{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.841 visninger | Oprettet:

købt bil af forhandler nysynet RUST {{forumTopicSubject}}

Har fået købt en bil til min far. Vil ikke ind på model og forhandler.

Har selvfølgelig købt den med 2 års reklemationsret.

Sagen er den, kort til efter han har købt den. Der går jeg den igennem for ham, fordi han lige skal have lavet service og vinterhjul.

Bagskærmene er fuldstændig rustet fra hinanden, de er bare spartlet over, så det bare lige hurtig ligner der ingen rust er. Har funder 5 huller i bag. hvor der er gennemtæring.
Midterste bremselys virker ikke.
Anhængertrækket ligner den er trykket ind, den sidder skæv, og er kun 3 cm fra bagkofanger.
Bilen er Nysynet her den 7 December.

Hvordan står jeg i denne sag? når den er så dårlig som den er, og virkelig dårlig udført arbejde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  købt bil af forhandler nysynet RUST
  • #1   19. dec 2018

profilbillede
  • #2   19. dec 2018

profilbillede
  • #3   19. dec 2018

profilbillede
  • #4   19. dec 2018

profilbillede
  • #5   19. dec 2018 Hvilken bil?
    Hvilken alder?
    Hvilken pris!

Jo ikke noget der der er opstået i ugen efter købet, og ikke noget der blot lige kommer frem fordi noget spartel fordamper over natten.

• #6   19. dec 2018 Vil ikke ind på hvad bil det er.
    Men den er fra 2007 og pris ligger vi ved de 50000 kr

• #8   19. dec 2018 Start med at reklamere over samtlige fejl til forhandleren. Prøv at holde en god tone, det kommer man som regel længst med.
    Et er, at det ikke er en ny bil, men det der er en decideret ukorrekt reparation af gennemtærede områder.
    Hvis han stiller sig på bagbenene og nægter at udbedre fejlene, må næste skridt så være at nævne FDM og at I vil undersøge mulighederne for retshjælp.
    (Prøv så vidt muligt at holde en venlig tone. Det kan ikke siges for tit. Hvis først I begynder at råbe ad hinanden, kan I lige så godt forlade matriklen).
    De fleste forhandlere orker ikke retssager som de ved på forhånd, at de taber.
    Pøj pøj med det.

• #9   19. dec 2018 har stolet blindt på forhandler.
    Nysynet så blev der ikke lige tjekket lys (omsyn hvis det ikke virker) så gik jeg ud fra det.

Forhandler er kontaktet flere gange. nu har jeg sendt ham billederne og venter svar. Men den første sælger jeg snakkede med ved forhandleren sagde "bilen kan jo godt synes med rusthuller i"

Men det er mere, hvordan står jeg i sådan en sag her? bilen kan jo ikke synes som den er

• #10   19. dec 2018 Holder selvfølgelig også en ordentlig tone smiley
    Det er mig der er i dialog med forhandlen, istedet for min godt og grundig sure far smiley

Selvfølgelig er det ikke en ny bil mere. Har små rustbobler på bagklap, og lidt skræmmer på kofanger osv. Det som man nu kan forvente af den bil i den alder.
    Men det er mere det sjuske arbejde der er blevet udført, samt det rust det er. Er også lidt bekymret for det træk der, nu har jeg selvfølgelig ikke haft trailer på endnu, men tror sku ikke den kan gå på

• #13   19. dec 2018 Jeg ville få lavet en FDM brugtvogsattest på den og så forelægge den for forhandleren.
    Den kan han ikke løbe fra på samme måde når det er fagfolk.
    Så kan forhandler også selv regne ud hvad næste trin ville være.

• #14   19. dec 2018 Jeg var sgu gået til synsmanden og snakket lidt med ham om færdselsstyrrelsen.

• #16   19. dec 2018 Nu er det jo lidt svært og se hvor de huller er, men en skærmkant kan vel synes bare den ikke er skarp.
    Reglerne er ikke længere som de var mens det hed statens bil inspektion.

Der må være huller op til en 5 krones størrelse, hvis bare det ikke er i bærende dele.

Det første billede der lagt op, er det fra et panel eller?

• #17   19. dec 2018 første billeder er af hele skærm kanten der er væk i den ene side

• #19   19. dec 2018 det er et typisk problem på denne bilmodel.det har dog altid været en privat eget bil, endda tidligere undervognsbehandlet (selvom det ikke er til at se)
    vi er et helt andet kontinent end Mercedes

• #20   19. dec 2018 om i kender bilen eller ej, det er egentlig ikke så meget det jeg spørg om. det er mere juridisk, om hvordan jeg står i sådan en sag her? nysynet med bagenden der er ved at falde sammen i rust

• #23   19. dec 2018 der har været en pladesmed på bilen, han siger det er noget at det værste sjusk han har set. den vil aldrig kunne gå igennem syn

• #25   19. dec 2018 Læs nu lidt op på reglerne, og undgå at bruge tid og penge på noget som er ok i følge loven.
    En nysynet bil skal ikke længere være rustfri eller fri for huller, og ej heller være i 100 mekanisk stand.
    De tider er over.

Så frem de billeder du har lagt op, ikke er i nærheden af bærende dele zone a og b.
    Så kan sådan en bil sagtens være synet uden der noget og komme efter hos synsmanden.

Men det er svært og se på de billeder du har lagt op.

• #26   19. dec 2018 Og så er vi tilbage til mit råd om en FDM brugtvognsattest....
    At du kender en pladesmed(som derfor ikke er objektiv), som siger noget mundtlig til dig omkring bilen som du så selv videreformidler til forhandleren, kan du bruge til absolut intet.
    Hvis du ikke er villig til at bruge de ca. 500 kr. på det, kan lige så godt droppe sagen lige nu.

Din sag afhænger fuldstændig af om bilen er så rusten at den aldrig burde være blevet synet(forhandleres ansvar) eller det mest er kosmetisk(som man så bør forvente af en snart 12 år gammel bil).

• #27   19. dec 2018 Hej
    Dygtig sælger!
    Mvh kp

• #28   20. dec 2018 Jeg køre efter bajer!
    5 min!!
    det her bliver sjovt når de andre vågner!!

• #29   20. dec 2018 Nu ved vi:
    Har kostet 50.000 kr.
    Er 11 år gammel
    Er ikke fra Europa
    Skal have skiftet en pære i bremse lyset

Så kan vi selv gætte resten og uddele uvidenhed og fordomme.

Kom nu op på hesten for Silvan da hvis du vil noget seriøst med det her indlæg.

• #30   20. dec 2018 Jeg har ikke en en uddannelse indenfor bilbranchen, men ud fra de billeder ville selv jeg have fundet de fejl og købt en anden bil.

Det ser ikke ud til at det er noget der er skjult mega godt så derfor tror jeg ikke du får noget ud af det her brokkeri.

• #31   20. dec 2018 11 år gammel og til 50.000 kr.
    Gætter på en større bil med mange kilometer på ryggen.

Forhandleren skal selvfølgeligt lave bremselyset, men måske er det blot en pære som du kan skifte på to minutter.
    Anhænger trækket skal selvfølgeligt også være funktionelt.

Som køber har man noget der hedder undersøgelses pligt, at bilen har kosmetisk rust er noget man bør se. Køber man et brugt jakkesæt bør man også kigge efter pletter og brandmærker fra cigarer og frikadeller.
    Om rusten er kosmetisk eller kritisk kan jeg ikke se ud fra dine billeder, men skarpe kanter på skærme osv. ja den går ikke.

Er bilen netop synet og det er så kritisk som du får det til se ud, ja så kan en synsvirksomhed få et problem, forhandleren vil nok bare gemme sig bag at den er nysynet.

Bedste løsning her vil nok være eksempelvis FDM der kunne rådgive.

• #32   20. dec 2018 Vil man ikke åbne øjnene må man åbne pengepungen smiley

• #33   20. dec 2018 Ja det er ikke alle brugtvognsforhandlere der er helt ærlige smiley
    Min svoger og svigerinde er lidt det man kalder bil mongoler. De købte for nogle år siden det de kaldte et pragt eksemplar af en Opel Vectra stationcar, den havde kun kørt ala 77.000 km. men når man kiggede på sæder, pedaler osv. lignede det nærmere 277.000 eller mere. Den begyndte så også fejlede sjove ting med motor styringen. Efter lidt vrøvl frem og tilbage måtte forhandleren også købe den tilbage, der var jo skrevet km. garanti på sludsedlen.

• Erik A
    Erik A Tilmeldt:
    aug 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #34   27. dec 2018 Du kan ligesågodt først som sidst melde dig ind i FDM og bede dem se på sagen.
    En brugtvognsforhandler som sælger et vrag som beskrevet er ikke uvidende om bilens stand og har sikkert handlet i ond tro. Du kommer formentlig ikke til en akceptabel løsning med ham uden hjælp fra FDM.

• #35   27. dec 2018 #34 FDM hjælper ikke, med mindre du var medlem på købstidspunktet

• #36   27. dec 2018 har været medlem i mange år af FDM.
    men sagen er afsluttet, forhandleren tog bilen tilbage uden brok

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #37   27. dec 2018 R
    Det er ikke korrekt, de mangler medlemmer, så hvis du tilmelder dig, så tager de sagen på stedet smiley

Mikkel
    Godt at sagen er afsluttet uden problemer

• #38   27. dec 2018 #37 Stærkt! Så har de langt om længe taget sig sammen

• henning o
    henning o Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 41
    #39   27. dec 2018 KORT OG GODT, du har sovet godt og grundigt da du købte bil,andet er der ikke at sige til det,for et par år siden solgte jeg min 98 GOLF for 15 T. aldeles skadefri, absolut rustfri,jævnligt Dinitrol behandlet, solgte den til en dame på 90 som er yderst tilfreds.

• Uffe H
    Uffe H Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 1 Svar: 6
    #40   27. dec 2018 Det skulle vel aldrig have været en Mazda?

• #41   27. dec 2018 det var en Honda fr-v

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #42   27. dec 2018 Gamle fr-v rødnede også gevaldigt i skærmene. Blev kørt til skrot under skift til vinterdæk da donkraft gik igennem vangen ved højre baghjul. Kunne næsten ligne samme skader den havde:)

• #43   27. dec 2018 "#37 Stærkt! Så har de langt om længe taget sig sammen "

Det er da alt andet end stærkt at FDM hjælper folk der har problemer på et tidspunkt de ikke er medlemmer - man pisser sine faste betalende medlemmer op og ned af ryggen.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #44   28. dec 2018 #43
    Ja de gamle kunder kan da føle sig pisset på, men der er jo stadig fordele ved at have det, udover hjælpen, og skulle de overleve, så blev de nød til at gøre det, ingen køber en "Hjælpende hånd" 6mdr inden man køber en bil, som man ikke forventer fejler noget smiley

Kommentér på:
købt bil af forhandler nysynet RUST

Annonce