{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulovligt at køre i bare fødder?
  • #1   8. aug 2010 Nej. Dine pedaler er skrid sikre (skal de være) så det pedalen der skal være i uorden før det giver bøde.

    mener jeg nok, dog ik hæng mig op på det.


  • #2   8. aug 2010 Mener man godt må pga skrid sikkerhed på pedalen.

  • #3   8. aug 2010 nææ hvorfor skulle det være det??
    men hvis dine sko bare ligger på gulvet, så er det ulovligt, da de så kan ryge ind under pedalerne og forhindre at de kan betjenes korrekt.


  • #4   8. aug 2010 Hvad så med slippers eller klipklappere?

  • #5   8. aug 2010 Det er i Tyskland det er ulovligt, at køre i bare fødder eller klipklappere

  • #6   8. aug 2010 Slippers og klipklapper er vidst blevet ulovligt i tyskland for nyligt har jeg hørt en fugl synge, men har intet hørt i danmark endnu.

  • #7   8. aug 2010 Jeg mener jeg læste i Motor, at det er forbudt at køre i klipklappere i Tyskland, men at der IKKE er nogle love omkring det i Danmark.

  • #8   8. aug 2010 Arr.... kom ind i kampen... når man kører bil må man ikke benytte fodtøj som ikke er ordentlig "fastspændt" på fødderne. dvs at de ikke bare må kunne falde af under kørslen, da de så kan komme ind under pedalerne. dvs at klipklappere, slippers, træsko osv ikke må benyttes under kørslen...

    hvorvide de så ville drive det til at gi en bøde er så en helt anden ting..


  • #12   8. aug 2010 i de varme måneder hvor man bar går i klipklapper og jeg ska ud og køre blir de da bar taget af og lagt helt op mod sædet og så eller bare føder på pedalerne... dejligt behageligt at køre med faktisk... og ja det er lovligt...

    men om der må ligge klipklapper der hvor jeg gør ved jeg ikk noget om...


  • #13   8. aug 2010 Jeg fik at vide dengang jeg tog kørekort, af min kørelærer, at man må ikke køre med bare fødder... Det kunne være at man f.eks. sveder og så hjælper det gummi altså ikke hvis foden glider.. og man må heller ikke i klipklappere... fodtøjet SKAL sidde fast...


    Det var hvad jeg fik at vide...


  • #14   8. aug 2010 Ja, det er dejligt at køre uden sko på, dog synes jeg hurtigt man får ondt i hælene

  • #15   8. aug 2010 Du må godt køre med bare fødder eller strømper. Kender selv én som kører i strømper, da han synes han får den bedste føling med speeder og bremse (især når han kører på bane)...

  • #16   8. aug 2010 Lovligt i DK


    http://www.24.dk/article.jsp?articleId=6126

    Bøde for bare tæer
    Hvis årets bilferie går sydpå igennem Tyskland er det bestemt ikke ligegyldigt, hvilket fodtøj man vælger at tage på.

    Vores nabo mod syd uddeler nemlig en bøde for at køre i bare tæer, strømpesokker, høje hæle eller klipklappere.

    Bøden ligger mellem 10 og 50 euro og uddeles for ikke at køre bilen forsvarligt.
    Herhjemme er der imidlertid ikke nogen direkte lovgivning, der forbyder at køre i noget fodtøj frem for andet.

    »Hvis klipklappere er årsagen til, at en bilist forulykker, anvendes Færdselslovens §3 om adfærd i trafikken, men vi påtaler overordnet set ikke fodtøjet. Det er svært at forholde sig til, hvad der er forsvarligt, og hvad der ikke er,« siger vicepolitiinspektør Jørn Pakula Andresen fra Rigspolitiets Nationale Færdselscenter.

    Mangler føling uden sko
    Denne holdning bakkes op af bilisternes organsationer, FDM, der altid råder bilister til at køre i fornuftigt fodtøj, der sidder fast om foden.

    »Direkte lovgivning er lige lovlig drastisk på et område, hvor fornuft bør råde,« siger chef i teknisk afdeling Jørgen Jørgensen.

    Men sund fornuft er ikke gjort ved blot at tage klipklapperne af og fortsætte i bare tæer.

    »Hvis man sparker skoene af, lander de måske under bremsen, så selv om det er fristende, er det bestemt ikke hensigtsmæssigt. Desuden har man ikke den rette føling med bilen uden sko på. Når man er vant til at dosere trykket på pedalerne gennem en sål, er det svært med bare tæer,« lyder det fra Jørgen Jørgensen.



  • #17   8. aug 2010 hmm hva' så med de tusindvis af lastvognschauffører der kører med strømpesokker eller badesanddaler. Deres træsko er jo parkeret på øverste trin uden for kabinen. Udendørs fortøj er bandlyst i kabinen, men det må så være slut nu, hvis det er rigtigt.

  • #18   8. aug 2010 Gulerød... I DK må man køre i skistøvler, hvis man får lyst... Ikke fordi det anbefalelsesværdigt. I Tyskland, skal man til gengæld have fodtøj, som giver sikkret greb om sagerne. Der kan man få bøde for klipklapper, f.eks...

  • #19   8. aug 2010 Stones

    Nej det er ikke slut nu - Dem der kører Tyskland kører enten i sandaler eller så følger de bare ikke loven.


  • #20   8. aug 2010 Fortøj = fodtøj smiley

  • #21   8. aug 2010 jeg æder mine ord igen...

    jeg har taget fejl at ulovligt, og at de giver bøde hvis der sker noget pga forkert fodtøj..

    I HAR RET at det ikke er ulovligt


  • #22   8. aug 2010 det med at man ikke har føling med trykket på pedalerne,når man køre i bare tær.

    det er da noget vås og skrive.

    der er da også forskellig føling, i forskelligt fodtøj

    det er da forskel på om jeg køre med mit arbejdes fodtøj( sikkerheds sko)
    som er en del tunger end de fila sko jeg går med i fritiden.


    hold op en gang lort og fyre af.


  • #23   8. aug 2010 Personligt kører jeg da normalt i strømpesokker hvis jeg kører længere ture, så står skoene bare nede i indstigningen på min Transporter, både for at undgå skidt på gulvmåtterne, men også for at undgå at mine sko kommer til at lugte skidt:)

  • #24   8. aug 2010 der er forskel på følingen i om man kører med buffalo sko, alm sko, mao sko eller uden sko..

    personligt syntes jeg selv da jeg var yngre og lige havde fået kortet, at det var nemmere at mærke koblingspunktet.


Kommentér på:
Ulovligt at køre i bare fødder?

Annonce