{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.082 visninger | Oprettet:

Vægtafgift for sent? {{forumTopicSubject}}

Er det muligt at betale vægtafgift for sent, og stadig køre på vejene? Min er sat til at skulle betales 23/01, hvilket ikke er nemt i denne måned. Kan jeg vente til d. 31/01, og stadig køre på vejene uden at blive straffet? Tænker ifht. Politiets nummerpladescannere. Får jeg en rykker af blot 8 dage? Kommer de ud og klipper pladerne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægtafgift for sent?
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #1   4. jan 2019 De kommer ikke hjem til dig pga 8 dage, men bliver du stoppet tager de dine plader.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #2   4. jan 2019 De tager først pladerne efter 2 rykker, for så bliver de efterlyst eller hvad man skal sige.

    I gamle dage var rykker nr 2 på rødt papir og kvittering for betaling skulle medbringes under kørsel.

    Men der sker intet ved at overskride med så få dage.


  • #3   4. jan 2019 Der er da 20 dage til så hvad er problemet.??

  • #4   4. jan 2019 Kompressor Knud, du mener de tager dem hvis jeg bliver stoppet med det samme, og DisCon du mener de først tager dem hvis jeg kører på plader med 2 rykkere, eller misforstår jeg?

  • #5   4. jan 2019 Jimmi J det er en privat sag

  • #6   4. jan 2019 Google er din ven smiley

    men det er som DisCon siger


  • #7   4. jan 2019 JDM-VAG har forsøgt google

  • #8   4. jan 2019 Som jeg skrev, så er det som DisCon siger....

  • #9   4. jan 2019 ANPG reagerer kun på efterlysninger ved manglende betaling, dvs. at SKAT skal have foretaget indberetning om efterlysningen først.

    Hvor hurtig SKAT gør det, ved jeg ikke. Men mit gæt vil være efter ca. 14 dage.


  • #10   4. jan 2019 Så i realiteten kan jeg godt køre fra d 23/01-31/01 uden at have betalt afgiften.

  • #11   4. jan 2019 Jeg prøver lige igen!!!

    DET ER SOM DISCON SIGER


  • #12   4. jan 2019 Ind til videre har de da ikke sendt rykkere ud men kun regningen.
    Kender da et par stykker der ikke har betalt vægtafgift i mindst et par år, og de har fået fartbøder af scanner og politiet uden at have fået taget nogen plader.
    Skat har ikke styr på en skid lige pt, og der sker ikke dig eller din bil noget som helst pga. de par dage.
    Dog har de jo meldt ud at de vil igang med det her engang i foråret.

    Januar er da heller ikke en undskyldning, men som man altid har sagt, så skal man jo høre meget, før ørene falder af. ??


  • #13   4. jan 2019 #12
    Jo, de sender rykkere ud.
    Jeg glemte at betale grøn ejerafgift i sommer 2018 og fik en rykker over e-boks med rykkergebyr 95 kr + ansvarsel om klippede plader efter en bestemt frist(husker ikke hvor lang) hvis ikke den blev betalt.




  • #14   4. jan 2019 Det kan jo være at det er landsdel bestemt, at skat ikke har styr på det så.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #15   4. jan 2019 Det sker der intet ved.. Jeg overså min regning i sep, jeg fik rykkeren til betaling den 1 dec.. 65kr rykkegebyr.
    Og pladerne piller de først, hvis man overser rykkeren smiley


  • #16   4. jan 2019 Tusinde tak Ham Med Det Ene Øje, lige det svar jeg ventede på!

  • #17   4. jan 2019 Hvis du stadig er tvivl, så prøv da at ringe til dem smiley Langt de fleste af gangene er de til at snakke med smiley

  • #18   4. jan 2019 Man kan sagtens lave en aftale med Motorkontoret, og få udsættelse på betaling. Meget nemmere end at “snyde” sig igennem det.

  • #19   4. jan 2019 #15
    Så hvor lagt tid går der så, alt i alt, før SKAT sender det viderer til efterlysning?


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #20   4. jan 2019 #19
    Efter rykkerens betalingsdato er overskredet

    "Betaler du ikke afgifterne til tiden, kan politiet inddrage køretøjets nummerplader"

    Det er hvad der står i opkrævningen som kom via eboks.

    Jeg nåede at blive stoppet et par gange imellem første og rykkeren, og der nævnte de intet om manglede betaling


  • #22   4. jan 2019 ring dog ind og sig du er presset i denne måned.. 8 dage frem , burde ikke være et problem for dem

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #23   4. jan 2019 Skat sender umiddelbart først besked videre med hensyn til inddragelse efter 2. Rykker.

    Betal regningen som du har planlagt. Det sker der ikke noget ved.

    Skat er pisseligeglade med om du ikke har pengene, så må du jo bare afmelde bilen i stedet for. Jeg ringede til dem i onsdags for at høre hvornår mine refusion for ejerafgift kom tilbage, før jul sagde de at de har 30 dage, og regningen er gjort op 22/11-2018, så pengene skulle have været på min konto mellem jul og nytår.

    Når man så ringer til dem og er på vej gennem deres telefonsluse, så får man blandt andet at vide, at man IKKE kan få flyttet betalingsfrister på ejerafgift, eller dele regningen op.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #24   4. jan 2019 Mht manglende syn, så går der 8-10 uger fra den første synsdato, før bøden på 2000 kr og inddragelse bliver sat i værk. Så jeg gætter på at det er det samme med vægtafgift/ejerafgift.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #26   4. jan 2019 Der kommer ikke et rykkergebyr på, for de sølle 8 dage, eller hvor meget det nu er. Men er rykkeren sendt så kommer der gebyr på, hvis man selvfølgeligt ikke har betalt. Men der går 4-6 uger inden der kommer en rykker.

    Om de stadig bruger 2. Rykker og krav om medbringelse af dokumentation for betaling under kørsel, ved jeg ikke. Men jeg ved at det har været sådan engang.


  • #28   6. jan 2019 jeg har trukket betaling af vægtafgift en meget 1½ månede, for et par år siden.
    (havde ikke så mange penge den mående, var på SU)

    der komme så en reminder, med et gebyr på.
    som jeg så betalte, og der skete ikke mere



  • #29   8. jan 2019 Du kan sagtens vente, du får en rykker nr 1 og der får du en frist, betales der ikke inden den frist må de pille pladerne smiley og der kommer et gebyr på omkring 65 kr, for at de sender den første rykker ud.

  • #30   8. jan 2019 Bøgetosser:)
    Du får en ekstra regning, gebyr, for sen betaling koster, så det er lidt som at pisse i bukserne, det er dejligt lige når man gør det, men så kommer det trælse.


  • bianca l
    bianca l Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #31   7. jul 2021 Vi købte ny bil i starten af september 2020 og fik girokort på vægtafgift 14 dage efter købet. Vi hade ikke de 13559 kr grundet fejl ved hus salg.
    Vi har kun lige betalt d 31/6-21.
    Vi har aldrig modtaget en rykker.
    Vi har kun modtage den obligatoriske og ikke noget andet.


  • #32   8. jul 2021 Har aldrig nogensinde betalt noget for sent
    Jeg mener det er sjusk og endnu værre er dem som spekulere i det konsekvent

    Har du ikke råd til ejerafgift/forsikring etc så har du ikke råd til at have bil





Kommentér på:
Vægtafgift for sent?

Annonce