{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

Første bil {{forumTopicSubject}}

Hej BG jeg skal så småt til at gå i dybden med at kigge lidt mere grundigt på bil end bare "kigge" så jeg skal til at have læst op på noget forsikring, afgift osv. når det så er sagt søger jeg et par gode råd.

1. Hvor meget forsikring (kasko selvrisko osv.) er nødvendigt
2. Benzin eller Diesel
3. Hvilken/hvilke biler skal man kigge på, og fordele/ulemper ved bilen

Der skal lige siges jeg er igang med udd. som tømrer d. 12 nov. starter jeg i skolepraktik, og kan når som helst få en lærerplads. Jeg har et sted mellem 30-35km til skole mener jeg.

Bilen jeg søger skal helst ligge i den billige ende mht. afgift, og skal ligge imellem de 10000-27000 i købspris. Går overhovedet ikke op i mærke, model, 3d eller 5d

En lille kort liste over de biler jeg selv har haft kigget på med tiden
Fiat Punto
Peugeot 206/207
Suzuki swift
Skoda Fabia
Hyundai Getz


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første bil
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   25. okt 2018 Det er alle billige og fine biler at kigge på, bare du finder en og tage med ud og kigge på den, så du ikke bliver snydt
    Forsikring er op til dig selv, men biler i den prisklasse kan det sjældent betale sig at købe kasko forsikring, da du nok skal regne med at den koster 5-10.000kr mere end ansvar forsikringen. Ulempen ved ansvar er, at hvis du kører ind i en anden, og din bil ikke kan laves, så får du intet af forsikringen, hvor imod at hvis du har kasko, så giver forsikringen hvad de mener bilen er værd
    Selv risiko ville jeg ikke sætte alt for højt, da det er et beløb du skal betale, hvis du laver en skade, og det er lige meget om du har ansvar eller kasko (Den skal ikke betales hvis modparten har skylden, og har modparten skylden, så bliver din bil lavet, også selv om den har ansvar på)

    Jeg ville selv undgå diesel, da jeg ikke kan fordrage traktor juice, og med dine km kan det næsten ikke betale sig

    Et rigtig godt råd er at du søger i forum herinde, der er rigtig mange opslag om netop dette smiley


  • #2   25. okt 2018 #1 Regner, og håber med at en af mine gode mekaniker venner kan tage med ud da jeg ikke vil lave samme fejl som min storbror. Og tak mht. til forsikringen vidste ikke at kasko var så dyre.

    Jeg vil lede lidt her på bg omkring benzin/diesel emnet.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #3   25. okt 2018 Kasko koster noget ekstra, især som nybilist, da de ikke regner med at man kan holde bilen på vejen smiley
    Men du kan på de fleste forsikringsselskaber gå ind og lave en beregning at din forsikringspris, både hvor du kan justere på selvriskoen, og km.
    Selv risiko er som sagt bedst at have så lav som muligt, men forsikringsprisen stiger også ved dette
    Og du skal holde dig fra Gti, sport og turbo, hvis de først ser dette, så bliver de rigtig glade for at tage dine penge smiley

    Benzin vs diesel er der mange som påstår 30.000km om året før at diesel kan betale sig, så jeg havde kigget på benzin..


  • #4   25. okt 2018 Med det kørsels behov ville jeg også vælge en benzin, og hvis det skal være billigt ville jeg vælge en Aygo/C1/107, de kører fornuftigt på literen og er billige i dele smiley

    Om du skal have ansvar eller kasko kommer an på din økonomiske situtation og om du har råd til at "miste" bilens værdi i værste tilfælde smiley


  • #6   25. okt 2018 De gamle Aygo er nede i pris og det er en go motor. De har ganske få fejl. Udstødningen er et svagt punkt. De knækker ved bagpotten. Men ud over det så der ikke meget at prokke sig over. Der nogle gummipakningee ved baglygterne og nogle tætningslister der kan give lidt fugt problemer men det relativt let lavet.


  • #7   25. okt 2018 #3 Ja okay, gir også ret god mening. Jeg vil da lige prøve, og finde den side som du snakker om med forsikring smiley

    #4 Aygo, c1, i10 osv. er Nogo jeg er en ret stor fyr på 195 cm, og har været ude og sidde i en i10 det var ikke godt. så skal lige takket op.

    #5 Kender en der har den Corsa du snakker om, og har kun hørt godt om den så den kommer på listen også. Fiestaen vil jeg da også lige tage et kig på.


  • #8   27. okt 2018 Har selv Fabia st. fra 2003, efter at ejet den i cirka 2 år er det faktisk gået ret godt. Selvom det er en 1,2 så kører den godt og er tilmed billig i afgift (1800 om året cirka). Der har været skiftet alm. sliddele, men har aldrig været noget akut. Billig i dele og god plads (i forhold til aygo osv)

  • #9   27. okt 2018 #8 (jesper) Har også kun hørt godt om den 1,2, og selvom Fabia måske ikke lige er den fedeste bil så er det hvad det er. Det vigtigste for mig er sku jeg kan komme fra A til B

    Men er der nogen særligt man skal være opmærksom på når man tager ud og kigger på Fabia, punto, Getz osv. f.eks. rust, støddæmper osv.


  • #10   28. okt 2018 Vand i bunden af bilen. Det havde min nemlig, og fandt ud af det er et kendt problem de er utætte i bagdørerne. På min var det så forkert monteret forrude, det er ikke skoda's skyld.

    Det er altid en god ide at få den på lift inden køb hvis det er mulig, så kan man selv se om bunden er rådden osv.

    Og nej, der er ikke meget "street credit" i at køre fabia. Men der står vw og audi på mange af delene på den smiley Jeg valgte fabiaen fordi den skal jo bare fra A til B på en SU indkomst og den er MEGA billig i dele (når man kommer fra BMW smiley )



  • #11   28. okt 2018 #10 Okay, håber virkelig også at få bilen på en lift eftersom jeg har et par mekaniker venner men det kræver så at de gider eller kender nogen tæt på det sted bilen er.

    Præcis, nu kender jeg mange som hele tiden siger det her amen den må også sket se fed ud, og jeg skal have en golf 4 osv. for mig har det ingen betydning har først lige fået kortet her for et par måneder siden, og pt. kører jeg ikke ret meget da mother ikke vil låne hendes ud smiley så jeg skal først til at lære at kører bil når jeg selv får en.


  • #12   29. okt 2018 Der må være nogle mekanikere herinde som må være bekendt med hvilken bestikkelse man skal tilbyde for at låne en lift i 20 minutter, om det er en kasse øl eller kage fra bageren smiley

  • #13   30. okt 2018 Ja, det er der jo nok smiley man kunne håbe

  • #14   4. dec 2018 Har fundet en Corsa 3D fra 06 som har disse 2 problemet nogen som har en idé hvad det vil kommet til at koste at reparere de 2 ting?

    mekanisk lås i døren defekt (dørlås)

    for nylig er der komnet periodiske problemet med fjernbetjent centrallås


  • #15   5. dec 2018 Lyder som en dårlig forbindelse. Evt ligesom end G4 så det låse mekanismen i døren der skal skriftet.


  • #16   5. dec 2018 Sø-probel har du et gæt på hvor dyrt det kan blive? han skriver at han er villig til at give et afslag hvis jeg er interesseret i bilen. tænker mere på om man skulle tage ud, og kigge på den

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #17   5. dec 2018 Hvis du regner med 2000kr, så kan du nok kun blive positivt overrasket.
    Kan ikke tro at det er mere end max en ny lås, og nyt batteri


  • #18   5. dec 2018 Ham med det ene øje: man kan håbe det kun er det for så er prisen samlet til at overkomme.

    Har også fået afvide af en at det er nemt og skifte selv.


  • #19   6. dec 2018 Hvis man nu ikke kan slå nummerpladen op på hverken nummerplade.net eller tjekbil.dk er det så fordi den er afmeldt?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
  • #21   6. dec 2018 Tak den kom frem derinde

  • #22   11. dec 2018 må jeg enlig kører i bilen på lovlig vis imorgen tidlig hvis jeg nu har købt den omregistreret den osv. idag det eneste der mangler er forsikring som vil blive tegnet imorgen

    har hørt nogen der siger man må op til en uge efter købet og andre der siger man ikke må


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #23   11. dec 2018 Du kan ikke omreg den uden at du har bestilt forsikring (Gør du det online, udfylder du forsikringselskab derinde, og så bliver du oprettet derfra)
    Samme hvis du gør det hos nr plade forhandler, så spørger de hvor den skal forsikret, og så opretter de den der.
    Så er der plader på, og den er omregisteret, så skulle der ikke være noget ulovligt i at du kørte i den, medmindre du er fuld, skæv, blind, eller mangler kørekortet smiley

    Ps. Hvis der skulle gå en uge, så ville rigtig mange have problemer med at købe og sælge brugte biler smiley
    Nej, det sker fra man har godkendt det, og det er også der dine regninger begynder


  • #24   11. dec 2018 Okay vi gjorde det online inde på (motorregistret/Skat) og der valgte jeg forsikring selskab men fik afvide at jeg ville få en opringning når jeg har oprettet

  • #25   11. dec 2018 Ham med det ene øje: mange tak for hjælpen smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #26   11. dec 2018 Anders
    De opretter den i systemet, det de ringer om, det er for at få de små detaljer på plads, som km om året, og om hvilken dækning du vil have på bilen, selvrisiko, glasskadesikring, osv osv osv og ikke mindst prisen smiley
    Så hvis den er godkendt, så er bilen din, og alt står i dit navn


  • #27   11. dec 2018 Okay super endnu engang mange tak for hjælpen

Kommentér på:
Første bil

Annonce