{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.431 visninger | Oprettet:

BMW 330d blevet svær at starte {{forumTopicSubject}}

Hej har en E46 330d der er blevet svær at starte også når den er driftvarm, køre i starteren i ca 5-8 sekunder før kørte den kun 1-2 sekunder. Det er kommet over en uger tid og den anden dag kunne den ikke starte. Fødepumpetrykket er fint omkring 4 bar.
Nogle der ved noget og det eller har oplevet det selv ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 330d blevet svær at starte
  • #1   16. nov 2018 har du haft en tester på den ? Hvad siger railtrykket når du forsøger at startet ?. Det vil sige trykket fra pumpe til dysser. plus hvad sagde andre live data og fejlkoder ?.

  • #2   16. nov 2018 Den skrev railtryk for lav ved start

  • #3   16. nov 2018 prøv at lave en retur test af dine dyser vis en hænger i returen eller dysen er slidt. så kan den give for meget retur og så kan pumpe ikke levere trykket så hurtig. og så giver det længer start. og når det bliver værre kan det gøre at den slet ikke kan starte. hvad med diesel filter har du skiftet det for nylig for vis det er halv stoppet. kan det også gøre den ikke kan levere tryk nok. har du haft en tester på og se live værdien af dyser og rail tryk ?. Det skulle gerne lægge tæt på 400 bar for det levere nok tryk til at starte. vis jeg husker rigtig

  • #4   16. nov 2018 Har præcis samme problem, dog kan jeg nogen gange slet ikke starte den (problemet er der kun når den er varm)

    Fejlkoder: 4b90 og 4587

    Ifølge DIS kan koden 4b90 skyldes: se billede https://photos.app.goo.gl/zWwAGDnscFsZJ7Kh7

    Det jeg er kommet frem til end til videre:
    Har skiftet diesel filter.

    Har via DIS kørt test på højtrykssiden (her bestod den ikke testen, se billede: https://photos.app.goo.gl/nMzQK5b1xppgrb7C9
    Dog ser det ud til at "volume control valve" (den sidder på pumpen) virker.
    billede: https://photos.app.goo.gl/cx17PpVpPGrXnF7z9

    Fødepumpen i tanken køre med meget lav Amp. (7 amp) tolerancerne ifølge DIS er 7-14 Amp.)

    Skal her til aften tjekke returmængden på dyserne.
    hvis returmængden er ok, vil jeg prøve og skifte pumpen i tanken, da den køre med meget lav amp.

    Dog lader det til dyserne er ok ifølge INPA
    Billede: https://photos.app.goo.gl/KZTSVGX1wUP1KBNR9
    Men den måler selvfølgelig ikke om dyserne lækker internt.





    Forklaring på hvordan højtrykssiden virker (hvordan bilen regulere højtrykket)
    fx. regulere den først ved pumpen, når motoren er over 19 grader.

    billede 1: https://photos.app.goo.gl/5CBR4fZ6nHBpmHVM9
    billede 2: https://photos.app.goo.gl/Dms3biABReBDzg5X9
    billede 3: https://photos.app.goo.gl/qtfbdAnT13sjk9nF7
    billede 4: https://photos.app.goo.gl/29jsE5LkT4pZ8hM48
    billede 5: https://photos.app.goo.gl/ZBaWmh3iYrZ4c15y9



  • #5   16. nov 2018 Det kan da godt være føde pumpen i tanken. har set det ske men sjælden men alt kan blive slidt. i de fleste tilfælde jeg har set har grunden været en dyse der var slidt,og gav for meget retur så tryk dieselpumpen ikke kun levere tryk hurtig nok til dyser. og det gjorde også at bilen kunne finde på at gå ud lige pludselig. har så også prøvet hvor det var railsensoren der var defekt så den viste forkert tryk fra tryk pumpen til dyser. Det giver samme fejl som det anden eller stikket ledning var dårlig til railsensoren.

  • #6   16. nov 2018 Du kan købe en kabel på ebay for 200kr inkl. Prof. BMW programmer.

    men som de andre skriver;

    1. prøv og tage stikket fra til "volume control valve" som sidder på HP.
    starter den nemmere ved det?
    2. mål returmængden på dyserne.
    3. hvordan ser filteret ud?
    3. mål amp forbrug på LP eller hvilket tryk laver LP (det skal helst ligge omkring 4-5 bar)


  • #7   16. nov 2018 Der sidder nyt dieselfilter på
    Railtrykket ligger omkring 400 bar


  • #9   17. nov 2018 i mit tilfælde er det heller ikke dyserne, de smider en acceptabel mængde retur. ( https://photos.app.goo.gl/bRxpuTcZQyk7BMGc8 )

    Har fået mig fortalt, at det godt kan være en EGR ventil som hænger?

    Kender du tilstanden af din EGR ventil, jesper?


  • #10   17. nov 2018 Okay giver den ik hurtig meget på cylinder nummer 5 i forhold til de andre ?
    Nej det gør jeg ikke kan heller ikke lige forstå hvaodan det kunne have indflydelse ??


  • #11   17. nov 2018 nu har jeg også set den video og nummer 5 giver alt for meget retur. og ang egr har du prøvet at rense den for sod.

  • #12   17. nov 2018 normal når jeg tjekker retur på dyser så lægger de ca 10 til 20 % Max fra hinanden. og dine svinger en del mere men nummer 5 er da helt tosset. lagde lige et billedet op af dine video fra slutningen.

    profilbillede
  • #13   17. nov 2018 Men kan det have indflydelse på de symptomer jeg har?
    Dyse 5 lækker trods alt ikke så meget, så det vil påvirke rail trykket. ?


  • #14   17. nov 2018 dyse 5 sender alt for meget retur og det kan gøre den bliver svær at starte. og det kan også få motoren til at gå ud eller i nødsystem. og den giver mere end dobbelt så meget retur som den der giver mindst. så den er sandsynligt slidt op nummer 5. som sagt alle skulle gerne lægge med Max 10% til 20% men helst 10%' fra hinanden og den nummer 5 er slem

  • #15   17. nov 2018 har du prøvet at hælde en dyse/ventil rens i tanken ?. Det kan i nogen tilfælde hjælpe vis en eller flere dyse hænger/sodet til.

  • #16   17. nov 2018 Så dvs. jeg skal skifte dyse 5 og evt. dyse 2.
    tør man og købe renoveret dyser fra tyskland?

    Når nu du siger dyse rens, så blev problemet faktisk være. (hældte det i for 14-20 dage siden.)


  • #17   30. jul 2019 Fik i nogensinde problemet løst? smiley

  • #18   30. jul 2019 i mit tilfælde købte jeg nye dyser på autodoc..
    dvs. har skiftet dyse 1,2,3 og 5 og den køre bare PERFEKT uden nogen problemer what so ever.

    Eller.. jeg startet med at skifte dyse 2 og 5, hvor problemet forsvandt.. senere hen har jeg så skiftet dyse 1 og 3..

    dyserne koster 2100kr pr. stk. påautodoc


  • #19   8. aug 2019 Kørte bilen fint almindeligt inden du skiftede dyserne, og du fik bilen startet?

    Altså hvis du endelig fik bilen startet, kørte den så fint inden dyserne blev skiftet?



  • #20   9. aug 2019 Ja, den kørte "fint" inden dyserne blev skiftet. (dvs. den hakke ikke eller noget)
    Problemet kom først når jeg holdte i tomgang.. her hoppede den i tomgang og var MEGET svær at starte igen, når den var kørt varm.

    Efter dyserne er skiftet køre den perfekt, man kan virkelig mærke forskel (det føles som om der er blevet fjernet 80-100kg fra bagagerummet)


  • #21   15. dec 2019 Hey folkens..
    Har lige haft samme problem med min hvor dyse 3 var alt for høj og har skiftet den..

    Sys ny de ligger pænt, men den tager stadig lidt længere tid om at starte, den ryger os en del..


    profilbillede
  • #22   15. dec 2019 I får os lige et billede fra før jeg skiftede

    profilbillede
Kommentér på:
BMW 330d blevet svær at starte

Annonce