{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.340 visninger | Oprettet:

Kenneth  L
Kenneth L
Tilmeldt:
8. nov 2018
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 3

Problemer med min lupo TDI 3L {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min lupo vil ofte ikke starte i første forsøg, lyser i display, men siger ikke en lyd når nøgle drejes helt rundt?
Ved flere forsøg hvor jeg slukker og drejer igen kommer den pludselig.

Den går nogen gange ud under kørsel, som om den stadig er igang men ikke tager gas.
Så holder jeg ind til siden, slukker bilen. Starter igen og problemet er væk?

Ofte stopper den som den skal ved lyskryds og i eco, men den starter bare ikke igen, uden at slukke og starte igen ?

Sidste problem løses ved at slå eco knap fra.

Nogen der har oplevet noget lignende og eller har løsningsforslag ?

På forhånd TAK...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med min lupo TDI 3L
  • #1   8. nov 2018 Nu kender jeg ikke lige lupo, men hvordan er standen på dit batteri.

  • Kenneth  L
    Kenneth L Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 3
    #2   8. nov 2018 Jeg har lige købt min lupo, som vinterbil.
    Er det typisk en fejl ved dårligt batteri.?
    Da jeg prøvede bilen var der intet problem og problemer kom så dagen efter! Sælger siger selvfølgelig at han ikke forstår den nu har de problemer?
    Men han har så sikkert bare ladet batteriet helt op fordi han var bekendt med problemet!
    Kan dårligt batteri så også have virkning på start stop funktion som jo heller ikke fungerer?


  • #3   8. nov 2018 Det ved jeg det kan på andre bilmærker, men kender som sagt ikke lupo ret godt.
    Men prøv at få testet batteriet.

    Andre byder måske ind med noget.


  • #4   8. nov 2018 Og han ved sikkert at der var noget galt, det komme jo ikke bare fordi du overtager bilen.

    Men det kan jo også ligge i dårlige forbindelser, Og evt. defekt bundstykke, eller bare en dårlig starter, defekte kontakter osv.


  • #5   8. nov 2018 har set det ske på flere lupo 3ler. og det kan være mange ting. Det kan være dårlig batteri med syns nu det sjælden. men det kan gøre det. og det samme vis den mangler hydraulikolie på gear systemet. så kan den også finde på det. så tjek om den mangler noget. husk at tage plus Polen til batteriet af bag i inden du tjekker det. eller tage stikket af ved siden af pumpen i motor rummet. og så når du har gjort det så tager du proppen af hydraulikolie beholder den ved pumpen. og så løsner du tryk bolden en omgang. så stiger hydraulikolie i beholderen og så kan du se om den mangler noget den skal næsten være fyld. og vis den gør hælder du på. og spænder bolden og sætter plus på eller stikket igen. Det kan også være din hydraulikslavecylinder der er slidt. men få en tester på og grund justere gear kobling systemet. og udlæs fejl på det. tjek også om der er slør i stangen/kugler fra gangstillen ned til gear vælger. Vis der er slør i den så skal den skiftes inden du grund justere den med tester.
    men vis du vil vide mere om de lupo 3l og hvordan man laver ting på dem. så meld dig ind i lupo3l klubben. Der er mange gode sider der inde og folk der har svar. er selv medlem der også.


  • #6   8. nov 2018 min picanto havde osse bøvl med isg( start stop). det var batteriet som ikke kunne levere.

  • #7   9. nov 2018 Din gearkasse skal grundindstilles, men er koblingen meget slidt er det ikke sikkert det kan fixes uden at den skiftes.

  • Kenneth  L
    Kenneth L Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 3
    #8   11. nov 2018 Jeg har skiftet batteriet og problemer er løst ???? - Forinden sendte jeg den til grundjustering hos VW her i Århus. De ville ikke nulstille de fejl den slog ud med, da de havde erfaring med at det kunne give flere problemer. Godt de så ikke pillede ved den, når problemet er løst med nyt batteri.;)

  • #9   11. nov 2018 Du må aldrig køre din 3l til et VW værksted. De har ikke forstand på teknikken i 3l modellerne. Kør til en af 3l eksperterne i stedet for, de ligger spredt ud over landet.

Kommentér på:
Problemer med min lupo TDI 3L

Annonce