{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.019 visninger | Oprettet:

Michael J
Michael J
Tilmeldt:
5. jul 2017
Emner: 7 Svar: 44

Adaptiv fartpilot uden automatgear {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg er ved at anskaffe mig ny bil (en Peugeout 308) og overvejer lige nu om jeg skal ofre de sidste penge og få adaptiv fartpilot. Jeg køber bilen med manuelt gear, så vil gerne høre om jeres erfaringer med adaptiv fartpilot uden automatgear. Giver det (markant) øget komfort, eller kommer man for tit ud i at skulle skifte gear alligevel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adaptiv fartpilot uden automatgear
  • #1   8. nov 2018 Jeg har begge dele, og jeg må sige, at en pæn del af den samlede gevinst forudsætter automatgear. Men du vil dog fortsat have den fornøjelse, at du kan følge andre fint på landevej osv., så stadigt klart bedre end ingenting.

    Du kunne ikke overveje automatgear også? Jeg tror ikke, jeg skal have en bil uden igen...


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #2   8. nov 2018 Havde overvejet automatgear, men synes det bliver lidt for pebret. Går derudover i forvejen lidt over hvad jeg egentlig havde regnet med at bruge smiley Og så er jeg stadig relativ ny bilist (tog kortet sent), så vil egentlig gerne fortsætte med manuelt lidt endnu smiley


  • #3   8. nov 2018 Ja, man skal jo stoppe et sted smiley

  • #4   8. nov 2018 Synes ikke det giver så meget mening uden automatgear, dog kan man på de fleste biler godt geare ned og så husker den stadig hvad fartpiloten var sat til, det gør min Peugeot dog ikke så tænker du skal aktivere hver fang, og så forsvinder ideen smiley

    308s aut gear er ret godt smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #5   9. nov 2018 Adaptiv giver kun mening med aut gear, kan slet ik forstå at de tilbyder det på manuel udstyrede modeller

  • #6   9. nov 2018 Jeg har adaptiv og manuel i Baleno'en og det er lækkert.. Jo jeg kan komme ud for at skulle skifte gear, men der kan jeg godt koble ud og skifte uden at fartpilot slår fra..

    Dog savner jeg adaptiv fartpilot i firmabilen en WV crafter med aut...


  • #7   9. nov 2018 Sidst min LC var på værksted lånte jeg Avensis med stick shift og adaptiv fart pilot.
    Fint nok på lande og motorvej da den selv holder afstanden, men ærligt talt! For få fuldt udbytte skal der næsten være aut gear. Kørte i en Arteon med DSG og det der hvor den selv kan holde vogn baner. Bilen fandt næsten selv igennem bytrafikken selv med kø og masser af trafik. Det kunne jeg godt bruge engang



  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #8   10. nov 2018 Tak for tipsene. Jeg tror jeg springer over og sparer de penge. Jeg kan godt selv holde afstand.

  • #9   10. nov 2018 Du skulle hellere investere lidt flere penge og få automatgear smiley

Kommentér på:
Adaptiv fartpilot uden automatgear

Annonce