne i en 1 serie? I så fald skal børnene ihvertfald ikke være i autostolsalderen eller barnevognsalderen smiley
    Har selv overvejet at skifte min 208 med en 118i m-sport smiley Meeen har ikke så meget at bruge den til, Ps det er ikke læder men alcantara kabine smiley


  • #9   12. okt 2018 Kasper J
    Den er vel ikke meget mindre end A3 som han også har kigget på.. i øvrigt var det rigtig nok alcantara kabine i starten men den er udgået og derfor får du læder til en lille merpris.


  • #10   12. okt 2018 Har faktisk overvejet BMW 118 også, men var egentlig gået fra den igen pga. pladsen. Men man kan jo altid tage ud og se på den i det mindste smiley

    A3 er vi også gået lidt fra igen, selvom det var sedan udgaven og vi nok kunne leve med pladsen, så skal du alligevel ud og give det samme for en 4 år gammel Audi, som en af de andre koster fra ny.


  • #11   15. okt 2018 Netop kampagne modellen af 1-serien har lige vundet en stortest over den nye A-klasse og A3.

Kommentér på:
Inspiration til ny bil

Annonce