{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  K&N Filter?
  • #1   24. okt 2018 Kun lyd, ingen mærkbar effekt

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #2   24. okt 2018 Lyd og pga din højre fod sikkert også et større benzin forbrug.
    + Risiko for bøde hver gang du bliver stoppet og syns indkaldelse, hvor bilen ville dumpe pga luftfilter (Reglerne er blevet strammet op)
    Medmindre du snakker om indsatsfilter, men det ændre på ingenting


  • #4   24. okt 2018 Du får nok kun noget lyd. Men du kan være uheldig at tabe effekt også, hvis du kun Ordner dit filter

  • #5   24. okt 2018 vis det bare er et indsat filter som bilen er født med i k&n mærke. så kommer det ikke til at give mere lyd. men det kan give lidt hk. men vi snakkes om 2 hk som man ikke kan mærke aligevel. men fordelen er så at filteret holder evig da man kan rense det. men er det et kegle k&n filter du vil have på. så ja det vil give lidt suge brøl. men det vist også det hk får du ikke meget af. Da det jo bliver monteret i motorrummet og så vil det suge for meget varme til sig. så skal der et kold luft system kobles til det. plus sådan et filter er ikke lovlig at montere længere da alle luftfilter skal være i en kasse pga af larm.

  • #7   24. okt 2018 Det kan give lidt vis man søger for det får koldt luft ude fra. men det er så lidt det kan være lige meget. og er det bare et kegle filter smidt i motorrummet. så giver det ikke noget da det luft det til suge vil være varm.der er selv den originale luft filter kasse bedre med alm original filter. men jeg ville ikke montere sådan et. køre selv kun med den originale luft filter kasse. med alm papir filter i. og sådan vil det forblive altid. men folk smider det vel også kun det i normalt for at bilen ville kunne brøle. men husk har du en lmm så lad være med at bruge et alm kegle filter der er filtrere med olie. Da det ødlægger luftmængdemåleren/lmm over tid. Da den ikke kan tåle det olie filter har. så brug skum filter i stedet for. vis man vil have sådan et brøle filter på.
    https://youtu.be/xwNtjKT_1cA

    https://youtu.be/PAIxeQUSg-Q


  • #10   24. okt 2018 Jeg ville nødig chippe sådan en Ford til 160 hk. smiley de har vist problemer nok med at holde til de hk de har uden at topstykket flækker. Ja de fleste biler med turbo kan chippet til en del mere selv med original luftfilter kasse. men jeg skriver da heller ikke nogen steder at et k&n kegle filter er bedre end alm standard luftfilter kasse er.

  • #12   24. okt 2018 Dem findes der masser af....
    Men det har nok ikke noget med hans luftfilter at gøre


  • #14   24. okt 2018 Hvem siger den er tunet? Skulle vi ikke blot holde os til hvad tråden handler om uden fordømmelse?

  • #17   25. okt 2018 altså har en fiesta st 150, og har monteret kn indsatsfilter. og nej flyver ikke afsted, men gav moteren mere rolig gang. og lidt mere respons. da filtret har større flow, altså suger bedre luft igennem. men købte det mest, pga det kostede 300kr. for et std luftfilter, og kns indsatsfilter kostede 600kr og holder evigt. hvis man renser det.ps. st150 har det med, at hoppe lidt i tomgang, fjernede filtret osse

  • #18   25. okt 2018 Okay kan godt forstå jeres svar
    Har kigget lidt igår.. og tænkte på at sætte sådan et sportsluftfiltersystem ind istedet.. ville det være mere værd at gøre så?


    profilbillede
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #19   25. okt 2018 Troede at det var sådan et kit du mente fra start af..
    Men det ændre ikke på at det ikke giver andet end en anden lyd, og at dit forbrug stiger, da du sikkert trykker hårdere på gassen for at nyde lyden smiley

    Der er lavet så ufattelig mange test efterhånden, hvor filter intet giver.
    Men et overskud af test hvor det koster nm eller hk.
    Og ja ja, der kommer kold luft op til filteret, men det gør ikke den store forskel i sidste ende på en ganske normal bil

    Men på din vil det nok give lyd, og problemer med loven smiley


  • #20   25. okt 2018 Ja okay.. men udover det giver problemer med loven. er det da også lækkert med en fed lyd fra motorrummet.
    Men hvad mener du med at mit forbrug stiger og at det vil koste nm og hk? altså hvad jeg har læst forskellige steder, vil sådan et filter da ikke ødelægge dine hk eller nm.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #21   25. okt 2018 Det er det da smiley
    Men du skal vide at det ikke er alle biler man kan høre det på.. Den golf jeg havde, der var stortset ingen ændring imellem sportsfiltef og org kasse..
    Ikke inde i bilen i hvert fald


  • #22   25. okt 2018 Gå ud og pil dit luftfilter af, start bilen og kør en tur, så kan du høre, hvordan din bil formentligt kommer til at lyde, hvis du sætter filter på. Som jeg husker den motor der, så skal den have mange tæsk, for at den giver en specielt anderledes lyd end standardfilter

  • #23   25. okt 2018 Mr. A - Skal jeg bare pille luftfilteret ud af kassen? og så skrue kassen på igen bagefter?

  • #24   25. okt 2018 Bare pil kassen af indsugning

  • #26   26. okt 2018 Hvilken motor skal man have Vicky?

  • #28   26. okt 2018 Jeg er nysgerrig efter at vide hvilken motor du kører med i forhold til at fortælle hvad en motor kan være tjent med.

  • #30   26. okt 2018 https://www.youtube.com/watch?v=mJW29eDZXzg
    https://www.youtube.com/watch?v=uf2Do9dQzn4

    Der er altså lidt power i sådan et filter, men om det giver meget på sådan en 1 liters mælkekarton motor vides ikke.


  • #32   26. okt 2018 Det er jeg enig i.
    Kunne heller ikke mærke noget på min gamle 1,6 Golf 2'er, udover den brølede noget mere med dens Weber karburator.

    Det er ren placebo.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #33   26. okt 2018 Der er en fordel ved kn (og andre aftermarket panelfilter) Og det er at de kan renses, der er minimal, hvis nogen ydelse forskel på dem og org.
    Så som du selv skriver Aries, så er det placebo, men det lyder bedre..


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #35   26. okt 2018 Vicky
    Helt enig smiley
    Men nu er det ikke alle som har en trist lmm i ens indsugning som ikke er glad for olier.. Heldigvis.
    Ang lyd er det en smagssag


  • #36   29. okt 2018 Dav drenge og piger
    nu læser jeg jeres kommentar sådan følgende. altså har jeg misforstået noget, eller mener i sådan en papirfilter er bedre en sportsluftfilter på min bil?


  • #37   29. okt 2018 Hvis det er det eneste der bliver lavet ved bilen, så drop det. Et godt papir filter i det originale hus er godt og ændring er spild af tid og penge

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #38   29. okt 2018 Papir vs åbent sportsfilter så ja uden tvivl
    Indsats er lidt mixed, tror eneste fordel er at filter kan renses, men kræver også at din bil ikke har luftmængdemåler, da de ikke kan holde til olien som bruges


  • #39   29. okt 2018 Søren M. Hvad mener du med ''Hvis det er det eneste der bliver lavet på bilen'' ?

  • #40   29. okt 2018 Normalt er en opgradering af luftfilter noget der gøres sammen med andre ting der øger ydeevnen

  • #41   1. nov 2018 https://www.youtube.com/watch?v=oIo1Zkph9gw
    Her kan i se forskellen på lyden med og uden det sportsluftfilter jeg sendte billede af. han har nøjagtigt den samme motor som mig
    Synes selv den laver en stor lyd forskelB)


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #42   1. nov 2018 Kan garantere for mistede hk med den montering.. Det kommer ikke til at lave andet end at suge varm luft smiley

    Men jeg ser ingen luftmængdemåler som smelter i projektet


  • #43   1. nov 2018 Som jeg kan se på K&N’s hjemmeside. det er sådan jeg skal montere det i min bil som på den video jeg sendte link til..
    Men hvor mange HK snakker du om jeg vil miste ved den montering? Der er vel ikke andre måde jeg kan montere det på i motorrummet?


  • #44   1. nov 2018 kig på ipeks montering af luftfilter. man kan gøre det anderledes.

  • #45   2. nov 2018 Prøvede igår med min kammarat og fjerne luftfilteret og kassen.. og vi kørte en lille tur. og man kunne TYDELIGT, høre forskel på det. Polomissen lød super Godt smiley

  • #46   2. nov 2018 Det bliver skide godt, så kan alle 80 hypper rigtigt komme til at sige BOOOOOOOOAAAAAAARRRRRRRP...


  • #49   2. nov 2018 #48 skrev jeg noget om varmt motorrum? Laver man åbent luftfilter skal det selvfølgelig gøres korrekt

Kommentér på:
K&N Filter?

Annonce