{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  V-power diesel
  • #1   18. jan 2019 Kigger lige med

  • #2   18. jan 2019 Kigger også lige med

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   18. jan 2019 mombojumbo
    det er kun lavet for at sælge til en højere pris


  • #5   18. jan 2019 Har prøvet alle de "store" kunne ikke mærke nogen forskel, OK har virket fint for mig de sideste par år.. smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #7   18. jan 2019 4 hehe så de sælger diesel med skidt i
    tror du ikke de tester deres produkter
    og hvor skulle det komme fra det er lukket systemer de opbevare det i


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #9   18. jan 2019 det er helt til grin det du skriver har hørt før at der kulle være vand i Jets benzin og det kun er de store der sælger godt brændstof det er simpelt hen en lodret løgn
    og dit postulat omkring fyldt eller halv tom tank er jo helt væk tror du ikke der er filter systemer der forhindrer den slags


  • #11   18. jan 2019 LOL så det du siger er at de små får alt affaldet, det er ganske enkelt ikke rigtigt og kunne ikke være mere ukorrekt.
    Der er ingen som helst forskel når vi snakker ganske alm diesel, det kommer samme sted fra og er lige rent, forskellen ligger i de aditiver der bliver puttet i feks Shell Fuelsave,


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #12   18. jan 2019 ja v power og så et kn filter så bliver det vildt smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #13   18. jan 2019 ja de putter lidt sprit og petroleum i og så er det i og åh så godt men folk vil tages i røven som man kan læse her på tråden

  • #14   18. jan 2019 V-Power diesel har vidst nok et højere cetan tal end "almindelig" diesel.

  • #15   18. jan 2019 Her databladet for Shell diesel, V-power er GTL diesel hvis jeg husker korrekt
    https://www.dccenergi.dk/erhverv/diesel/produkt-og-sikkerhedsdatablade.aspx


  • Jensen
    Jensen Tilmeldt:
    jan 2009

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 30
    #17   18. jan 2019 De henter alle de samme steder.

  • #18   18. jan 2019 Det lyder som en gang bodegasnak, at der skulle være forskel i renjeden. Især det med at fylde diesel i colaflasker og vente.

  • #19   18. jan 2019 V-power er ikke en skid anderledes end andre diesel olier.
    Der måske noget additiv i men et mirakel middel er det ikke.

    Der er nøjagtigt samme brændværdi i den diesel der er i dk.
    Og alt efter hvor du køber det, stammer det fortrinsvis fra Norge eller dk.

    Og nej GLT er ikke det samme som V-power, GLT er Gas To Liquid brændstof, altså gas som er modificeret til og være flydende ved atmosfære tryk.
    Har desuden en cetan index på 70, hvor V-power/Almindelig diesel har cetan index på lidt mere end 40.


  • #21   18. jan 2019 Prøv nu at bruge indersiden af hovedet, der er ikke noget der hedder A og B kvalitet af Benzin og Diesel i DK, det bliver lavet samme sted, tanket på tilfældige tidspunkter og databladene er tæt på ens.


  • #23   18. jan 2019 Men hvorfor koster V-power diesel så, så meget mere end almindelig diesel? De siger selv at der er additiver i, men passer det at det rengør motoren?

  • #24   18. jan 2019 Garfield

    Har du nogensinde haft noget med forsyningens kæden og gøre?
    Jeg har personligt leveret benzin og diesel til Q8 terminalen i Århus, Uno-x i Frederikshavn, Statoil i Kalundborg, Statoil i Esbjerg og EOT i Åbenrå med skib.
    På mystiskvis kom alt det fra esso/Statoils raffinaderi i Slagen i Oslo fjorden.

    Der findes ikke dårligt diesel olie, det skal opfylde de krav der i EU.
    Og tro mig ingen olie leverandør sender olie ud der ikke er på spec, da det vil koste dem penge.


  • #26   18. jan 2019 Jeg har hørt at Coca Cola købt i netto er tappet til sidst og af ringere kvalitet end det købt i Bilka. smiley
    Og jeg har et familie medlem der arbejder i branchen....
    Det samme med Castrol olie købt i Thansen, det er rent faktisk solsikkeolie da det er billigere smiley

    Edit: Ironi kan forkomme i overstående(så du også kan gennemskue det)

    Du kan godt selv se det kan du ikke, har du prøvet at kigge i databladene eller gætter/troller du som du plejer.

    Hvorfor skulle der være mere snavs i det som lavpris selskaberne får, det er tit og ofte samme biler som lever til de forskellige selskaber, det tankes samme sted, og skal overholde de samme krav.


  • #27   18. jan 2019 smiley

  • #28   18. jan 2019 Garfield

    Så MÅ du jo være ekspert, jeg bukker mig i støvet.

    Eller med så dumme indlæg skulle man jo nok hellere kalde dig Easy eller hvad faen en af dine mange stupide profiler har heddet.


  • #29   18. jan 2019 #23
    Det påstår Shell i hvert fald. Jeg prøvede at bruge det nogle gange i træk for at se om der var en forskel.
    Jeg oplevede ikke nogen forskel, hverken i brændstoføkonomi, motorgang eller andet.
    Min bil kørte på det tidspunkt 50kmx2 om dagen, motoren var sikkert ganske ren i forvejen.
    Det kunne være spændende, hvis en diesel, der kun kørte korte ture testede det grundigt på målbare parametre og ikke blot efter folks fornemmelse.

    Vil man have en bedre motorgang, så prøv at tilsætte 2-3 dl totaktsolie til 50 L diesel. Jeg troede det var gas første gang jeg hørte det, men min clio 1,5 dCi havde mærkbart færre vibrationer i tomgang.


  • #32   18. jan 2019 Du forholder dig som sadvanligt ikke rigtig til hvad folk skriver, der er ikke nogen der handler før andre og får det bedste først, det bliver du nød til at accepter, ingen planlægger produktion ud fra hvornår Shell skal bruge Brændstof og så ellers lader det dårlige ligge til til Unox.
    Du er nød til at sætte dig bare en smule ind i hvordan produktionen forgår, og sætte dig en smule ind i hvordan det oplagers og transporteres. Det kan høre du springer over, og absolut intet ved det fjerneste om, lige som alt andet du klogere dig på her inde.

    Men det er vel forhåbentligt bare et spørgsmål om tid før endnu en af dine profiler bliver lukket....


  • #34   19. jan 2019 Jeg tanker altid vpower diesel, har selv oplevet en bedre motorgang og mindre støj fra dyserne.

    Og der er stor forskel på den diesel du tanker ved ok, og shells vpower.
    Men ja selve grundpruduktet er det samme.

    Men jeg ved at ok ikke har en addetivpakke der er ligeså gennemtestet, som den shell bruger.
    OK bruger så lidt som muligt, da den almindelige uvidende dansker ikke kan mærke forskel.

    Hvorimod shell har en hel afdeling kun til udvikling af addetiver


  • #35   19. jan 2019 Prøv at se ham her.
    https://www.youtube.com/watch?v=cyXz7KaXfao&t=726s


  • #36   19. jan 2019 Garfield

    Du er virkelig voksen som easy altid er, kom nu med noget fakta i stedet for barnligt person angreb.

    Jeg er IKKE trucker, men maskinmester, måske du skulle få et læse kursus, og det kunne måske osse rydde din misforståelse op, i forhold til din manglende viden om brændstof og tankstationer.

    Diesel olie eller brændstof generelt tests og analysere, både ved lastning og losning fra afskiber og modtager.
    Netop for at sikre at EN standarden til brændstoffet overholdes.

    Så nej der er ikke nogen forskel på diesel olie i dk.


  • #38   19. jan 2019 Garfield
    Hvorfor bliver du ved med at stalke det her forum, hvad får du ud af det. Nu har du været en pestilens det sidste godt og vel halve år, typisk aner du intet som helst om det du svare på, ofte er det rent Google "viden" du har fundet der typisk falder fra hinanden lige så snart nogen piller lidt i det, og så reager du som en to årig der har tabt sin sut.....
    Aldrig har jeg oplevet nogen som har haft så mange profiler på så kort tid


  • #39   21. jan 2019 Hej
    En u-dokumenteret fis i en hornløgte som KKK's mileage plus og mv.
    MVH Kp


  • #40   21. jan 2019 #34

    Det jo din oplevelse, har du noget data fra din bil som beviser, at dyser støjer mindre og motorgang er bedre?

    Der er jo noget placebo eller tro flytter bjerge effekt i at man tror det man tanker er bedre.
    Dieselen vi har i dk fra de forskellige leverandører har jo stort set den samme brændværdi og cetan index, og består af samme kulstof/hydrogen sammen sætning.

    Hvilket betyder at den effekt/mængde heste man kan få ud af en liter diesel, er den samme.
    Så at få mere ud af diesel olien, tja det kan jeg osse klare ved og tilsætte additiv som hæver cetan indexet.
    Det vil resultere i en bedre/mere varm forbrænding og en bedre virkningsgrad, som marginalt vil give en bedre brændstof økonomi.
    Hvilket igen vil opveje hvis der er en smule mangler ved bilens indsprøjtnings system, som igen vil betyde mindre sod.
    Man kan så spørge om Shell har gjort noget magisk.


  • #41   21. jan 2019 Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet at man får mere effekt ud af dieslen.
    Men du får et brændstof med nogle bedre addetiver i


  • #42   21. jan 2019 Nej men jeg prøver at belyse hvorfor v power eller miles diesel ikke nødvendigvis er så fantastisk som der påståes.
    Samt at en subjektiv opfattelse fordi man gerne vil berettige at købe v power, overbeviser sig selvom at bilen køre bedre osv.

    Ligesom bilen lyder og føles mere hurtigt med et åben filter og brøl potte fra thansen.

    Det er jo farvet at det kun er Shell som lovpriser v power og ikke noget uvildig lab.
    Så igen min pointe er, at du lige så godt kunne smide en Belladd eller lindemanns i tanken.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #43   21. jan 2019 giver ikke meget for deres ad lort de skriver at det fjerner sod det er simpelt hen løgn det er kun mekanisk rensning der klare det har set flere indsugnings manifolder der var stoppet til trods for folk bruger ad lort
    men folk vil kneppes


  • #44   22. jan 2019 Tror man skal køre en lang god tur med 120 km i timen og motoren er blevet blæst ud. Jeg køre gerne ca 800 km på en dag og det kan man mærke på bilen.

  • #45   24. jan 2019 De fleste chiptunings firmaer anbefaler kun V-power. De siger de kan måle en effekt forskel.. Jeg har kun kørt på det stads de sidste 4 år. Inde i mit hoved gør det en forskel, men jeg kan ikke ligefrem mærke det i min 150 hk. bil.. Kommer man op i en motor med mere power er jeg ret overbevist om at der er en målbar forskel smiley

  • #46   24. jan 2019 Mon ikke de chipfirmaer snakker om benzin versionen, og ikke diesel V-power.

    Der er ingen forskel i cetan index og brændværdi på V-power og almindelig diesel, så det er en mere mindre fysisk umulighed og få flere HK i af en motor.


  • #47   24. jan 2019 Fra samme sted eller ej.
    Da jeg pendlede for år tilbage kørte jeg ca. 80 km længere på en tankfuld fra Shell sammenlignet med OK.


  • #48   24. jan 2019 Som skrevet før, du kunne have opnået det samme med en diesel booster/belladd bøtte.

Kommentér på:
V-power diesel

Annonce