{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.553 visninger | Oprettet:

Michael J
Michael J
Tilmeldt:
5. jul 2017
Emner: 7 Svar: 44

Ændre på bestilt bil {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg er så heldig at være blevet forfremmet siden min bestilling af min nye bil. Derfor fortryder jeg nok lidt ikke at have bestilt den med automatgear. Tror I det er muligt at ændre bestillingen? Har fået at vide at bilen er sat til produktion i januar, så den eksisterer ikke endnu?

Jeg kører ud til bilforhandleren i morgen, men tænkte jeg ville høre herinde om der var nogen, der havde erfaringer?

Og ja, det er mit første bilkøb smiley Så derfor er jeg ikke så meget inde i det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændre på bestilt bil
  • #1   15. dec 2018 Så længe bilen ikke er "låst" på fabrikkens produktionslinje, så tror jeg godt at du kan ændre i dens specifikationer.

  • #2   15. dec 2018 Hvad stå der i dine papirer?

  • #3   15. dec 2018 Held og lykke. Når underskrift er sat, er den bindende, hvis ikke andet er nævnt på slutsedlen.

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #4   15. dec 2018 #2 Synes ikke rigtig der står noget om det. Der bliver selvfølgelig nævnt ophævelse, men det er vi jo ikke ude i. Jeg ønsker bare at købe et dyrere produkt.

    #3 Jeg tænker da godt forhandleren vil have flere penge, men ja, hvis ikke, er det jo bare sådan det er.

    Jeg må se hvad de siger smiley Jeg overlever nok og bliver uanset nok ganske glad for min nye bil, med eller uden automatgear.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #5   15. dec 2018 Hvilken bil er der tale om, bare for at være nysgerrig. smiley

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #6   15. dec 2018 En Peugeut 308 hatchback (Selection Sky), 1.2 Puretech 130 HK.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #7   15. dec 2018 Er det så rigtig automatgear eller deres e-gear du tænker at ændre til?

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #8   15. dec 2018 Det er så vidt jeg ved det rigtige (EAT8). Selvom jeg ikke har meget forstand på biler, ved jeg man skal holde sig fra det andet pjat. Med mindre du selvfølgelig mener at e-gear er EAT og ikke rigtigt?

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #9   15. dec 2018 Jeg har prøvet en citroen med E6G gearkasse, og det var noget underligt noget. Reelt set er det en manuel gearkasse med elektrisk skiftesystem, sådan har jeg forstået det. Den har så nogle gevaldige tænkepauser imellem gearskift. En rigtig automatgearkasse har en glidende overgang og mere behagelig oplevelse og mere køreglæde.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #10   15. dec 2018 Om EAT8 er rigtig automatgear eller ej skal jeg ikke gøre mig klog på.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #11   15. dec 2018 Kl 16 kendte du ikke detaljerne på dine lån,siden da har du allerede bestemt dig for typen af lån,optaget lån,bestilt bil,blevet forfremmet og skiftet mening ?
    Altsammen siden i eftermiddags ?


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #12   15. dec 2018 #11 Bilen er bestilt i starten af november, og det andet spørgsmål gik mere på lånetypen. Jeg er godkendt i banken og kan helt sikkert også godkendes i finansieringsselskabet. Eftersom jeg ikke har fået bilen (den skulle fabriksproduceres først) eller betalt endnu, ville jeg være sikker på at vælge det rigtige lån, da det er første gang jeg køber bil.

    Så er det rigtigt at jeg i efter det andet spørgsmål er kommet til at tænke på automatgear og snakket med nogen venner der har, og derfor denne tråd om erfaringerne med at ændre i en bil. Det har intet med lånetypen eller min forfremmelse at gøre som sådan.

    Men du må da meget undskylde at jeg stiller dumme spørgsmål, men det er som sagt mit første bilkøb.

    God aften til dig.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #13   15. dec 2018 Udfra en biltest set på youtube, så skifter EAT8 helt anderledes end det jeg prøvede. Men der er jo så også gået 10 år med udvikling, heldigvis kan man da kun sige.

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #14   15. dec 2018 Har lige googlet lidt rundt og det er ikke en doblekobling som DSG, men af hvad jeg kan se af anmeldelser, er folk ikke specielt negative omkring det. Jeg mener forhandleren sagde de havde en med automatgear holdende sidst jeg var der, så den håber jeg at kunne prøve, for der skal jo ikke kastes penge efter noget man ikke har prøvet.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #15   15. dec 2018 Mener ikke jeg har skrevet at du stiller dumme spørgsmål ?
    Men ja,at spørge om noget som du ved 100% sikkert vi ikke kan svare på er der selvfølgeligt nok nogen der vil kalde dumt.
    Ud til forhandleren,er sikker på at de gerne vil forsøge at hjælpe dig.


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #16   15. dec 2018 #15 Kan godt høre det måske kom lidt hårdt tilbage til dig, men sådan er det jo, når man sidder og er spændt om ting kan falde helt på plads. Det var ikke meningen at det skulle lyde så hårdt, så undskyld for det smiley

    Og ja, I kan selvfølgelig ikke give et definitivt svar, men kunne jo være den store bilinteressede gruppe herinde havde prøvet noget lignende smiley


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #17   15. dec 2018 Helt i orden,men få nu lige en tur med automatgear inden du betaler ekstra for noget som du måske vil fortryde.

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #18   15. dec 2018 #17 Helt bestemt - jeg kommer ikke til at købe noget, før jeg har haft det mellem hænderne så at sige.

  • #19   15. dec 2018 Jeg kan huske fra da jeg bestilte Tesla'en, at jeg kunne ændre på udstyr mm. indtil bilen havde fået tildelt et VIN-/stelnummer. Derefter kunne jeg ikke ændre noget, selvom den ikke var gået i produktion.

    Så jo før du snakker med forhandleren, jo bedre.


  • #20   15. dec 2018 PSA koncernen har kun lavet rigtige converter gearkasser siden 2015. EAT6/8 er fine almindelige og blødt skiftende. Kan du roligt købe.

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #21   15. dec 2018 #19 Jeg smutter ud i morgen. Regner ikke med at kunne, men håber.
    Hvis ikke, går det nok. Synes det var en ganske fin gearkasse, da jeg prøvekørte den manuelle.


  • #22   15. dec 2018 EAT6/8 er rigtig tomatkasse fra Japanske Aisin...
    Ik kun tomatpúre som E6G


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #24   16. dec 2018 Jeg fik in første automatgear bil, for 4 mdr siden og har ikke fortrudt et sekund.
    Hold da op en lettelse.


  • #25   16. dec 2018 Jeg foretrækker også aut. gear, især dobbeltkobling gearkasser er perfekte til performance biler. De skifter lynhurtigt (min skifter på 0.008 sekund), og man har fuld kontrol over hvornår der skiftes via paddles på rattet.

    Selv når gearkassen selv skifter, har man jo som regel flere skiftemønstre at vælge mellem, og en del skifter meget tæt på hvordan man selv ville.


  • #26   16. dec 2018 Ikke fordi at jeg skal blande mig i din privatøkonomi, men er det ikke lige stramt nok, at køre det, hvis en lønforhøjelse/forfremmelse kan ændre på hvilken gearkasse man skal have i sin bil?

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #27   16. dec 2018 Det vælter ingenting og kunne også have gjort det før, men havde et princip om budgettet. Men tak for bekymringen. Jeg mener principper om budget netop er med til at sørge for at tingene ikke bliver for stramme i dagligdagen.

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #28   16. dec 2018 #27 prøv bilen med tomatkasse og se om den opfylder dine krav, tror ikke det er noget problem at at ændre dit køb.. ps; Jeg vil ikke købe en bil med manuel gear, men jeg er også magelig smiley

  • #29   16. dec 2018 EAT8 kører super godt, og er helt "alm." aut. gear med 8 gear.
    Det skifter behageligt og blødt, og fejler stort set aldrig noget, i modsætning til DSG gearkasserne..


  • #30   16. dec 2018 Hvad sagde forhandleren??

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #31   16. dec 2018 Ham jeg snakkede med kunne ikke se andet end at bilen var bestilt ved fabrikken, men at der ikke var nogen dato. Han ville vende det med sin kollega, så satser på jeg får mere at vide i mandag/tirsdag.

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #32   17. dec 2018 Opdatering - det kunne desværre ikke lade sig gøre, da den var blevet låst på fabrikken. Synes personligt det er lidt spøjst at den kan være låst uden at de kan give en produktionsdato, men sådan er det jo.

    Heldigvis skal jeg nok stadig blive glad for den - jeg synes 6 trins gearkassen på prøveturen var væsentlig bedre end den 5 trins jeg har i min 208er nu.

    Så det må blive automatgear næste gang der skal skiftes bil smiley


  • #33   21. dec 2018 Hvornår har de lovet at du får bilen så?

  • #35   21. dec 2018 Jeg behøver ikke din melding
    på mine indlæg - Okay ?


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #36   21. dec 2018 #33 Den har fået produktionsdato 1. januar 2019. Forhandleren sagde det var den dato de går igang med bilen. Jeg er lidt skeptisk, da jeg tænker det ligeså godt bare kan være en dato, der viser at bilen bliver lavet i 2019. Forhandleren var dog optimistisk og ændrede den forventede levering fra marts til februar.

  • #37   21. dec 2018 Det lyder lidt langt ude, det tager ikke så lang tid at lave sådan en bil, men hvis sælger siger det er der vel ikke noget at gøre smiley

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    jul 2017

    Emner: 7 Svar: 44
    #39   21. dec 2018 #37 Nej, men som du siger - der er ikke så meget at gøre ved det. Der skal så lægges oveni, at forhandleren lige skal have tid til at få den undervognsbehandlet. Derudover tænker jeg den måske også kommer til at stå på fabrikken et par dage eller fem, indtil det passer med en transport. Tvivler på man sender bilerne afsted på må og få.

    Men hvad, der er lys forude og en bil på vej smiley


Kommentér på:
Ændre på bestilt bil

Annonce