{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det køre bare for VW....
  • #1   12. dec 2018 Omg

  • #3   12. dec 2018 De burde have en undertitel til det slogan..

    Das Auto!
    Mitt kleinere Probleme mit den Emissionen und möglicherweise etwas von Ihrem Auto fehlen möglicherweise, aber wir haben vergessen, es Ihnen zu sagen...


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #4   12. dec 2018 Mon ikke det er med vilje,de har vel fundet ud af at jo flere gange de laver lort i den,jo flere biler sælger de.
    Hvad er det nu "ordnung muss sein" betyder ? smiley


  • #5   12. dec 2018 Det overrasker mig ikke engang, med alt det svindel og plat de har foretaget sig, så kan man ikke tage dem seriøst længere, de penge man har "tjent" på det, er blevet til et tab på mindst 100 gange, set i lyset af PR værdi m.m
    At man er så dum, at man alligevel trodser risikoen, det er simpelthen til grin og uansvarligt overfor folk.

    Das sVWindel


  • #6   12. dec 2018 Well, jeg skiftede over til Japanske biler for 7 år siden, det har jeg ikke fortrudt. Ingen biler er perfekte, men er på min tredje Toyota og pt. har jeg ingen fejl haft, som i nul kendte fejl eller mangler.

    Så kvalitet for betalelige penge er muligt.


  • #7   12. dec 2018 fiat = fehler in allen teilen smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #8   12. dec 2018 Ikke engang deres slogan har de selv fundet på. smiley

    profilbillede
  • #9   12. dec 2018 VAG koncernen kan gøre hvad der passer dem. De har ingen konkurrenter.
    Hvad er alternativet til en VAG?
    En Opel? Naaa den rangere status mæssigt længere nede end en Seat.
    Hvad med end Mazda,? Tjo skønne biler at køre i men deres motor kan intet. De mangler ganske enkelt den forpullede mølle.
    Toyota? Den er bare kedelig på alle de punkter man støder på i dagligdagen. Kabine er kedelig. Motorene er kedelige. Designet er usmagelig og generelt bare en kedelig bil.
    Honda? Designet er meget specielt og det tiltaler ikke ligeså meget som det vel designede VAG'ere.
    Mercedes og BMW.? Audi matcher i klassen og ja de vinder måske ikke hver gang men en A6 er en flottere bil end en E kasse og det er smag og behag der afgøre om det bliver en A6 eller En 5 serie.
    Renault? Igen lidt ligesom Opel.
    Peugeot.? Bare nej. De har intet at byde ind med.

    Så sålænge de sidder med alle de bedste kort kan de hvad der passer dem.
    De er bilbranchens svar på bank'er, de ved de kan gøre hvad der passer dem med mi i al straf og økonomisk opbakning af staten nå de fucker for meget op.


  • #10   12. dec 2018 Jeg tror, #9 er inde på noget af det rigtige. Der er simpelthen bare ikke tilstrækkelige alternativer. Sådan er det i hvert fald i det segment, jeg køber.

    Det skulle lige være en Volvo V90. Men udvalget er godt nok stærkt begrænset.

    For mig, der kører Audi, påvirker det derfor ikke min købelyst. Det ville det måske gøre, hvis andre mærker præsenterede reelle alternativer.


  • #11   12. dec 2018 Nu laver VW godtnok kedlige biler mht til design. De lignet noget som er lavet med en linial.

  • #12   12. dec 2018 Ja det med design og ingen alternativer forstår jeg slet ikke, så er det godt nok fordi man er meget snæversynet.

    Og at sige at Opel ikke er en contender og slet ikke kan måles med f.eks. en Golf eller Passat er direkte løgn.
    Den nye Insignia er ikke alene pænere og bedre udstyret, den er også billigere og så slipper man for skandaler..



    profilbillede
  • #13   12. dec 2018 Hahahaha!!! Jeg sad og talte ned fra 10 hvornår Carsten ville reagere på den kommentar! smiley

  • #14   12. dec 2018 syns generelt ikke de nye biler udskiller sig så meget mere. måske Honda da de tør skille sig lidt ud. og så også en Citroen selv om de er ved at gå på bølgen med at alt skal minde om hinanden..

  • #15   12. dec 2018 Freeway, det har det jo altid gjort smiley

    Tag biler fra 90'erne da lignede klasserne også hinanden meget, eller en hvilken som helst anden årgang.
    Der er en løbende trend som alle gerne vil være med på smiley

    Jeg syntes da aldrig biler har været pænere end de er nu, selv de helt billige kasser slipper ret godt afsted med design


  • #16   12. dec 2018 Design er en smagssag, som ingen kan blive enige om, men Opel ligger under VW og Audi mht. prestige. Det er et godt brand - det kan vi bare ikke komme uden om.

  • #17   12. dec 2018 #12
    Den ligner en bil der er 10år gammel. Den minder mest om en Mazda 6 og en Mondeo der har fået et barn og som er blevet lanceret meget forsent. Jeg finder den ikke opsigtsvægende, eller spændende, nej en Passat heller ikke opsigtsvækkende men den har end konservativ og let spiseligt design der er behagelig at sætte sig ind for langt de fleste folk...


    profilbillede
  • #18   12. dec 2018

    profilbillede
  • #19   12. dec 2018 ahvad for noget ævl? Passaten ligner da præcist noget der burde være 10 år gammelt?
    Upraktisk placering af infoskærm som er grim og firkantet, der sidder for lavt og ikke vinklet mod føren? og en tåbelig kombination af farver og materialevalg bare for at nævne et par ting, og er det et analog ur i midten af instrumentbordet???

    Insignia'en er sq da flot, simpel og ikke mindst elegant, plus at den er meget billigere


  • #20   12. dec 2018 Så så...

    De er begge grimme smiley


  • #21   12. dec 2018 Sø-Propel

    Dét Carsten siger er, at Opel er the shit og alt andet er grimt og forkert.

    Carsten

    VW's design er konservativt og klassisk og her passer et analog fint ind. Du ser heller ikke mange voksne mennesker gå med et digitalt armbåndsur.


  • #22   12. dec 2018 #19
    Passat'ens instrumentbord er basalt set det samme som i den gamle 3c. Harvariblinket er bare skiftet ud med et analog ur. Enig at skræmen ikke er den pæneste integration men det også en af de billigere modeler kan jeg se. Men stadig bedre en Insignia'en der ser ud om om den er klasket i i sidste øjeblik oven på blæserdyserne. Der til kommer det at dens indstrumentbord er en aftegning af Mazda 6's som har stjålet det BMW (som har kørt den stil siden E39-E46) kan godt være Opel er end bedre handel. Men det kan ikke være en specielt eftertragtet bil sidden GM slagtede dem og solgte til PSA. Havde det været et mærke der var populært havde GM ikke solgt ud.


  • #23   12. dec 2018 Men spøg til side, udefra billedet, så er det bestemt Opelen der ser fedest ud, uden at jeg ved hvordan kvaliteten eller finishen er i dem..

    Men det er altså også kun i Danmark at VW er et "prestige" mærke, i udlandet, er det da absolut en ganske almindelg bil ligesom Opel også er.. det er vist kun i Dk man får stiv dolk over en passat og golf.. Audi derimod er da helt klart en klasse eller 2 over de biler (selvom det ikke er min kop te, men ret skal være ret)


  • #24   12. dec 2018 Total smiley smiley

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 669
    #25   12. dec 2018 #18
    Har de bare brugt en lineal til det interiør.
    Selv en Lada 2107 ser mere spændende ud end den.


  • #26   12. dec 2018 Jeg overvejer lidt den nye polo, det der afholder mig mest er dsg gearkassen...
    Grundet til valget nok falder på VAG er nu mest pga udstyr, hvem andre tilbyder:
    Adaptiv fartpilot med lækkert skiftende aut gear
    CarPlay og navi
    BLIS og andet sikkerhedsudstyr
    Xenon eller led nærlys
    Samt det basale udstyr som klimaanlæg, regn/lyssensor, parkeringsensorer eller kamera smiley
    I polo klassen


  • #27   12. dec 2018 #25 hvis du er hardcore nok til at kunne tegne sådan et instrumentbord uden en linial såhar du potentialet til at kunne blive operations læge

  • #28   12. dec 2018 Kasper J

    Det kan de fleste bil producenter, og sikkert billigere end VW smiley


  • #29   12. dec 2018 #21

    Hvor sagde jeg det, det må du gerne lige citere for mig?
    og at like dit eget indlæg siger da lidt om hvor selvfed i VW tosser er smiley

    Det er sjovt når andre laver et "kedeligt" interiør så er det bare kedeligtog kønsløst og en skandale! BASTA!
    Men når VW gør det, så er det "konservativt og klassisk"

    Underligt...


  • #31   12. dec 2018 #29
    Det er den følelse man få et kedeligt instrumentbord I en seat Leon mk2 eks er kedeligt og kønsløs med den store grå plade. Insignia mk1 er kønsløs. Det er ikke rigtigt noget som helst. Det prøver at være mange ting men ender ud med at føles som en stor ting klump. Mk3 har også en meget tung følelse.
    Nå VAG gør det gør de det bevist. De gå efter simpelt. Og let design der ser godt ud nu og om 10år. Det har de jo bevist med passat'en da de stadig bruger 3c'ens layout. De har ramt en meget bred mål gruppe. Andre mærker prøver men de rammer bare sjælden så bredt. Nogle prøver at være lidt af det hele andre gætter bare forkert


  • #32   12. dec 2018 #30
    Det er nu en gang sådan, det er. Det er godt brandet.

    Bentley er jo i øvrigt også VAG...


  • #33   12. dec 2018 VW er lidt ligesom apple, total overhyped og ikke af den bedste kvalitet og deres branding er i den grad faldet meget på det seneste
    Men folk i DK køber det glædeligt, fordi de er meget ukritiske


  • #34   12. dec 2018 Carsten

    Haha, for fuck sake!!! Det var virkelig ikke meningen at jeg skulle like mit eget indlæg! Er på job og bruger app'en, som jeg sjældent gør. (Og hold da kæft hvor er den app egentlig ringe?). Mine fede pølsefingrer fumlede bare. Liket er slettet igen.

    Anyways... Det jeg hentyder til er, at det er lidt sjovt at læse dine tråde og indlæg når du er i VW-hater-mode. For folk må ikke sige det mindste om Opel før du hidser dig op. Sø-Propel har jo ret, men han mener det jo ikke nødvendigvis negativt. Det er bare sådan det er.
    Hvad angår VW's design, så siger jeg ikke at det ikke er kedeligt. Jeg siger bare at VW ikke satser på et design som er nyt og spændende, men derimod nedtonet og enkelt. Og det har de vel altid gjort?


  • #35   12. dec 2018 der er lige en ting jeg ikke forstår, hvorfor er det så lige præsis en vw er dyre end en opel fx? tænker da de ting som er proppet i den er af bedre kvalitet, end de andre mærker, ellers giver det jo heller ikke mening den er dyrere ?

    følelsen er ihvertfald anderledes når man sætter sig i en opel og en vw for eks.

    og en af delene der nok også skræmmer mig, er at de nye opeler deler platform med en peugeot!? smiley smiley

    er også total farvet VAG mand, for når man arbejder med biler til hverdag så finder man hurtigt ud af hvad man vil have og ikke vil have smiley


  • #36   12. dec 2018 Yaris, 208/C3, Corsa, Fiesta, I20/Rio, Clio, Mazda 2 fås ikke med udstyret jeg ønsker smiley

    Suzuki fås med dynamisk fartpilot men ringe aut gearkasser
    Det efterlader mig med A1, Polo, Ibiza og Fabia smiley


  • #37   12. dec 2018 Lilledan

    Du kan være helt sikker på at SøPropel hader Opel mere end jeg gør VW, helt ude af kontekst formåer han altid lige at svine Opel til, og har ikke andet end hans egen holdning at bakke det op med smiley

    Det der nok får mig mest op i det røde felt når folk sviner Opel til er præcist det som SøPropel gør, bare sviner Opel til på ingenting. Når jeg er efter VW er det trods alt med kolde fakta om hvor meget de fucker deres kunder osv.
    Men det betyder jo tydelig intet for kunderne kan jo åbenbart lide det?


  • #38   12. dec 2018 Jeg sviner ikke Opel til. Jeg siger bare at det de smider på gaden føles forældet og meget udstyr opvejer jo ikke de er lidt kedelige i designet.
    Og jeg ville aldrig købe end ny VAG med mindre jeg blev Tosset rig. Jeg siger min mening om hvorfor VAG sælger så godt som de gør og det er fordi de kun konkurer mod sig selv.

    Det ligesom Ford fiesta og fokus. De nye er blevet væsentligt pænere i kabinen end de foregående (som var virkelig gyselige) men nu ligner de bare noget der er inspireret af Hyundai og Kia udvendig og ser lidt forkerte ud (ligesom den nye polo) før I tiden var det ellers Hyundai og Kia der kopierede ford i design...



  • #39   12. dec 2018 vag er jo en stor skandale i sig selv, synes godt nok det er tit man hører om motorproblemer, så det egr ventil, ubalance i svinghjul med knækket krumptap til følge, turbo, dyser, slidte stempelringe på trods af ganske få km, stort olieforbrug, bruger en ny bil 1 liter får man jo bare svar fra vw om at det er ganske normalt ellers så er de bare generelt kedelige, deres diskotekslys i kabinen er virkelig også anstrengende at se på

    de skal så have at deres gamle dieselmotorer fra start 00´erne og et par år frem var sejlivede sataner

    en gang VAG aldrig mere VAG


  • #40   12. dec 2018 #39
    Helt enig i at de er spækket med fejl og har dårlig kundeservice. Men på trods af alle deres skandaler og alle deres ringe produkter sælger de stadig i store mængder. Så de må jo opfylde en masse krav og være tiltalende i en stor grad.


  • #41   12. dec 2018 Sø-Propel

    Eller have et følge af trofaste fanboys der æder alt det lort de lukker ud...
    Lidt ligesom Apple som der blev nævnt tidligere


  • #42   12. dec 2018 #41 forstå godt dolk vælge en VAG over mange andre bil mærker. Ja der er noget loyalitet inden over og noget appel tendens.. Uanset hvad klare VAG der jo bedre en mange andre. Der prøver at gå andre veje. Peugeot der prøver at overbevise sig selv om at en skærm og lille rat er det alle vil havde eller at Mazda mener at en 2.0 uden turbo bare er svaret på alles bønner (havde Mazda bare smidt end turbo på deres motore havde de haft et fantastisk product. Så frem de selvfølig havde lavet den harmonisk og blød) lige der klare Opel det rigtig godt med deres 1.0t og 1.4t motor de køre godt og er en af de bedste øko turbo'ere jeg har kørt længe. Sammen ved VAG's 1.4tsi

  • #45   12. dec 2018 Der er ingen tvivl om mange køber vw, eller nogle af de andre vag mærker

    Og om man vælger vag, Opel, Volvo, BMW eller Mercedes ligger jo lidt i hvem man er, hvad man er vokset op med og har gode minder om

    Nu er autoindex 2018 ikke kommet, så vidt jeg ved. Men lidt sjove tal fra 2017 udgaven

    Bilejernes vurdring af deres egen bil
    Plads 14 første vag Audi q3
    Plads 20 vw Passat
    Plads 21 vw golf
    Plads 23 vw touran
    Plads 40 vw polo

    Top 20
    5 BMW modeller
    4 Volvo modeller
    3 Toyota modeller
    3 Mercedes modeller
    3 Audi modeller
    1 Peugeot model
    1 vw model

    Den mest solgte bil i 2016 Peugeot 208 lander i øvrigt som nummer 93 på denne liste smiley

    Så vi vælger nok i virkeligheden ikke så meget bilen ud fra hjertet og fornemmelsen for hvad vi egentlig vil blive gladest for. Men ud fra økonomi og praktiske hensyn


  • #46   12. dec 2018 Erik K...

    Ja når VW ikke selv kan finde ud af det, så kan de jo få Italienerne til at gøre det for dem...


  • #48   13. dec 2018 Folks foretrukne bilmærke er lige så betændt som folks valg af religion.

    Der er altid nogen der synes noget andet, og som mener de har mere ret end andre smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #49   13. dec 2018 VW/VAG har et godt brand, men det lever i min optik ikke op til deres såkaldte gode omdømme. En VW er ikke så meget mere værd en alle andre biler til mellemklassen, at folk er forblændet af det er en anden ting.

    Det var jo i hvert fald ikke det der var meningen med det hele, da man i tidernes morgen stjal designet på boblen fra en tjekke og solgte det som sit eget. At det så endda var Hitler der stod bag gør det ikke bedre. Jeg hader ikke VW, jeg undrer mig bare over at folk syns det er så pissefedt at blive taget bagi, gang på gang, dag ud og dag ind.


  • #50   13. dec 2018 VW... Das auto som tager dig i røven gang på gang... med biler til overpriser, Verdens kedeligste design... (Det er kun folk uden fantasi og gamle morfædre der kan lide VW... Hvad unge mennesker under 30 er så vilde med VW for det fatter jeg ikke... de er jo sygt kedelige...

    Men Sø-Propel har jo helt ret...

    "En Opel? Naaa den rangere status mæssigt længere nede end en Seat."
    Status? Vælger man bil ud fra Status? Hvad fanden mener du med status? Er det fordi VW kørere er nødt til at kompensere for et eller andet at de tænker på hvilken Status bilen har?
    Hvad med end Mazda,? Tjo skønne biler at køre i men deres motor kan intet. De mangler ganske enkelt den forpullede mølle.
    De mangler den forpulede mølle? Så det fact at de accelererer lige så hurtigt som de fleste andre biler i deres klasse, kører lige så langt på literen og har et MEGET MEGET bedre design end de fleste konkurrenter... Det overskygges af at de ikke lige har mast en turbo på en alt for lille motor? Jamen gud forbyde at der tilfældigvis var det mindre der kunne gå i stykker..
    Toyota? Den er bare kedelig på alle de punkter man støder på i dagligdagen. Kabine er kedelig. Motorene er kedelige. Designet er usmagelig og generelt bare en kedelig bil.
    Ja den er kanon kedelig... Se bare det kedelige design på C-hr f.eks. Og den kedelige kabine. nej vent, den holder heller ikke... Ok kedelige motorer, den vil jeg give dig... I disse grønne tider hvor alle snakker om at køre længere på literen osv så er det også noget skidt med alle de hybrid motorer der kører over 25 km pr liter... BENZIN = færre NOX partikler også...
    Honda? Designet er meget specielt og det tiltaler ikke ligeså meget som det vel designede VAG'ere.
    smiley Veldesignede FAG'er... den er sgu god... Jo jo VW er veldesignet... Hva så morfar... For satan det er da de kedeligste og mest fantasiløse designere der arbejder hos VW. Så tror jeg sgu jeg beholder min Nye Civic istedet... mere udstyr, billigere pris, Bedre plads i kabinen til en på min størrelse (er over 2m) Bedre motor. muligt den taber lidt med hensyn til rustbeskyttelse... det er derfor Dinitrol er opfundet... Med de penge jeg sparede kan jeg give den en dinitrol behandling hvert år i 20 år.. Såeh...
    Mercedes og BMW.? Audi matcher i klassen og ja de vinder måske ikke hver gang men en A6 er en flottere bil end en E kasse og det er smag og behag der afgøre om det bliver en A6 eller En 5 serie.
    Her er det igen den mest kedelige og dovne designer der tegner for Audi... Eneste måde man kan se forskel på forskellige Audi modeller er fordi det står bag på dem... Der vinder Mercedes igen og BMW begge på designet... På interiør, på komfort, og motorerne kører og lyder bedre... No contest, der vinder Audi Aldrig...
    Renault? Igen lidt ligesom Opel. Helt forskellige biler... sådan der kan man ikke sige
    Peugeot.? Bare nej. De har intet at byde ind med.
    Helt enig omkring peugeot... Du burde vide det... du har da kørt Pug... smiley

    Så sålænge de sidder med alle de bedste kort kan de hvad der passer dem. Men de sidder ikke med de bedste kort.
    De er bilbranchens svar på bank'er, de ved de kan gøre hvad der passer dem med mi i al straf og økonomisk opbakning af staten nå de fucker for meget op. Meget muligt... Men jeg stoler heller ikke på bankerne... og når en bank fucker for meget op... Så mister de kunder... og det kan banken nemlig godt mærke... Jeg har tilfældigvis Danske Bank... Gæt hvem der nu kan få i hoved og røv af banken, fordi de ved de mister kunder i hobetal, så derfor vil holde på dem de har.. "


  • #52   13. dec 2018 #51

    nu ved jeg ikke med de nye Opel modeller, men vil da ikke mene at opels motorer altid har været elendige... Men så igen jeg har primært kørt opel'er fra 90'erne.. smiley


  • #53   13. dec 2018 Opel har ikke samme status som VAG biler. Ligesom Renault heller har samme status. Og ja der er folk der vælger ud fra hvad der er prestige i eller hvad der passer godt til indskørslen. Og holder der end VW så giver det en anden mere positiv signal værdi end hvis det var end Suzuki. Opel. Renault eller Ford.

    Ja Mazda følger fint med traffiken i byen og de køre rent faktisk ret langt på literen.. Men nå man kommer på motorvejen og vil overhæle så der intet overskud tilbage. Det er en skab da bilen ellers er rigtig fin.

    CH-R den er grim som arvesynden og de prøver bare at være sprælsk og vilde men det gør ikke deres bil hverken livlig. Spænde eller pæn. Og hvad sælger bedst? CH-R eller en VAG cross over?

    Forstå godt du vælger en Civic, motor mæssigt er de nok bedre og de køre godt. Men forstå også fravælger dem og køber en VAG. Designet er meget specielt hos Honda og den rammer ikke så bedst et publikum.


    Med Audi, Mercedes og BMW så er Mercedes inden i en dårlig periode pt. Men audi er gået fra t være stadiet lige under BMW og Mercedes til rent faktisk at være en reel konkurrent selvom de har forhjulstræk

    Så jo jeg mener at VAG sidder med de bedste kort. Nemlig at de har de produkter der tiltaler flest folk,

    Og hvis folk løb fra VAG og stoppede med at købe VAG, så ville de havde et problem men det gør kunderne jo ikke... Men de har samme arrogance som bankerne. Der ikke er bleje for at snyde og hustle og skulle de blive opdaget så kommer der et kort undskyld og så forventes alt at være tilgivet.

    Mht Peugeot. Så ja det lort de laver pt er noget forfærdeligt knald. Var uffateligt glad for mine 406'ere men de sidste 15år har Peugeot ikke rigtigt lavet noget ordenligt vogn.
    Eller faktsik er det jo PSA. Da Citroën ikke er bedre


  • #54   13. dec 2018 Hvad er konklusionen egentlig, at VW blot er et gennemsnitligt mærke med et konservativt design, som dog en del mennesker holder af..

    men at Opel faktisk er endnu værre ? smiley


  • #55   13. dec 2018 #54
    Noget I den stil.
    VAG gør ikke jobbet bedre en nogle andre mærker. For selv Dacia kan fragte folk fra A-B (og gør ser sikkert mere pålideligt)

    Opel er ikke en dårligere bil en andre. De bare overset og ikke helt så appellerende til den brede befolkning.

    Men generelt så syntes jeg ikke der er noget specielt spændende og heæstøbt på markedet.
    Det bebrejder jeg Curling folket og miljø hippierne for


  • #56   13. dec 2018 Jeg er helt enig i at det er rent mærke snobberi.

    Spørg du en tøs hvad hendes yndlings bil er så er svaret ALTID 1 af 2 muligheder

    En Mustang! Eller en eller anden Audi!

    Spørg man så ind til det...
    Ved du hvad bil mærke der laver Mustangen?
    "Næææh er Mustang ikke et bilmærke?"

    Hvilken Audi model?
    "Det har jeg ikke forstand på, bare det er en Audi!"

    Og mænd der køber den slags biler gør det for at de vil have den blære status som åbenbart følger med.

    Så det hele bunder egentligt bare i uvidenhed og branding.

    Præcis som en Iphone


  • #57   13. dec 2018 #53
    nu kender jeg godt din holdning til motorjournalister, men vil du sige de alle tager fejl

    https://www.youtube.com/watch?v=eWqn4QeupHw

    https://www.youtube.com/watch?v=jgO0LXjsDeA

    mazda har valgt og gå imod downsizing og turbo bølgen. Det skaber en anderledes motor, men i bund og grund har jeg kun hørt alle bilentusiaster brokke sig over de andres downsizing motorer og den trend

    jeg har ikke kørt mazda's 2,5 liters benzin motor. Men set et par forskellige videoer, og kan altså ikke helt "genkende" dit billede
    https://www.youtube.com/watch?v=MpZZ1r_MC4U
    0-160 km/t på omkring 15 sekunder

    jeg fandt så lige en vw passat b8 tsi, desværre er videoen ikke for god
    https://www.youtube.com/watch?v=Lc3THsce6Ps
    0-160 km/t på omkring 15 sekunder

    hvorfor er det, at du mener mazda 2,5 mister pusten, mens vw 1,8 tsi gør det meget bedre??


  • #58   13. dec 2018 #56
    Fede holdninger du har. Elsker især når du generaliserer og udtaler dig om ting du ikke ved noget om smiley smiley


  • #59   13. dec 2018 #57
    Nu er 2.5 ikke ret udbredt her i Danmark. Jeg har primært kørt 2.0 165hk og den klare det rigtigt godt og skønt de ikke downsize, men å du rammer motorvejen og skal afsted så dør. Køre du 110-130 og skal bare lidt op i fart så mangler den krafterne. Havde de tilføjet end turbo havde de potentielt en fantastisk motor. Kørte til Berlin i en CX5 med en 2liters motor. Og det var en go tur. Men den kunne ikke komme op på 190 og fra 130 til 190 var den en evighed og 3 morfar'ere om det.. Og designer på Mazda en er flot (syntes jeg) men det er også lidt vildt og vovet og det kan bedstemor Hansen ikke lide. Hun vil bare havde end ny Polo eller Fabia, ligesom sidst.


  • #60   13. dec 2018 Søren

    Hvad er det jeg har sagt er ikke korrekt?


  • #61   13. dec 2018 #56
    Ja det er mærke snobberi. Men folk var jo ligeglade med deres andre stunts med NoX og sælge tidligere skadet biler som nye. Så tror ikke den her sag ændre en skid for dem.



  • #62   13. dec 2018 Sø-Propel

    Nej på ingen måde, nærmere modsat
    Det er som Spies sagde
    "Dårlig omtale er bedre end ingen omtale"


  • #63   13. dec 2018 58#

    Og jeg elsker at du hellere vil tale om mig, end om emnet, det får mig til at føle mig vigtig smiley

    Måske jeg skulle købe en Audi så min bils status passer til hvor vigtig jeg nu føler mig?


  • #64   13. dec 2018 #57 så siger test køre af CX5'eren jo også.
    "nå jeg køre end Mazda tænker jeg, der da en meget fed bil. Men ligeså hurtigt glemmer jeg den igen"
    Det forklare jo meget godt at selvom det er end lækker og go bil, så glemmer folk den hurtigt. Tror det samme sker for Opel, Renault og Nissan de bliver glemt...


  • #65   13. dec 2018 #59
    men er det overhovedet noget folk går op i. Jeg tror det faktisk ikke.

    mine forældre har en volvo v70 2,5 turbo benziner. Der er 19 volvo v70/s70 2,5 turbo til salg på bilbasen. Mondeo er lavet med samme motor, og der er 4 til salg af dem på bilbasen.

    Tager vi den nye mondeo 2,0 scti 240 hk er der 13 til salg, en bil der kostede 550.000 kr fra ny, og nu findes ned til 140.000 kr. Afskrivning pr km 2 kr, eller mere end 50.000 kr pr år. Det er jo helt hen i vejret.

    Det ville da være fedt og smide mølle på en 165 hk sugemotor, og lave en 2,0 turbo motor med 250 hk. Men ville der være efterspørgsel efter den. Jeg kan ikke mindes og have set mange mps, st, rs, opc og den slags på gaden i forhold til hvor mange biler jeg møder på min vej.

    folk vil have biler der går langt på literen, er praktiske, til og betale, og har et design de kan lide

    vw 1,2 tsi modellen er jo heller ikke en racer
    https://www.youtube.com/watch?v=slBthrF-b2o

    mondeo 1,0 ecoboost er sikkert heller ikke en raket. Jeg kan ikke tro den er hurtigere end denne focus 1,0 ecoboost
    https://www.youtube.com/watch?v=393uEdOU5PQ


  • #66   13. dec 2018 Rene

    Det har du helt ret i, folk køber efter hvad der giver mest økonomisk mening.
    Det er også derfor de fleste producenter afliver de store motorer, der er simpelthen ikke købere til det


  • #67   13. dec 2018 #65
    Man kan sagtens nøjes med 170-200hk hvis de tilført en turbo. Sålænge den ikke mister pusten ved mellem accelerationer.
    Eks volvo's 2.5t den trækker ikke som en rakket men levere krafterne ubesværet og harmonisk. Det er en fornøjelse at trække en trailer eller campingvogn med sådan en bil.


  • #68   13. dec 2018 Ingen tvivl om at en turbo gør alting sjovere.
    Jeg har PT en Meriva OPC med en 1.6 Turbo med 180HK og den trækker som et godstog, fjernede man turboen ville det ser noget anderledes ud smiley


  • #69   13. dec 2018 #63
    Jeg er bestemt ikke vigtig, men jeg kører Audi, og før det VW

    Umiddelbart fortsætter jeg også i fremtiden med at køre i de nævnte mærker.

    Modsat dig føler jeg ikke et behov for at retfærdiggøre mit valg af bil, og især nærer jeg intet behov for at tale negativt om andre mærker.

    Personligt vælger jeg bil ud fra personlige erfaringer og præferencer, og er ikke påvirket at individers holdninger, eller hvad de har hørt andre har hørt at nogen har oplevet smiley


  • #70   13. dec 2018 #67
    men hvor mange kører der rundt af den slags biler, mit indtryk er altså det er et fåtal

    de fleste der trækker tunge trailere, campingvogn og både vælger jo stadig diesel. Når vi kører rundt på camping møder jeg godt nok flest diesel biler, hvis vi ikke tager fastligger campisterne med

    min far har en drøm om, at udskifte deres v70 med en brugt xc60 2,0 t5. Den har små 250 hk, fra en 2,0 turbo motor.

    der er i alt 10 xc60 benzin modeller til salg på bilbasen pt. Deraf er kun 5 med den ønskede motor. Det må jo tyde på der er et meget lille marked for sådan en motor som du eftersøger til cx-5 modellen

    til sammenligning findes der på bilbasen 50 mazda cx-5'ere med benzin motor.


  • #71   13. dec 2018 Søren

    Jeg kan godt forstå at du ikke vil pege fingre eller retfærdiggøre dit valg smiley
    Det er sq svært med alt det lort de har lavet efterhånden..


  • #72   13. dec 2018 #68 selv hvis din meriva så havde 160hk med en suge motor vil den nok stadig være lidt kedelig i dagligdagens mellem accelerationer. Så frem gearingen ikke var bygget til en max fart på 180km/t.. Hvis man ser på ældre saab's så der end kæmpe forskel på at køre end 1.8 og end 1.8T momenter og måden Saab levere effekten på giver end fantastisk hverdags bil.
    Jeg syntes ikke om downsize motore med normal size performance. En Passat med end 1.4 140hk Tsi lyder bare forkert men end 2.0FSi med 140hk lyder mere rigtigt... Men gå man ned i en polo så er 1.4tsi end go størrelse. Tror bare det fordi jeg er lidt gammeldags. På det punkt.

    #70
    Der er 87 tiguaner tilslag på Bilbasen med benzin motore. Så selv der er de overrepresenterede. Og jeg søger ikke end Mazda med 250hk bare end Mazda der ikke skal nedgear nå der skal overhæles om den så fik 170hk istedet for 165hk med end turbo ville ikke genere mig sålænge jeg kan køre 80 og trykke på gassen og der sker noget og at den ikke dør ud som en punto 1.2 i modvind nå vi passere 130


  • #73   13. dec 2018 Aaah 160hk på suge motor i sådan en bil tror jeg nu også der kunne være ganske sjovt

  • #74   13. dec 2018 #73 selvfølig kan 160hk på sug være sjovt men det kan også være kedeligt. Hvis producenten tilpasser gearkassen til effekt kurven så ville du kunne få en ret rap lille vogn, der havde go trækkraft i alle gear. Ligesom en Fiesta ST150. Men så ofre man også KM/l. Med en turbo kan man få bedre km/l og stadig få en motor der kan køre i 5.gear på landevej og overhæle uden man skal gear ned.

    Som Mazda jo har bevist i næsten 30år så behøver man ikke 200hk for at havde det sjovt. MX5 er et godt eksempel på lige netop at, en go undervogn, go balance og go gearkasse er rigeligt til at havde det sjovt.


  • #75   13. dec 2018 #71
    Ja, det har jeg ingen grund til smiley

    Har ikke haft en bil med nogen af de fejl som andre døjer med.


  • #77   13. dec 2018 #76
    Det er netop derfor jeg vælger bil udfra egne erfaringer og præferencer.

    Baserer trods alt erfaringerne på ca 60 VW gennem 50 år da mine forældre og søster også udelukkende har ejet VW, og heller ikke oplevet fejl.


  • #78   13. dec 2018 Det har du sagt før og jeg tror stadig ikke på det..
    Med mindre i køber nye biler hver gang og skifter dem hvert 2. år


  • #80   13. dec 2018 #78
    Hvad du vælger at tro på må du trods alt selv om smiley


  • #81   13. dec 2018 #79
    I betragtning af at jeg er 43, så har jeg kørt med i langt de fleste af dem smiley


  • #83   13. dec 2018 MorsDreng!

    Hvad lige præcis er dit arbejde? smiley


  • #84   13. dec 2018 #82
    smiley smiley smiley smiley smiley

    Tak for dagens smil. Når man ikke kan finde på noget sagligt at komme med, så kan man altid blive personlig smiley


  • #85   13. dec 2018 Søren

    Må jeg henvise dig til din egen kommentar i #58
    Sten og glashus Søren... sten og glashus..


  • #87   13. dec 2018 MorsDreng

    Ok, kunne jo være du var bilsælger hos VW smiley


  • #88   13. dec 2018 #85
    Desværre, bor i murstenshus smiley

    #86
    Har selv haft 13-14 VW/Audi uden de fejl som andre oplever, hvorfor skulle jeg vælge noget andet at køre i når de ikke har svigtet mig?



  • #89   13. dec 2018 Søren

    Haha typisk, det fejer du bare af som ingenting, du beskylder gerne andre for noget, men at du selv gøre det er jo ligemeget.

    Er du sikker på at du ikke er marketingchef for VW? du har liiige mentaliteten til det smiley


  • #90   13. dec 2018 #89
    Hvis jeg var det kørte jeg ikke i en gammel model smiley

    Modsat dig generaliserer jeg ikke


  • #92   13. dec 2018 Søren

    Sååå let me get this straigt

    Du generalisere ikke, og derfor er det OK at du går personligt efter andre når du ikke har flere argumenter, men når andre gør det mod dig er det ikke OK?

    Jeg forstår ikke din logik?


  • #93   13. dec 2018 #91
    Hvis man har en personlig direkte erfaring med at det er en velkørende bil som er stabil, så er det naturligt at inkludere den erfaring.

    Det er ikke trediehåndserfaringer fra nogen der kender en som har hørt fra en at hans kammerat havde en bil med en fejl.


  • #95   13. dec 2018 #93
    Hvad personligt var der i den udtalelse?

    Du generaliserer generelt med dine udtalelser, og du udtalte dig om hvad alle der vælger Audi baserer deres valg på. Det er jo tydeligt noget du ikke ved noget om!!


  • #96   13. dec 2018 Søren

    Er vi enige om at det mig personligt du omtaler der og ikke emnet?


  • #97   13. dec 2018 #94
    Sandsynligvis. Hvis deres erfaringer med Et andet mærke havde været lige så gode, så er det overvejende sandsynligt.

    Især hvis min egne direkte erfaringer havde været tilsvarende gode.


  • #99   13. dec 2018 #97
    Det var den, men du udtalte dig om noget du meget tydeligt ikke ved noget om!!!

    Hvorfor andre vælger som de gør kan du umuligt vide noget om!!!


  • #101   13. dec 2018 Søren

    Det ændre ikke det faktum at du selv gør hvad du siger andre gør forkert.
    Og det gør dig til en hykler smiley


  • #102   13. dec 2018 #98
    Deres erfaring bliver naturligt del af ens egen erfaring.

    Havde de oplevet at der var mange fejl på deres biler, så ville det også blive min erfaring idet at jeg dels boede hjemme til jeg var 17, og at jeg fra jeg fik kørekort har lånt og kørt i deres biler.


  • #103   13. dec 2018 #101
    Det er du velkommen til at påstå.

    Generelt udstiller du dig selv i de fleste tråde du deltager i, så jeg tager det bestemt ikke nært smiley


  • #104   13. dec 2018 Søren

    Om jeg udstiller mig selv? tjoo det gør man vel altid lidt i en debat, det er vel en naturlig del af at sige sin holdning?

    Det du gør er jo bare pinligt.. især når du er ikke mand nok til at indrømme det?

    Men lad nu det ligge, der er jo lige så lidt fejl i dig som der er i en VAG bil smiley


    profilbillede
  • #105   13. dec 2018 #104
    Tvivler smiley ingen, hverken mennesker eller ting, er fejlfri.

    Spørgsmålet er om man kan leve med det, og man finder det acceptabelt.

    Jeg konstaterer blot at jeg personligt ikke har oplevet nogen af de fejl som andre har, og derfor foretrækker jeg fortsat at køre i VW og Audi.


  • #106   13. dec 2018 Min tøf har kun 100hk og ingen turbo, så minder kan gøre det smiley

  • #107   13. dec 2018 #105
    Alle ting kan fejle og det også okey. Men selvfølig er det et spørgsmål om hvad der fejler. VAG har jo været kendte for topstykker der flækker. Dysser der giver op. Turbo'er der stå af. Blokker der flækker, ECU'er der brænder af, gearkasser der giver op eller mister styrenheden, Samt kæder og alt muligt andet dyrt der fejler, gør jeg ikke ville vælge en VAG.
    Havde det været en knast aksel sensor der fejlede eller en forvarme relæ eller måske bare tændspoler der fuckede så det okey men nå det er så dyre og vitale dele så tør jeg ikke.

    Så er der nogle der bare køre og køre. Men mine erfaringer siger bare noget andet baseret ud fra min vennekreds. Hvis man køber end spritny VAG og køre i 2-4 og så køber en ny igen så kan jeg se chancerne for at de holder er okey. Men stadigvæk har jeg oplevet det modsatte. Det er blevet så slemt jeg ikke tør køre i min vens Touran 2.0tdi med DSG er bange for den bryder sammen mens jeg køre.

    #106
    Jeg har 101hk og den klare jobbet men skulle jeg ligge 200.000 frem for 20.000kr for en bil så skulle det ikke være for en bil der "kan gøre det" men for en bil jeg ville nyde at køre i og ikke føle havde væsentlige mangler.


  • #108   13. dec 2018 #107
    Det er længe siden jeg har haft en ny bil. Jeg er for nærig til at tage afskrivningen smiley

    Jeg afviser ikke at nogen har oplevet de nævnte problemer, men hverken jeg eller min nærmeste familie har oplevet det.


  • #109   13. dec 2018 Kan ikke lade være med at tænke på, om alle de der udfordringer med defekte VAG biler, kunne bunde i chipning. Synes at se, min observering, ikke nødvendigvis rigtig, at rigtig mange med biler fra VAG chipper deres....

  • #110   13. dec 2018 #109
    Der er ingen tvivl om at der er en større risiko hvis man ændrer på noget ift standard, men det er bestemt nok ikke den generelle årsag smiley


  • #111   13. dec 2018 #109
    Det kan bære en del af skylden. Dog er dem jeg kender med VW der har fejl har ikke været Chippet.. Men ser da ofte DPF fra chipped biler være stopprobede og defekte. Der altid DPF's skyld at deres bil er istykker ifølge kunden. I virkeligheden er det nok nærmere deres chip der har fucket deres motor op.


  • #112   13. dec 2018 Det er svært at give DPF'en skylden for at de drikker olie som ind i helvede smiley

  • #113   13. dec 2018 #112
    Kunderne vil prøve at tørre alt på DPF delen. Selv et defekt hjulleje. Derfor hader jeg B2P. Private kunder er mega træls. Selvom der også er private kunder der bare har den vildeste optur efter et filter rens.


  • #114   13. dec 2018 #112
    Det er trods alt ikke alle biler der gør det smiley


  • #115   13. dec 2018 fik det nye nummer af Bilmangasinet ind i dag... Der er en stortest med diesel Insgina, Mazda 6, Passat og 508... Gør det kort, Mazda vinder og opel på sidste, trods det var et tæt løb for dem elle. Passat tag andenpladsen.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #116   13. dec 2018 Journalister kan nu også være farvet, samme biler i en anden test af en anden journalist, kan sagtens give et anderledes resultat.


    Hvis et partikelfilter blokker til pga en optimering, så er det ringe håndværk måske endda udført på en bil er ikke er i alt for god stand. 2 wrongs don't make a right. Men igen, så kan godt håndværk ifbm en optimering også føre til et blokket filter, hvis motoren ikke er i for god stand.


  • #117   13. dec 2018 Det syndt at diesel er så forhadt det er klart den type motor der fungere bedst i dagligdagen. Undre mig ikke at Mazda vinder. undre mig dog da der ikke er en ny Mazda 6, men der er en helt ny 508 og Insignia'en har den fået HDi motor eller?

  • #118   13. dec 2018 Nu gad jeg ikke lige læse alt... Jeg bed bare mærke i dette: "fra 130 til 190 var den en evighed og 3 morfar'ere om det.." Men hvor tit har du i danmark brug for, eller i det hele taget lov til at køre over 130 alligevel?? Sorry men 95% af bilkøbere vælger ikke bil ud fra 0-100 tider eller hvorvidt bilen kan komme hurtigt fra normal lovlig motorvejsfart til "nu har du mistet kørekortet" fart...

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #119   13. dec 2018 Insigniaen kører stadig med fiat/opel motor. Det er først den næste der kører med HDi motor.

  • #120   13. dec 2018 "Det syndt at diesel er så forhadt det er klart den type motor der fungere bedst i dagligdagen"

    ok... det var da noget af en udtalelse... Fordi vi kører alle over 50-70 km hver vej på job jo... så det er selvfølgelig diesel der fungerer bedst i hverdagen... medmindre man bor i byen, og primært kører korte ture selvfølgelig... Eller bor på landet og arbejdet ligger mindre end 40 km væk... Men ellers har du ret... hvis vi alle pendler langt på arbejde i en bil så er diesel det der fungerer bedst...


  • #121   13. dec 2018 Yep, de eneste der har fået HDI motorer er Grandland X og Crossland X.
    Personligt glæder jeg mig til at se hvordan det kommer til at gå med PSA motorerne for jeg er sq ikke for stolt af Fiat motorene som der køres med nu


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #122   13. dec 2018 HDi'erne er bomstærke og holdbare motorer.

  • #123   13. dec 2018 Så længe man pendler under 300km om dagen er en elbil klart bedst for både miljø og pengepung, hvis man skal se sådan på det

  • #124   13. dec 2018 Dis

    Det er nemlig også min opfattelse af dem


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #125   13. dec 2018 Elbil? Jeg holder mig til fossilt brændstof, til de finder ud af en ordentlig måde at udvinde råstoffer til produktionen af batterierne.

  • #126   13. dec 2018 #118
    Det er bare træls at en bil til over 350000kr ikke kan overhæle uden man skal gear ned. Og det er et kæmpe minus for mig. Og alt jeg siger er med udgangspunkt i egne holdninger.
    En benzin bil kan godt klare jobbet men for at. Være ligeså velkørende som en diesel bil skal man ofre en del mere. Jeg køre kun 10km om dagen til og fra job og har gjort det i flere år i diesel biler. Kan godt være benzinbiler har sin berettigelse ved konstant bykørsel og korte ture. Men de jo ikke bedre nå de få direkte indsprøjtning og alligevel soder til... smiley syntes der er langt imellem de velkørende benzin motore. I de små biler. Glæder mig dog til at komme ud og prøve Civic og se om Honda stadig bygger så gode biler som de plejer.


  • #127   13. dec 2018 MorsDreng!
    "Selvfølgelig ved man sgu da hvorfor folk vælger som de gør. Det hedder segmentering og målgruppevalg, og der er så store fællesnævnere for de forskellige målgrupper, at man kan drage paralleller direkte mellem alle der køber det samme. "

    Hvilken gruppe ligger jeg så i?
    Har selv haft Opel, Mitsubishi, Alfa romeo, Opel igen, Og nu Honda...
    Mine forældre kørte Ford, Simka, Chevrolet (dengang chevrolet ikke koreansk daewoo) Mere Ford, peugeot, Mitsubishi, Opel.

    Såeh hvilken gruppe ligger jeg i? Fordi jeg tror nu at nogle mennesker falder udenfor de der segmenteringer.


  • #128   13. dec 2018 #126

    Well jeg er meget tilfreds med min Civic... (Ps: Lad være med at vælge 1,0 motoren, den er simpelthen for sløv)


  • #129   13. dec 2018 #128
    Skal prøve begge hvis jeg kan komme til det men har godt læst på Ho da forums at man skal vælge 1.5'eren den er i praksis ligeså økonomisk som 1.0 men du få meget mere overskud.


  • #130   13. dec 2018 Økonomisk og økonomisk... Joeh der står da 17,2km/l på papiret... men jeg kører desværre ekstremt meget motorvej hvilket reducerer det til 15 km/l
    Men jeg har aldrig valgt bil ud fra Benzin økonomi alligevel... smiley Jeg vælger ud fra hvor jeg får mest for pengene... og til prisen er VW til at lukke op og skide i rent udstyrsmæssigt...


  • #131   13. dec 2018 #130
    Min ven kiggede på ny bil og sad og pev over ekstra udstyrs listen på Honda. Indtil han så hvad bilen rent faktsik havde standart... Han valgte dog en Opel Astra stc.
    VW er dårligt udstyret i Danmark og man har hurtigt smidt 50.000kr i den før man er nogle lunde tilfreds... Men desinget på end Civic er meget "Hate it or love it"


  • #132   13. dec 2018 Designet på Honda er i øjenfaldende, det må man indrømme, men hellere det end en golf der er noget af det kedeligste nogensinde... Både ind og udvendigt...

    Kiggede selv på Opel også... men serisøt man får jo nul og en skid i en astra i forhold til... og så er den sgu da så morfar agtig at man skulle tro det var løgn... Eneste grund til at opel stadig laves er sgu da for at gamle mænd har et sted at lægge deres bløde hat...


  • #133   13. dec 2018 #132
    Min ven er meget glad for sin Opel. Men han fik også en god pris. Han kiggede også Octavia og Focus. Men Opel kom med det bedste tilbud så det var det han valgte.


  • #134   13. dec 2018 Hvad er det I mangler af udstyr i en VW kontra andre mærker?

    Årsagen til spørgsmålet er ren uvidenhed, for aner ikke hvad andre mærker tilbyder!


  • #135   13. dec 2018 Sø-propel-->>
    Så i bund og grund bryder du dig ikke om sugemotorer og deres karakteristik

    En turbo motor passer bedre på dine krav smiley

    Om du kører Ferrari, amg63, m5 og den slags, kører du 80-100 km/t og vil accelerere ja så skal du geare ned

    Det behøves du måske ikke på samme måde med tryk, til gengæld vil de fleste turbo motorer hurtigere tabe "pusten" og have et mere snævert arbejdsinterval

    Nogle er vilde med hondas type-r eller s2000 der snurrer over 8000 omdrejninger, andre er til en tdi der lever fra 1800-3500 omdrejninger smiley


  • #136   13. dec 2018 #134
    Tror ikke så så meget hvad der mangler men nok mere prisen for det.

    Personligt er fartpilot (gerne adaptiv) . Klima og sæde varme (gerne med varme i rattet) nok til mig. Men nogle gange skal man betale 25000kr for en udstyrs pakke hvor man kun er interesseret i en ting


  • #137   13. dec 2018 #135 jeg kan godt lide en suge motor og med en kraftfuld motor er det intet problem men ja i dagligdagen er turbo mere gavnligt. Du få både ekstre moment og det med arbejdsområdet er ikke længere aktuelt med de nye turbo typer der kan levere i et stort opråde og kan give overboost nå man skal lave en
    kort acceleration.


  • #138   13. dec 2018 #136
    Ok. Så er vi rimelig enige. Jeg er ligeglad med varme i rattet.

    Nogle af tingene er trods alt standardudstyr, andet koster kun beskedent.


  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #139   13. dec 2018 Måske det var et kig værd at se hvad der bliver solgt på verdensplan første halvår 2018, det giver nok et andet billede end det der er tegnet i denne tråd.

    https://www.jato.com/the-global-vehicle-sales-expansion-continues-in-h1-2018/


  • #140   13. dec 2018 Men meget af det jeg eks. ønsker kan Honda levere standart og andre mærker er det tilkøb og nogle gange skal man vælge eks stort Navi eller et eller andet før man få det med og så bliver det dyrt. Eks. Peugeot levere ikke den større motor uden du skal finde dig i at få den store skærm der smadre hele bilens interiør.

  • #141   13. dec 2018 #140
    Det bekræfter jo også kun at hvad man betragter som nødvendigt/ønskværdigt udstyr er meget individuelt.

    Personligt synes jeg at alle biler er rimeligt på niveau hvad angår standardudstyr, og de tider hvor eksempelvis el-ruder og højdejusterbare sæder var ekstraudstyr er trods alt historie.


  • #142   13. dec 2018 #137

    Jeg synes personligt det måske er endnu mere en skam med en kraftig benzin sugemotor, og ikke køre den som den er "bygget" til

    Kan godt forstå man ikke tæsker sin standard 1,8 benzin op i 6000 omdrejninger. Men at man i en stor og kraftfuld bil ikke vil geare to gange ned for og få den ønskede acceleration forstå jeg ikke

    Har en gang været bag rattet af en Ferrari, og med 60 km/t trillede den i lave omdrejninger som alle andre biler. Det fede var da at den gearede to gange ned når man trådte bare lidt til den

    Ja en Ferrari kan godt accelerer fra 90 km/t i højeste gear, men så kunne man ligeså godt have købt en Mazda 6 stationcar
    https://youtu.be/Rm9r8DzmVV4


  • #143   13. dec 2018 En familie bil skal være ubesværet at køre i. Har man en sports vogn gør det ikke noget at skulle 2 gear ne dog afsted. Men i en stationcar er det bare irriterende at skulle gøre det

  • #144   13. dec 2018 Sø-propel-->>
    Så kan man heldigvis få en bil med automatgear til og gøre det for en

    Det er jo de færreste familiebiler der ikke går markant langsommere fra 80-120 i 6 gear i forhold til 3 gear smiley

    https://youtu.be/IFiOobQteCI

    https://youtu.be/A9LLxaAMUdk

    https://youtu.be/7nzr4UCKems


  • #145   13. dec 2018 Kan godt forstå man ikke tæsker sin standard 1,8 benzin op i 6000 omdrejninger.

    6000omdrejninger ?? så er festen lige knap startet... smiley smiley


  • #146   13. dec 2018 Ja når man ingen moment har, så må man jo have omdrejninger smiley

  • #147   13. dec 2018 Heldigvis er momentet isoleret set ligegyldigt, effekt effekt effekt smiley

  • #148   13. dec 2018 Mirza-->>
    De fleste kører vel nok reelt deres bil som sø-propel

    Man er i 5 eller 6 gear med 80 km/t, og der bliver man når der accelereres. Derfor tror jeg de fleste oplever en turbo med mindre effekt mere kvik end selv en meget hurtig suge motor

    Hvis man ser de videoer jeg har lagt op, vil en af de langsommere i 3 gear reelt kunne nappe en af de hurtigere der ikke vælger og skifte ned


  • #149   13. dec 2018 #144 jeg kan accelere hæderligt i min 100hk tdi fra 90 til 130 i 5.gear. Det forventer jeg en bil der koster over 15 gange så meget også kan. Ligesom in trækker fint fra 130 til 160 uden problemer (har ikke været højere oppe)
    Ja det er en diesel jeg køre i.
    Men en Passat med en 2.0 Tsi motor kan gøre det uden problemer og fik Mazda en mølle der kunne hjælpe DEN, så ville det være en bedre familie bil. Jeg nyder at køre i sjove biler men det betyder ikke jeg gider at min familie bil skal pines for at komme afsted. Fint med en S2K der lige skal kysse 9000 før den vil havde næste gear. Men en stationcar skal bare kunne køres ugeneret. At man gå fra 6. Til 5. Er fint nok hvis 6. Er et cruise gear (overdrive)


    Jeg forventer ikke at den gå fra 80 til 130 på 2 sekunder. Den skal bare kunne trækker sig selv afsted og ikke snøle


  • #150   13. dec 2018 Sø-propel-->>
    Jeg har kørt en hel del i vag 1,4tdi, 1,9tdi og 2,0tdi

    Uanset hvad synes jeg også de har jævnt godt gavn af lige og komme en pind eller to ned

    Touran 2,0tdi
    3 gear 6,8 sek
    5 gear 11,6 sek
    6 gear 15,1 sek
    https://youtu.be/ETXg5EYUTMw

    Golf gti
    3 gear 4,1 sek
    5 gear 6,1 sek
    6 gear 8,5 sek
    https://youtu.be/OVluflly8Xk

    Så en doven gti kører får klø i 80-120 km/t disciplinen af en familiefar det godt gider og skifte ned smiley

    Prøv og se de mange videoer på profilen, det er godt nok få hvor der er så "lidt" forskel som på golf gti fra 3 til 5 gear

    Desværre synes jeg, at du altid hiver den frem med 10-20 gange prisen på din nuværende bil. Ud fra det synspunkt får du jo aldrig noget andet end 15-20 år gamle biler til 25.000 kr

    Vores gamle Avensis fik vi 25.000 kr for i indbytning med en 2014 clio. Den nye clio er da en fin bil, men 5 gange så god er den vel aldrig smiley

    Alligevel er jeg super glad for skiftet, fordi der er andre ting der tæller i min bog end indkøbsprisen


  • #151   13. dec 2018 Jeg forvente ikke den skal være 10-15gange bedre eller hurtigere. Men forventer en bil skal være bedre og føles bedre, især med henblik på hvor mange år der er gået. Og hvorhurtigt den accelere I tid er mig fuld stædigt ligegyldigt. Det er følelsen af der sker noget der er væsentligt at man kan mærke den løfter snuden en smule og man kan se der sker noget på speedometer, så man kan læse trafikken og se nu giver du den gas så nå modkørende er passeret trækker du ud og har overhælet på kort tid frem for at gear ned og give gas og skifte op igen. Det kan være sjovt og jeg ville helt sikkert få noget ud af at skifte et gear ned. Min pointe er at jeg ikke behøves fordi min golf klare det fint uden og hvis en ny Mazda ikke kan gøre det overbevisende iforhold til en 16år gammel golf så ville en turbo nok hjælpe den...

  • #152   13. dec 2018 Jeg har aldrig kørt en golf 4 1,9 tdi, men kan se den gør det på over 11 sek i 5 gear når vi snakker 80-120 km/t

    Det er der efter min mening ikke meget løfte snuden over

    Og en Suzuki swift 1,0 klarer det på samme tid. Så der er vel sket noget, når en ny 1,0 benzin klarer nogenlunde samme økonomi, accelerer ligeså hurtigt og har mere moderne udstyr. Så måske du skal se på sådan en, i stedet for og sammenligne med en stor og tung SUV smiley

    Med automatgear og kickdown vil den endda være 4 sekunder hurtigere end din golf tdi smiley

    https://youtu.be/NqdVedQHrMA


  • #153   13. dec 2018 Alle ting kan fejle og det også okey. Men selvfølig er det et spørgsmål om hvad der fejler. VAG har jo været kendte for topstykker der flækker. Dysser der giver op. Turbo'er der stå af. Blokker der flækker, ECU'er der brænder af, gearkasser der giver op eller mister styrenheden, Samt kæder og alt muligt andet dyrt der fejler, gør jeg ikke ville vælge en VAG.


    der er der så flere mærker der bøvler med... smiley


  • #154   13. dec 2018 Og glem ikke voldsomt olieforbrug smiley

  • #155   13. dec 2018 ja min Toyota drikker 1 liter hver gang min tæller har talt 9 km... godt nok diesel.. smiley

  • #157   13. dec 2018 Jeg tjekkede faktisk oliestand på min VAG her til morgen, da det snart er et år siden den har været til service. Jeg kunne ikke få øje på noget forbrug, den var næsten i max smiley

  • #158   13. dec 2018 #157
    du skal vist lige forbi ham onkel Nielsen, du trænger vist til briller.. alle AUDI/VAG´s motorer drikker jo olie som murerarbejdsmand Poulsen... smiley


  • #160   13. dec 2018 jo men nu kendte jeg en der hed sådan... smiley

  • #161   13. dec 2018 Nogle der har prøvet at køre en VW SDI? Så er det ligegyldigt hvad gear man er i, for den kan virkelig ikke accelerere overhovedet...
    Vi har en caddy SDI på arbejde og den trækker egentligt ok men først ved 5000 rpm og dør så ud ved 5500, så skal den have næste gear og der er det en kamp at komme op til de 5000 rpm igen... Ps en diesel lyder ikke særligt godt med omdrejninger smiley


  • #162   13. dec 2018 Kasper J-->>
    Indtil flere gange

    Det gode er man ikke kan miste kørekortet på motorvej i sådan en smiley


  • #163   13. dec 2018 Jeg har ondt af dig Rene, har heldigvis kun skulle køre i den én gang

  • #164   14. dec 2018 Kasper til det formål bilen anvendes er den nu acceptabel

    Det er klart når man kører motorvej mangler den kræfter. Men i byen og på landevej følger den jo trafikken. Den er bare ikke så hurtigt oppe i fart, og en overhaling kræver lige lidt timing smiley


  • #165   14. dec 2018 Så snart der kommer læs i er den ulidelig både ved by og landevej og skal sku tæske for at følge med smiley Men et eller andet sted er det også en sjov følelse at tæske den uden at der sker noget

  • #166   18. dec 2018 Jaa.. det er vel sådan at jo flere biler der er solgt jo flere fejl er der ude at køre..

    Hvis man udvikler teknologien først så er det jo der børne børne fejlene ligger.

    Og. Der er da vidst ikk mange biler der er fejlfri... mange tror at en Toyota er uden fejl.. meen det er vidst mange år siden de kunne prale af det.

    Vw har sgu været lidt uheldige med en del. Men det ændre dog ikk på salgs tallene så de må jo gøre noget rigtig.

    Synes mange biler døjer med de samme problemer.
    Og lige præcis med dyser synes jeg ikk vw har problemer i forhold til mange andre..
    Fx Toyota. De skiftede dyser til hver service... og det ved jeg for kender flere Toyota mekaniker.

    Er selv uddannet ved vw men er ved din bilpartner værksted i dag og jeg ser fejl på alt... hvis man skal ha noget der ikk går i stykker skal man købe en cykel.

    Har en golf 4 variant 1,6 16v fra 2002 kørt 318000km. da jeg fik den havde den kørt 170000km og jeg har haft den i 6 år, den har 1 gang svigtet mig, det var benzinpumpen der var færdig. Der havde bilen kørt 285000km. Ellers har den ikk fejlet ud over alm service.

    Har altid kørt vw og det blir jeg ved med..!


  • #167   18. dec 2018 VW = prestige?? Arh come on mand. At der holder en VW i indkørslen siger ikke en skid andet om ejeren, end at han ingen forstand har på biler, eller endsige interesserer sig for biler. Hvorfor skulle man ellers købe sådan en gang lort, som alle ved går meget mere i stykker end andre mærker? Det må jo være fordi, man har hørt det er en god bil, eller fordi naboen eller kollegaen også har en. Og så er der gået eventyr i den. H. C. Andersens Kejserens Nye Klæder. Alle hopper med på moden. Det er først når en modig sjæl (den lille dreng) tør sige fra, at de andre tør stå ved deres egen mening.

    Og indse det nu; VW betyder Volks Wagen = folkevogn. Det er der sgu da ikke noget særligt prestigeagtigt over. Der kan man så få sige en Audi!! men det er så også kun agtigt. Bygget af samme shitty dele som VW, og af samme lurendrejerkoncern som også med Audi snyder sine kunder. Audi = fire ringe = 4 x så ringe som Toyota, Honda, BMW, Mercedes, Subaru o.l.


  • #168   18. dec 2018 Har du statistik på, at der pr solgte bil er flere fejl på vw?

  • #171   18. dec 2018 Jeg har efter hånden haft mange forskelig bil, og det er meget svære at sige hvad en go bil er, Og ikke mindst overbevise andre om hva en go bil er.
    Jeg har kørt VW Opel Citroën Suzuki bmw peugoet honda Toyota Ford og Mazda.
    Og i det heltage er der er ikke nogen vinder af de forskellige mærker eller modeller, har enlig været ret heldig med alle bilerne, Man skal huske at tage indkøbes pris i med i regne stykket.
    Tror enlig kun det er VAG ejer selv og FDM der mener der er noget særlig ved en bil fra den gruppe, og speciel dansker, har ejet i Golf og polo dem jeg kende der også har og havde en bil fra VAG gruppen bliver nærmest sur og forarget, når man ikke ville bekræftet dem i at det “sådan en go bil”.
    I mine øjen er der også et total forvrænget billede, køber en billige 100k får en værksted regning på 6000,- = lort bil og en møj spand. Køber en Audi til 250k får værksteds regning på 14000,- = go bil og noget helt særlig.
    Det kan godt være det er mig men dyre bil = ingen problem og lave reparationer, men ikke når det glæder bil fra VAG gruppen.
    Jeg kommer ikke til at køre i bil fra VAG gruppen igen vil ikke betale mere for noget jeg kan få bedre et andet sted


  • #172   18. dec 2018 #171
    Lige netop derfor er biler lige som religion.

    Jeg har ALDRIG haft problemer med nogen af de 13-14 VW/Audi jeg har ejet.

    Så jeg vil bestemt ikke køre i andet smiley


  • #173   18. dec 2018 Vi går da med overvejelser at skifte bil. Det ender da nok med Mazda 6 benzin, bare for at slippe for turbo, så bilen må trække noget, og vil ikke have diesel.

    (Og syntes Volvo, Audi mv. I samme klasse er for dyr, Insignia kunne være ok, hvis det ikke var en pisse 1,5 med turbo).


  • #174   19. dec 2018 Folk må helt selv bestemme hvad de bruger deres penge på, men forstå virklig ikke at man blive ved med at købe samme mærke gruppe hvis oplever dårlig service og fejl.
    De to vw jeg har haft er en polo og en Golf hvor golfen helt klare var den ringest og lorte bil.
    Men har en arbejdes kollega som jeg har kendt i ca 15 år og han har været så heldig at vælge alle de bil fra VAG koncernen med problemer, til tros for dette mener han sadigvæk at det er gode bil og hans næsten bil bliver også sådan en, hvilket i min øjne et total hul i hovedet.
    Hans Bil liste
    VW Golf 1,8 ,alvorlig problmer med motor høj olie forbrug
    VW passat 2,0 TDI gantagende problem med bærearme, solgt da motor stod af.
    vw touran 2.0 TDI DSG problmer med Gearkasse og motor, kasseret til syn pågrund rust i vanger bag i.
    Seat Leon 1,4 TDI motor hoppe i knast kæde og måtte ha ny motor
    Audi A3 1,2 DSG problem med DSG gearkasse, og støj fra knastkæde
    Audi A3 1,2 DSG problem med motorstyring, indtil videre den med mindst fejl.

    De fleste af bilerne er købt hos samme forhandler, og fortæller stolt at han har fået rabat, eller han kun skulle betale arbejdes lønnen, og mærkelig nok skal man minde ham om de forskellig problemer han har haft, for efter eget udsagn har han aldrig problemer med hans biler.


  • #175   19. dec 2018 Søren F

    Ja det må de.
    Men på et tidspunkt syntes jeg en producent må have skidt så meget i nællerne at de får frataget deres ret til at producere køretøjer.

    Hvor går grænsen?
    I andre sammenhænge ser man svindlere få frataget deres mulighed for at drive forretning med det de har svindlet med.

    Men det lader jo ikke til at være tilfældet her


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #176   19. dec 2018 Vildt at man kan være så naiv og ignorant.

  • #177   19. dec 2018 #174
    Hvis jeg havde de oplevelser, og ikke fandt at det økonomisk hang sammen. Så ville jeg have fundet noget andet at køre i smiley

    Min oplevelse er totalt anderledes, og jeg har intet at klage over.


  • #178   19. dec 2018 løsning smiley Glædelig Jul og Godt nytår

    profilbillede
  • #179   19. dec 2018 Jeg prøver igen, er der en statistik, der fremviser VAG er værre end de andre?
    Og er der en statistik, der viser at VAG har flere fejl pr solgte bil?


  • #180   19. dec 2018 Snakker du svindel sager eller bare generelt fejl på biler?

  • #181   19. dec 2018 Statistik på begge dele.
    Begge dele er nævnt i tråden her, så der må være fakta der viser det.


  • #182   19. dec 2018 Jeg tvivler på at fabrikkerne oplyser de tal. Så præcise tal er nok vanskelige at finde. Men ADAC laver vist nogle årlige statistikker over hvad de ser.

  • #184   19. dec 2018 http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2017-2-3/577

    ser da egentligt ok ud for vag... bedre end jeg troede..


  • #186   19. dec 2018 Bilmærker med flest synsfejl i Danmark

    Mitsubishi
    Alfa Romeo
    Fiat
    Peugeot
    Opel
    Mazda
    VW
    Citroën
    Saab
    Honda


  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #188   19. dec 2018 #53
    Det er sikkert sandt at designet på Civic jager nogle væk, men det trækker så andre til. Statistikken jeg linker til (#139) omfatter bilsalg første halvår 2018 globalt, der er Golf nummer 4 og Civic nummer 5.


  • #189   19. dec 2018 Se testene og sig igen at vw er lorte biler der altid er i stykker.. hmmm testene viser jo det modsatte... ???

    Og en ting er da så at vw nogle gange har fejl... men det gør jo ikk noget når de er dejlige at skrue i. Alle skruer er til at komme til, der er ligefrem tænkt over hvor de er sidder. Alle service ting er til at komme til, det tar jo kun 5 sek at skifte luft filter og Brændstoffilter på en vag bil.. tag en Kia der skal ha skiftet Brændstoffilter der skal afmonteres både motorstyreenhed og jeg ved ikk hvad. Eller en dasia der skal højre inderskærm pilles ud... hvad sker der..? En Renault hvor man tror motoren skal pilles ud for at komme til Oliefilter ??? Det er da lort på lort med lort på...


  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #190   19. dec 2018 #182 / 183
    Nu er hverken ADAC’s vejhjælp eller TÜV syn særlig detaljeret, eller siger ret meget om en bils tekniske kvalitet.

    ADAC dækker kun det man ikke kan eller tør køre videre med, noget af det er selvforskyldt som eksempelvis manglende service eller en for gammel akkumulator. Nogle bilmærker har egen vejhjælp, og dem som overordnet benytter sig af ADAC som vejhjælp bliver ikke talt med i deres opgørelse.

    Jeg ved ikke helt hvad et bilsyn hos TÜV omfatter, men det er givet vis primært sikkerhedsrelaterede punkter som vores eget bilsyn. En periodisk kontrol, ofte efter et eftersyn på eget værksted for at rette de fejl der måtte være.

    Hverken ADAC eller TÜV viser om en bil får skiftet både motor og gearkasse ud en gang om året, eller aldrig bliver udsat for andet end almindelig service.

    En maskinskadeforsikring viser i langt højere grad hvad der sker, dog først nå garantien slipper op og for problemer der ikke bliver løst under kulance. Denne svenske maskinskaderapport viser resultatet for biler op til 8 år eller 100.000 km:

    http://mb.cision.com/Public/152/2169943/93446c183fd089f2.pdf

    Vær opmærksom på garantien, i ovenstående har en bil jo kun fra garantien slutter til den bliver 8 år at fejle i.

    Denne maskinskadeforsikring fra England viser også en del information, deres indeks er dog en blanding af flere parametre, men stadig informativ læsning. De seneste par år 17 + 18 har jeg ikke set en egentlig fejlprocent fra dem, det har tidligere været publiceret i forskellige medier med fejlprocent alene, uden alle de andre parametre er blandet in i det.

    https://www.reliabilityindex.com/

    Dækningen for den engelske er op til 12 år eller 208.000 km, så en god lang dækning der omfatter hele bilen. Også her gælder det naturligvis, at fejl og reparationer dækket af garanti eller kulance ikke er med.


  • #191   20. dec 2018 Så VW og Opel er åbenbart ligeså driftsikre, eller hedder det driftsusikre smiley men japanerne er i den helt rigtige ende smiley

    profilbillede
  • #192   20. dec 2018 Ja det er der nok en masse VW fanboys der får svært ved at tro på

  • #193   20. dec 2018 Og sjovt med Kia/Hyundai i "front" smiley

    Selv "Ford er noget lort" ligger langt foran smiley ;) smiley ;) smiley

    Meeen, har vel også noget at gøre med, at der bliver solgt flere af nogle mærker.


  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #194   20. dec 2018 #189

    Du har da ret, nogle biler er bare lettere at gå til end andre, det her er et meget godt eksempel.

    https://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4

    Bruger du originale eller uoriginale dele.

    https://www.youtube.com/watch?v=AAEZcnSDQko


  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #195   20. dec 2018 #193

    En af grundende til jeg skriver at der skal tages højde for fabriksgarantien, da maskinskadeforsikringen kun dækker det der er uden for garanti. De to koreanere har jo en lang garanti, så der ikke så lang tid fra garantien udløber, til forsikringen stopper nå bilen når de 8 år.


  • #196   21. dec 2018 Vi er med i den kæde der hedder "Din bilpartner" så vi køber dele ved Ftz. Det er uorg. Men er faktisk fin kvalitet.
    Nogle vare har de også i org dele.


  • #197   21. dec 2018 Det med dele er ikke altid godt at bruge orginale dele. Nogle orgi al dele er jo enten pisse dyre eller også har de en svaghed.der kan uoriginale dele nogle gange være billigere eks et bundstykket til en golf. Et febi bil stein koster 350kr og et topran koster 75 hvis det kun holder 100.000km frem for 350.000km så der vel okey

  • #198   21. dec 2018 Uoriginale dele kan også bare ved bedre kvalitet, behøver ikke bare være billigerer.

  • #199   21. dec 2018 Det kan de bestemt, men med originale dele behøver man ikke lege forsøgskanin og håbe at det holder, men originale dele har man med langt større sandsynlighed en højere kvalitet.

  • #200   21. dec 2018 Jeg køber sjælden originale dele det for det meste ved krogslund og divs sider på nettet jeg køber ved. og har nu ikke haft nogen problemer ved at bruge de dele. og de har nu holdt fint til det jeg forventer af det.

  • #201   21. dec 2018

    profilbillede
  • #202   23. dec 2018

    profilbillede
  • #203   23. dec 2018 .

    profilbillede
  • #204   23. dec 2018 https://youtu.be/WUtE3QlTpKI

  • #205   25. dec 2018 folk bliver ved med at køb bil fra VAG gruppen og forsvaret deres handlinger
    https://youtu.be/pNUAKxNQb5Q


  • #206   25. dec 2018 Jeg kunne sagtens finde på at købe VAG igen, men jeg kunne også finde på at købe andet. De sidste 5 biler jeg har haft, har været 5 forskellige mærker.

    Audi'en er den der har ramt tættest på hvad jeg virkelig sætter pris på i en bil. Den har langt fra været den mest fejlfrie, men jeg kan godt leve med biler der har lidt fejl indimellem, hvis bare de giver mig den oplevelse jeg gerne vil have når jeg sætter mig bag rattet.

    Samlet set er Audi'en den bil der har givet mig størst ejerglæde. Og det tæller mere end hvad VAG ellers roder sig ud i af skandaler.


Kommentér på:
Det køre bare for VW....

Annonce