{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.392 visninger | Oprettet:

OBD-tuning til BMW 330d E46. {{forumTopicSubject}}

Hej BG'ere.

Jeg ved godt der i forvejen er et hav af opslag omkring ovenstående emne, og jeg ved at læse dem blevet klogere omkring hvem man skal vælge, nemlig Landberg eller RH-motorsport.

Jeg er også med på at det er vigtigt at man servicerer sin bil efter de foreskrevne intervaller, og særligt gearkassen pr. 100.000 kørte kilometer, så den holder så længe som muligt, også med en OBD-optimering.

Men jeg står af når det kommer til fjernelse af spjæld og justering/fjernelse af EGR-ventilen i bilen?

Min 330'er har kørt 190.000 km, motor kun 90.000 km, og er fra 12/2003. Hentet i tyskland for 6 måneder siden, og kører upåklageligt.

Hvad vil I anbefale angående chiptuning/OBD-optimering af motoren?

Det er forskellige svar jeg får alt efter hvilket firma jeg henvender mig hos. Håber I kan hjælpe.

De bedste hilsner.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OBD-tuning til BMW 330d E46.
  • #1   2. feb 2015 Du skal helt sikkert optimere .. Og få koblet EGR fra

  • #2   2. feb 2015 Hej Michael!

    Tak for dit svar - jeg må have formuleret mig forkert. For jeg er helt sikker på jeg skal optimere.

    Mit spørgsmål går mere på om jeg kan "nøjes" med at betale de 3500-4000 kr for en optimering hos eksempelvis Landberg, også ikke gøre noget ved spjæld og EGR-ventil, og så samtidig kunne køre et par 100.000 km uden problemer?


  • #3   2. feb 2015 I mit firma lukker vi altid egr sammentidigt hvis den optimeres skriv evt en pb. Så kan jeg give dig en skarp pris på en optimering. Samt aflukning af egr. Der kommer også rullefelt attest med Før efter smiley

  • #5   2. feb 2015 Jeg havde valgt Thomas Landberg uden den mindste tvivl..

  • #6   2. feb 2015 Jeg havde til hver en tid valgt RH og få gjort noget ved spjældet. De er en forbandet sygdom på de gamle e46 der

  • #7   2. feb 2015 Er EGR-ventil og spjæld det samme?



  • Huus
    Huus Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #8   2. feb 2015 Hej Jon B
    Jeg var hos RH-Motorsport med min cruze 2,0 vcdi 163 hk i går og fik den obd tunet med egr off godt nok har jeg kun kørt 230 km siden men den køre kanon godt ! og de laver filen mens du kan se/følge med ALSÅ ikke en masse produceret fil men en fil der bliver lavet til din motor og de ved hvad de laver, min fik 192,4 hk og 457,4 Nm og en fin lamda så partikelfilter stadig kan klare det. De kunne godt hive flere hk og Nm ud men jeg bedte selv om at den ikke skulle have mere end den kan holde til og det fik jeg.
    Min mening vælg RH.


  • Huus
    Huus Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #11   2. feb 2015 nu skal man ikke læse det som om at landberg bruger masse produceret filer for det ved jeg intet om !

  • #12   2. feb 2015 Jeg har godt nok lavet mange af dem efterhånden.

  • #13   2. feb 2015 Lyder godt Fredslunds!

    Hvad anbefaler du så - at man laver EGR-delete på denne model, eller?

    Og hvad er dine erfaringer med spjældet i E46?


  • #14   2. feb 2015 EGR skal væk.
    Spjældene. Har kendskab til to motorer der døde pga tabt spjæld.
    Dog 320 modellerne.


  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #15   3. feb 2015 Tillader mig at dreje tråden.. - og spørge "Arosa 1,8T 4x4" - fra RH, ik ?
    Har i helt konkret haft fat i en Mercedes W212 E350 CDI (265hk) ? kan nemlig ikke finde nogen med konkret erfaring her i Dk (ik` engang Landberg &.vennerne smiley og er ifølge udlandske hjemmesider kommet i tvivl om hvor meget den kan hæves så det stadigt er "sundt" og bare spiller..


  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #17   3. feb 2015 Takker for svar, og fin konkret info.
    Noget lign. har jeg nemlig slet slet ikke hørt før...dog ik´ forventet at få den lig netop fra RH ; smiley
    Noget overrasket da jeg har stor tiltro til RH, så skal dog lige være helt sikker på du har forstået mig korrekt : Modellen,en 100 % standart fra fabrikken m. 265Hk/ 620Nm (denne kørt 25.000 km ) - en sådan næsten ny standart Mercedes kan altså ikke klare en fornuftig omgang chiptuning (f.eks. hæve hk/nm m. de her "normale" ca. små 15-20 %) ?
    Slet ikke drømt om at chiptuning kunne udvikle sig som du skriver på nyere biler når det blev gjort ordentligt.
    Havde lige drømt om en tur til det Nordjyske men der mistede jeg sgu lige lysten til at chiptune familiens 2 biler der gerne skulle spille hverdag. Virker oplagt dumt at tage den form for chancer.
    Tak for et ærligt svar.!


  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #19   3. feb 2015 I div. forum og lign. fra udlandet behandler man bilen som alle andre - de chiptuner den bare helt uden problemer - siges det.. men jeg manglede noget mere konkret fra nogen jeg stoler på - så vildt overraskende,men fin ærlig info. fra RH - takker smiley Kan godt fortælle at der er mange tunere her i Dk som aldrig har rørt denne model men som siger det HELT modsatte "300-330 hk./ 700/730 nm er intet problem og det kan den sagtens holde til" - så fanme svært og vide hvad man skal tro. Man ringer jo ikke ligefrem til Mercedes.. men det gør man jo heller ikke til VW m. en Golf for man kender jo godt svaret, uanset facts.
    På en måde møj ærgeligt men endnu engang takker for jeres ærlighed. - husk mig lige om der dukker ny info. op - hvad der evt. skal forstærkes for at det kan holde - for så tager jeg "helt konkret" turen omkring jer deroppe smiley


  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #20   17. feb 2015 Hej Arosa 1,8T 4x4 - hvem søren er du / kommer du fra .. smiley måske jeg har fået blandet noget sammen..da RH-Motorsport siger de ik kender til dit svar og i øvrigt aldrig deltager i div. forum mv.
    I øvrigt, anden udlægning fra RH-Motorsport selvom jeg mangler et enligt svar & go herfra.


  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #22   18. feb 2015 Hej " ven af RH huset"
    Ja det giver jo lidt mening.. men nej, fra anden side af RH ifølge Rene syntes jeg der siges noget andet.. der siges en 350CDI (265HK) kører lambda 1.1 ved fuld gas (ja jo noget fedt men det har jeg hørt før og der burde jo være plads)
    Og Rene skriver også ” Hvis man stadig skal holde et acceptabelt Lambda-tal (vores minimum er 1.07) vil man kunne komme på en effekt der ligger på ca. 300HK.” – og syntes nu ikke at han nævner nogen af ”dine problemer”

    Disse ca. 300 / 320 hk er stort set også hvad alle andre når frem til - også når man hører fra udlandet hvor der jo kører masser af denne bilype (kan ikke opstøve en eneste fra DK der helt konkret har tunet denne , kun folk der har nogle tal men ikke noget konkret historik) også Bratus med deres Boks D6S siger ca. 300 hk (har dog ikke fuld styr på hvad boksen nøjagtigt gør og er mere til en RH el. Landberg ODB / Landberg ser i øvrigt heller ikke ” dine kun 10-15 HK” og vrøvl med motoren - han siger ca. 300 / 700 nm smiley
    At motoren ikke kan holde til det som du skriver ”hvis man presser din yderligere så vil den begynde at gøre vrøvl” – ja det har jeg sørme ALDRIG stødt på fra nogen andre i branchen. Faktisk har jeg hørt det modsatte at lige netop denne model er meget stærk og sagtens kan klare det.. så håber du forstår dine udtagelser gør mig nervøs og jeg er nød til at tjekke mere op på om der er noget i det.. (i øvrigt stor respekt for dit svar smiley
    Jeg skal dog i øvrigt sige jeg endnu ikke fået svar på min sidste mail til RH Rene om han konkret har noget erfaring med denne bil og hvad han konkret vil råde mig til – jo dumt at lade en tuner gøre arbejdet om han ikke 100 % tror på det. Men syntes også dumt at lade helt være om det er rigtigt at bilen rent faktisk tilhører de typer der sagtens kan klare det og vil køre endnu mere fantastisk.
    Dumle svært at vide hvem man skal læne sig op af…( alt for mange der intet vover..;) Der er f.eks. masser af eksperter der meget stærkt fraråder at chiptune div. VAG men det ville jeg være total kold overfor da der her er masser af helt konkret historik der siger det totalt modsatte !! (syntes faktisk dumt at lade være her) / men med en 350CDI (265HK) er det sgu svært at finde ud af hvad der er op og ned hvis RH, som jeg har pænt respekt for på nogen måde fastholder dine udsagn.......


  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #24   19. feb 2015 Takker.. noget forvirret her smiley

Kommentér på:
OBD-tuning til BMW 330d E46.

Annonce