{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Christian N
Christian N
Tilmeldt:
7. dec 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Brugt stationcar til under 150.000kr {{forumTopicSubject}}

Hej folk. Jeg har siddet og læst forum igennem for samme spørgsmål og har fået mange gode idéer allerede.

Kravene:
- Stationcar
- Automatgear
- Skal ideelt holde 3-4 år uden store reperationer fra køb

Jeg bruger en del timer bag rettet om dagen, og over 25.000km på det sidste år.

Da jeg er meget ny bag rettet (1 år) og med meget lidt kendskab til biler er det eneste info jeg kan give.

Jeg købte en 2013 Citroën C3 som min første bil for et par år siden, og det er meget stramt med plads, især fordi vi planlægger barn nummer 2 nu. Og så føler jeg ikke den kører specielt godt heller.

Jeg har kigget på Golf VII stationcar (2014+), lidt ældre Passat modeller(2011-2014), BMW 316, 318 (2008-2012), Skoda Octavia og nyere Ford Focus.

Jeg er åben over for alle typer bil, og tager gerne imod al jeres råd og viden om fx det skal være en ældre Mercedes/BMW eller en nyere asiatisk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugt stationcar til under 150.000kr
  • #1   7. dec 2019 Hvad med en Ceed?

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/ceed/16-crdi-136-attraction-sw-dct-5d/4537605

    Fabriksgaranti 150.000km eller til 2023. Så nok omkring 2 års garanti i dit tilfælde.


  • #2   7. dec 2019 Den koster dog en smule mere, men personligt ville jeg se om jeg kunne skrabe det sidste sammen og få den fabriksgaranti med.
    Min kollega har en en, dog ældre og det er en glimrende bil. Han er ihvertfald fint tilfreds.
    Jeg selv kigger efter søster bilen, hyundai i30, men jeg lader det lige vente til det kommer ned i et prisleje hvor jeg også kan være med,


  • #4   7. dec 2019 Køb den nyeste Mercedes C-klasse du kan finde for de 150.000,- så bliver du godt og billig kørende.
    Du bør kunne finde en årgang 2012-2013 for de penge, måske endda en 2014.


  • #6   7. dec 2019 Jeg fandt en 220d stationcar med automatgear og ellers godt udstyret til 150.000,- for knap 1 år siden. Den er fra december 2013 og havde kørt 287.000 km.
    Opgivet til 20,4 km/l og koster dermed 2.330,- halvårligt. Jeg kører lige knap 20 km/l ved pendlerkørsel. Mener jeg giver 6-7.000,- årligt i forsikring.


  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   7. dec 2019 #6

    Har du måtte lave nogle reparationer eller haft nogle andre uheldigheder?

    Jeg vil meget gerne købe en ældre BMW/Mercedes/Audi men er bange for store regninger sammenlignet med fx en nyere Ford eller VW


  • #8   7. dec 2019 du vil helt sikkert få mange forskellige svar, og det vil ganske givet afspejle folks eget valg

    hvis i kun vil have bilen 3-4 år så er i naturligvis også nød til at skænke gensalgsværdien en tanke. En bil der ved køb er 1-2 år gammelt vil her normalt tabe mere end en bil der er 5-6 år gammel ved købet.

    derudover er i nød til at tænke over pladsen i kabinen, særligt de moderne bagudvendte autostole fylder meget. Vi har selv skiftet fra en avensis stationcar fra 2006 til en clio IV stationcar, og den første tid hvor den mindste sad i bagudvendt autostol gav ikke meget plads på sædet foran autostolen

    når du snakker vw koncernen, så har deres DQ200 gearkasse et meget dårligt ry. Der kører rigtig mange af dem derude, og nogle kører fejlfrit. Men der er altså stadig mange som oplever store problemer. Så er man typen der ikke vil risikere dyre besøg på værkstedet så er det måske værd at gå uden om netop denne gearkasse

    generelt snakker mange om tyske biler som høj kvalitet, men generelt synes jeg deres garanti er elendig i forhold til mange andre mærker. De har et godt ry og image, men fejlfrie er de altså bestemt ikke

    jeg er normalt ikke så kilometer forskrækket, men vil tænke noget over km tallet på bilen du køber. Du kommer til at køre små 100.000 km eller måske endda mere mens du har bilen, så vælger du eksempelvis en c klasse med 300.000 km på klokken må du forvente noget arbejde på undervognen. Alt på en bil bliver slidt, og mange tænker ikke over alle de bevægelige dele som også har rundet 300.000 km og derved netop vil være slidt


  • #9   7. dec 2019 #7 Jeg har nu kørt ca. 35.000 km i den, og den har ikke "slået en prut forkert".
    Den var nyserviceret da jeg købte den og jeg havde den til service efter jeg havde kørt omkring 20.000 km - der var intet der trængte ud over olieskift. Så ind til videre har jeg været meget tilfreds.
    Havde før en BMW 530D - og den gjorde det også rigtigt godt, men var selvfølgelig noget dyrere at køre i mht. brændstof, men ikke mange reparationer (den kørte jeg omkring 200.000 km i over 5 år).


  • #10   7. dec 2019 insignia hvis du gerne vil have plads på bagsædet.

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #12   8. dec 2019 En 2 år gammel Dacia lodgy, der er plads til det hele, og skulle du glemme at låse den, kan du stadig sove roligt, da ingen biltyv vil ses i den.
    Men derudover for du rigeligt med plads også selv om der skulle komme tvillinger. Super stabil dieselmotor. Du behøver ikke koncentrere dig om Brugtvognsværdi, den er der nok ikke meget af.


Kommentér på:
Brugt stationcar til under 150.000kr

Annonce