{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e39 540i, manuel eller aut.
  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #1   8. jan 2019 Altid automatgear

  • #2   8. jan 2019 Klart automatgear. BMW'S gearskift er iforvejen træls og kan da gå til end sporty 3 serie men til end 5 eller 7 serie så er Automat klart vejen frem for det fungere somregl super lækkert især til en større V8'er

  • morten H
    morten H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 54
    #3   8. jan 2019 Okay tak for svar. Er manuel gearkassen svag/dårlig eller fortrækkes automatgear bare

  • #4   8. jan 2019 Det er vist bare det, at de to foretrækker, for de manuelle gearkasser er stærkere end automatgearkasserne.

  • #5   8. jan 2019 Gearskiftet kan jeg ikke lide I BMW. Det for tungt nogle siger det er præcist men jeg er ikke enig. Jeg syntes jeg bruger for meget energi på at skifte gear og det føles forkert.

  • morten H
    morten H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 54
    #6   8. jan 2019 Okay. Man må jo lige overveje så. smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #7   8. jan 2019 Jeg er lidt halvt halvt på den.. Auto er mere flyder stilen, som e39 nok hælder mere til end sportsvogn.
    Men personligt vil jeg gerne selv skifte gear, og foretrækker derfor manuelgear.
    Og så tungt finder jeg det ikke, men det er ikke som at skifte gear i en splinter ny up! eller andet mikrobil skrammel, hvor man føler at man brækker gearstangen hvis man bare kigger forkert på den smiley
    Nye bøsninger osv i gearskiftet gør underværker på bmw manuel kasser, det er noget af det første jeg skifter, når jeg køber mig en ny gammel bil, udgiften er omkring 5-1000kr i dele, og er klaret på 30-60 minutter

    Men at finde en med manuel er svære, da de fleste gik efter aut.


  • #8   8. jan 2019 Jeg vil også helst have automatgear, men de manuelle gearkasser er altså stærkest.

    Propel hvad er det for en BMW du har prøvet at køre? Jeg synes ikke, at det er noget der genere mig, men jeg har da nok prøvet at køre andre bilmærker hvor gearstangen er fuldstændig "blød".


  • morten H
    morten H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 54
    #9   8. jan 2019 Ja der er flere med aut. Gear at finde. Kunne være sjovt og prøve begge.

    Hvilken en af dem er hurtigst??


  • #10   8. jan 2019 Lidt forskellige e39, 36, 46 og en enkelt 90'er me det jo selvfølig en smags sag hvad man fortrækker syntes Lexus IS200 har den lækreste gearskift jeg har prøvet (samme som RX8)

  • #11   8. jan 2019 Nu har jeg været igennem 30+ BMWer. E30, E36, E46, E39, E34 og E90 med manuelle gearkasser og jeg har altid syntes det har været godt. Med undtagelse af de E46 der er så trætte at det føles som om man rører rundt i den største traktor gryde.

    Men en E39 540i er sjovest med manuel, det er helt sikkert - altså de første 14 dage. Så vil du sikkert gerne have haft aut. Så det havde jeg valgt med sikkerhed. smiley


  • morten H
    morten H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 54
    #12   8. jan 2019 Tak for info thomas. Når du siger efter 14 dage, er det så fordi du er ved og være træt i armen????

  • #13   8. jan 2019 Nej det jeg mener er at det er en "stor" bil at manøvre rundt og som man egentlig sidder godt i - derfor vil man have mindst muligt at lave udover at dreje på rettet og trykke på pedalerne. Skal du køre meget bykørsel så skal det være aut. i min verden - skal man mest på landevej/motorvej er manuelt fint. Den kan sagtens trække sig op fra 6. gear uden at du skal skifte ned.

    Så det med de 14 dage er at det med garanti er sjovt selv at skifte gear med det overskud motoren har, men at det hele bliver vane og du derfor ville foretrække aut i stedet smiley

    Men man kan så sige at med en manuel gearkasse så er der mindre der kan gå i stykker end på en aut. smiley


  • morten H
    morten H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 54
    #14   8. jan 2019 Det er nok en smag sag ja. Har en 530i aut. Og det køre skam også godt smiley

  • #15   8. jan 2019 altså i usa der er en 540i meget mere værd med manuel gear. det er mere en drivers car med manuelt. men synes selv personligt at fra 5 og op skal det være automatgear. hvor fx 3 serie er fin i manuel gear!


  • #16   8. jan 2019 Jeg synes at E39 bevæger sig lidt i gråzonen mellem komfortabel luksusbil og sportssedan. Det er ihvertfald en af de sjoveste biler i den størrelse fra den tid.

    Men V8'eren er ikke nogen racermaskine, så jeg synes at aut. gear passer bedst til den.


  • #17   8. jan 2019 "altså i usa der er en 540i meget mere værd med manuel gear. det er mere en drivers car med manuelt. "

    Det er jo bare ikke helt sandt det der.

    De er for det første ikke "meget" mere værd og hvis der er nogle små procenter til forskel i priser er det jo grundet udbud.

    Hvis jeg tager to 540i fra USA begge med 135-140T Miles, 2001-2003 så er der helt ned til 400 dollars i forskel på priserne. Det er jo ikke "meget" mere værd.


  • #18   8. jan 2019 når de har kørt 135.000 miles så forsvinder værdien om de er manuel eller automat. jeg ved med sikkerhed at 540i i manuel gear med lav km er meget mere værd end med automat.


  • #19   8. jan 2019 det er samler biler og ingen vælger en samler bil i automat, derfor prisforskellen , jeg snakker ikke om rådne biler

  • #20   8. jan 2019 har lige været inde og kigge der kan man finde 540i med autom helt ned til 2000 dollars , det kan du bare ikke med manuel gear. og de 540i med auto som koster 10000 og mere er overpriced

  • #21   8. jan 2019 Jeg har før set E39 M5 til $5,000. Men der er ved at være få tilbage i god stand, så de vil nok stige i pris, kunne jeg forestille mig.

  • #22   8. jan 2019 det var fandme billigt mon ikke det er noget skrammel, der skal have en kærlig hånd Carsten?


  • #23   8. jan 2019 Så smid et eksempel på det. Kigger jeg bilsalg igennem i USA på 540i fra 1997-2003 ser jeg ikke meget mere end 5-10%s forskel i priser på manuel og aut.

    Tag de her som eksempel:
    https://www.autotrader.com/cars-for-sale/vehicledetails.xhtml?listingId=496021896
    https://www.autotrader.com/cars-for-sale/vehicledetails.xhtml?listingId=433793512

    Jeg vil gerne overbevises i din påstand, jeg kan bare ikke se hvad du taler om.


  • #24   8. jan 2019 Ja jeg kan også finde 540 med manuel til 3500 dollars. Din pointe holder bare ikke når du ikke kan bakke den op med mere dokumentation.

  • #25   8. jan 2019 "det er samler biler og ingen vælger en samler bil i automat"

    I USA findes der masser af bilsamlere med automat-biler, hold nu op.


  • #26   8. jan 2019 Jo, Germancarguy, jeg før set M5'eren med masser af buler. Det gør lidt ondt at se.

    På cars.com koster den billigste E60 M5 lige nu $11,888 - den er pæn og har lige fået ny kobling. 205.000 km har den kørt.


  • #27   8. jan 2019 EN BMW MED AUTOMATGEAR BLIVER ALDRIG EN SAMLER . det burde du af alle vide , når du elsker bmw så meget.

    dokumentation? du kommer med link som ikke virker osv

    jeg ved med 100 procent sikkerhed at en 540i med fx 50.000 km og manuel gear er meget mere værd end en med automat med samme km tal.

    det samme i fx 8 serien. den dyreste med manuel gear på autoscout koster 79.000 euro, og den dyreste med med automatgear koster 59.000 euro . det er 150.000 danske kroner i forskel


  • #28   9. jan 2019 540i til 3500 ? ja du kan sikkert også finde en til 500 dollar som skal have skiftet alt ind og ud

  • #29   9. jan 2019 En BMW med automatgear kan sagtens være en samler, det ved jeg som BMW Entuisast også godt.

    De links jeg har smidt ind virker fint.

    Her er en mere: 7000 Dollars og efter info i meget god stand.
    https://bit.ly/2VERvMH
    Men hov, den har kørt 130000 Miles, så er den jo pludselig ikke relevant.

    Lad nu være med at gå i pigesur udgave som du er på vej til. Jeg skriver at der kan findes til 3500 Dollars og så skal du lige overdrive med "500 dollars lortebil".

    Men du starter med at fortælle du ved at en 540i Manual i USA er meget dyrere automat og intet jeg søger frem bekræfter dette. Så skal det pludseligt være fordi at det skal være liebhaveri og 50000 KM på 15-20 årige gamle biler. Du strækker den og jeg giver bare op.


  • #30   9. jan 2019 Det er jo ikke pga. geartypen at den bliver samler.
    Var alle e39ere født med manuelt gear, så var det de få automatgearsbiler der fandtes, der var dyre.
    Det handler om udbud og efterspørgsel.
    Var der flere E30 M3ere, end 4dørs 320i, så ville E30 M3 heller ikke koste de penge vi ser i dag, uanset hvilken gearkasse de har smiley

    Btw. så kender jeg flere der har en 850i med automat i deres samling eller på ønskelisten til samlingen.


  • #31   9. jan 2019 At sige en BMW med automatgear ikke kan være et samlerobjekt, er satme en gang mundlort at lukke ud!

  • morten H
    morten H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 54
    #32   9. jan 2019 Anyway guys..??

    Hvis der er nogen som har en 540i sedan automatgear eller manuel, så søger jeg en?? ??


  • #33   10. jan 2019 Hvad med, at få den i mandeudgaven? smiley jeg har en 740 med 6-trins manuel gearkasse hvis det var noget? smiley

  • #34   10. jan 2019 #33 hvorfor skal mænd altid havde alt lortet? En rigtig mandebil? Det er en 7 serie med manuel. Det er som at få et blowjob af en mand. Det føles fint nok men man ved godt det er forkert. Så du vel også typen der siger at MX5. Porsche Boxster og Mini'er er Skøgevogne på trods af de er uffateligt velkørende giver et kæmpe smil for chaufføren.

  • #35   10. jan 2019 Det er nemlig rigtigt, en MX-5 er sådan en bil man kører og samler andre mænd op med. Jeg tror ikke, at en BMW 7-serie er som at få et blowjob af en mand, for jeg har ikke prøvet det, men det lyder det da til, at du har.

  • #36   10. jan 2019 #35 at havde manuel gear i en 7 serie er ligeså forkert som en FWD Bimmerlingo. (BMW 2 activetour) og forstå sku ikke at damerne skal havde de sjove biler for dem selv. Skal der vel heller ikke være servostyring i en lastbil?

  • #37   10. jan 2019 Jeg har haft fem 7-serier med automatgear før den her, men nogle gange er det jo også spændende at prøve noget andet. Hvis du kunne huske, hvad jeg har skrevet tidligere i tråden, så ville du have været klar over, at jeg også mest er til automatgear.

  • #38   10. jan 2019 Germancarguy har ret. 540i med manuel gearkasse er langt mere eftertragtet end med automat. I nedenstående link, snakker de også om hvor svære de er at finde i USA og de er eftertragtet(dog E34).

    SKal man bruge den som familiebil i hverdagen, ville jeg overveje tomatgearkassen, men jeg nyder at skifte gear, forsøge at revmacthe, selv bestemme omdrejningstallet ind og ud af sving, lettere at regulere balancen i bilen med manuel, til tider lidt 11 tal m.m... Så da jeg købte min weekend/hygge/sommer bil, var jeg aldrig i tvivl om at det skulle være manuel, valget blev E34 535i T, med 5 trins.

    Når min pik ikke vil pege op af mere og slidgigten gør jeg ikke kan skifte gear, så vil jeg begynde at overveje tomaten, ellers som andre skriver i 7'er serien eller den størrelse biler.



    https://www.youtube.com/watch?v=syc9ztuDvbk&t=28s


  • #40   10. jan 2019 540 manuel er mere eftertragtet end 540 automat ja, grundet de lavere produktionstal er priserne på dem højere. Og det er både E34 og E39.

  • morten H
    morten H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 54
    #41   10. jan 2019 Ville i mene aut. Gearkassen er lidt "kedelig" er der mere skub i manuel?

  • #42   10. jan 2019 Ja det er min oplevelse af dem. På papiret er der ikke den store forskel på f.eks 0-100 tider. Men selve køreoplevelsen er markant anderledes.

    Min kammi's E46 330i med tomat, flytter sig fint, men det føles lidt bov lamt og så hader jeg personligt lyden af en gl. tomatgearksse der skydes af, da den konstant står og brøler med mange omdrejninger uden de klassike pauser ved gearskifte.

    Men det er alt sammen noget, du skal holde op mod dine personlige præferencer og hvordan bilen skal bruges.


  • #43   10. jan 2019 En gammeldags aut. gearkasse med momentomformer er helt klart lavet til komfortabel og stressfri kørsel.

    Dobbeltkoblings aut. gearkasser er derimod god til mere sportslig kørsel. De skifter hurtigere, mere kontant, og giver den samme kontrol som man har med manuelt gear. Men de findes jo kun i nyere biler.


  • #44   10. jan 2019 "Ville i mene aut. Gearkassen er lidt "kedelig" er der mere skub i manuel? "

    Det ved jeg nu ikke om man kan sige. Altså det jo klart at du med en manuel kan lave mere "skub/ryk" ved gearskiftet, men i selve tider og accelerationer tror jeg ikke du vil føle den store forskel. Og det er præcis det jeg mener med at de første 14 dage med manuel nok er de sjoveste smiley


  • #45   11. jan 2019 Klart automatgear!


  • #46   12. jan 2019 Ved mellemaccelerationer er automatgear i mange tilfælde hurtigere end manuelt.

  • #47   14. jan 2019 Virker som om folk egentlig er enige, spørgsmålet er hvad skal du bruge bilen til(Hverdag el hygge /fritid)?

  • morten H
    morten H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 54
    #48   14. jan 2019 Regner med det skulle være en halvårsvogn. Så nok mest hyggekørsel

  • #49   14. jan 2019 DVS et kørertøj til fornøjelse og nydelse, så er spørgsmålet om du er typen der kan lide den mekaniske, aktive og selv kontrollerende køreoplevelæse oplevelse med manuelt gear, eller om du er typen med sædet lænet helt tilbage, solbriller på og bare vil nyde den rolige rumlen fra V8'eren?

  • #50   14. jan 2019 Robert er du sådan en poét eller hvad? smiley

  • #51   14. jan 2019 Det ville være synd at sige smiley

    Men vi skal da hjælpe manden med at tage det rigtige valg, om mand så er giver(manuel) eller modtager(automat) ;).

    Ej har forståelse for begge valg, der er fordele og ulemper ved begge valg, mest et temperament spørgsmål, set med mine øjne.




  • morten H
    morten H Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 54
    #52   14. jan 2019 Tror muligvis jeg henter en i tyskland. Deref ikke lige det helt store udvalg i danmark.
    Skal bare lige have styr på hvad afgiften er på sådan en fætter smiley


Kommentér på:
Bmw e39 540i, manuel eller aut.

Annonce