{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Ny brugt Stationcar, men hvilken? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en gammel Mazda 6 Touring 2.0 Stc fra 2004, som jeg har ejet fra ny af, og som jeg har været rigtig glad for de 275.000km. jeg har kørt i den. Desværre har rusten nu så godt fat i den, at jeg på ingen måde tror den kommer igennem syn til sommer, så jeg er begyndt at overveje hvad jeg skal købe som erstatning for den.
Jeg har lige nu kig på en Mazda 6 Premium 2.0 Benzin fra 2011, der har kørt ca. 80.000km til 120.000,- og så har jeg kig på en Opel Astra 1,4 T 140HK ST Enjoy fra 2014 og 2015 til ca. 140.000,- der også har kørt 80-90.000km.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om jeg skal prøve en Open, nu jeg egentlig har været rigtig glad for min 6'er, eller om jeg skal hoppe på den 3-4 år ældre Mazda 6 for at blive i Mazda?
Jeg er lidt usikker på de der 1,4 Turbo motorer, og jeg kan regne med at de kører 250.000km. uden problemer, eller om jeg hellere skal hoppe på den alm. 2.0L sugemotor og så leve med at bilen er 3 år ældre, men ikke har kørt flere km.?
Jeg kigger ikke en nyere 6'er, da den faceliftede der kom i 2012 bliver uforholdsmæssig meget dyrere og kun 1 år nyere.
Jeg har dog en nyere Astra ST 1,4T i den nyere version med 150HK med som joker, men det er så en 2017 til ca. 200.000,-, og jeg ved ikke lige om jeg vil helt derop.
Grunden til at jeg gerne vil holde prisen nede på de 120.000,- til 140.000,-, er at jeg træner med Schæferhunde, så jeg skal ha' hundebur og hunde med i bilen, og den slags slider og sviner altså bare, lige meget hvor meget man passer på, og jo billigere jeg handler, jo mindre ærgre det mig, at de slider og sviner smiley
Nogen gode råd til mig i mine overvejelser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny brugt Stationcar, men hvilken?
  • #1   23. okt 2018 Ville nok prøve noget andet end mazda.. de ruster vildt. Men aner intet om opel

  • #2   23. okt 2018 Hej
    Min gamle Vectra C CDTI 150 med 318kg på klokken er et bud. Står ved forhandler i det nordjyske.
    Den kan indeholde 30 shæfere eller 19 ulve i mellemklassen
    MVH KP


  • #3   24. okt 2018 Nu må du endelig ikke sende dine hunde efter mig...
    Men har du kigget på en Dacia Logan MCV?
    Det er en bil med et rimeligt stort bagagerum, og så er den meget billig!


  • #4   24. okt 2018 Honda Civic 1,8 i-VTEC Sport Tourer til 154900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3600612

    Pålidelig motor. Gode køreenskaber og lavt km tal.


  • #5   24. okt 2018 mon ikke du skal over i noget Skoda Octavia st. - det kan tage et stort hundebur - jeg tvivler på at bagagerummet i Opel Astra er stort nok - har selv en For Focus og stor hundebur til EN Schæfer - Octavia kan tage en nummer større hundebur

  • #6   24. okt 2018 eller en sådan Toyota - den kan du ha i mange år

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/16-vvt-i-limited-stc-5d/3424152


  • #7   25. okt 2018 Skal ha' tjekket sådan en Octavia ud, og set om der er benplads nok på bagsædet, den er et godt bud.
    Dacia er ikke lige mig, men jeg er helt enig i, at det ser ud til man får rigtig meget bil for pengene.
    En Civic er ikke helt stor nok til vores brug, men virker til at være en lækker bil.
    Focus har jeg også overvejet at kigget lidt på, men der er jeg bekymret for, om der er ordenlig benplads ved bagsædet, da selve bilen er lidt kortere end de andre jeg har kig på, men det er en Octavia jo også, og så kan jeg jo lige tjekke Mondeo også, når jeg alligevel er ved Ford smiley
    Avensis har også været i overvejelserne, og jeg har haft Toyota før, men så vil jeg hellere ha' en 6'er, så derfor er den ikke rigtig inde i billedet.
    Faktisk syntes jeg, jeg nærmer mig mere og mere en Astra med 1,4T motor af de nye med 150HK og 245Nm., hvis ikke lige der kommer en, med en rigtig god grund til at man ikke skal købe sådan en smiley
    Men de andre skal da lige tjekkes ud inden, og jeg er jo kørende indtil videre, så det haster ikke mere, end at jeg har tid at undersøge markedet ordenlig
    En Vectra bliver det ikke, bestemt en fin bil, men den har haft "sin tid" smiley


  • #8   25. okt 2018 Prøv at se på den nye skoda Fabia combi, den koster fra 139.999 og den er også rigtig fin - men der er ca 6 måneders levering i øjeblikket, så derfor blev det ikke sådan en vi valgte

  • #9   27. nov 2018 Fabia Combi er sikkert en fin bil, men jeg har aldrig brudt mig om designet, og bagagerummet er alt for lille til mit brug.

Kommentér på:
Ny brugt Stationcar, men hvilken?

Annonce