{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shell v-power diesel
  • #1   28. dec 2019 Har en fabia tdi fra 03 uden partikel filter.. Jeg kan ikke mærke forskel mellem vpower diesel og almindelig diesel.. Jeg har flere måneder i træk tanket vpower uden effekt så jeg spar mig for det og tanker almindelig diesel kun hos shell.. Men ved ikke om den giver en effekt på din partikelfilter smiley

    Jeg giver den her additiv: https://www.kn-auto.dk/diesel-system-rens-rens-af-braendstofsystem-500ml ca hvert halvt år til min bil.. Der står på dåsen at den rækker til 70 liter diesel, min tank er på 45 liter men jeg hælder bare det hele på engang da sælgeren siger det giver bedre rensende effekt..


  • #2   28. dec 2019 Jeg tænker bare, at det er svært at konstatere den gavnlige effekt af Shell V-power, idet man jo ikke kan se eller mærke, om der kommer mindre sod og belægninger, end hvis man bruger almindelig diesel.

    Min teori er ihvertfald, at hvis jeg bare tanker V-power, så slipper jeg for at bruge additiver, da det allerede er i dieselen smiley


  • #3   28. dec 2019 #2 jeg synes jeg kan mærke mere forskel med den additiv jeg linker til. Jeg har lige givet det en tur og motoren starter hurtigere om morgenen og har bedre motorgang end vpower smiley jeg tror liqui moly er meget stærkt additiv

  • #4   28. dec 2019 Det kunne være man skulle prøve det. Har bare hørt skræk historier med additiver, som er meget hårde ved pakninger osv.

  • #5   28. dec 2019 Jeg har brugt den additiv flere gange.. Og min motor får olierens hvert olieskift. Aldrig oplever nogen problemer endnu smiley der er nogle additiver der indeholder teflon og dem skal man holde sig væk har keg hørt om og liqui molys produkter indeholder ikke teflon

  • #6   28. dec 2019 Hvis du ikke har shell kort så får det lavet da du få rabat på brændstof. Jeg spar f.eks 20 øre pr liter diesel smiley

  • #7   28. dec 2019 Altid en god ide med premium brændstof, det har dog ingen indlydelse på effekten, kun hvis din bil er godt brugt. Køre selv på det og bruger ca. 2600L om året af det. Mit ynglings brændstof til dieslen er dog Shell GTL synterisk diesel udvundet af gas. Cetantal på 75-80

    profilbillede
  • #8   28. dec 2019 Mærker du nogen forskel på alm Shell diesel og den GTL der? Er det noget du tanker her hjemme? Og hvordan ligger prisen ift alm diesel?
    Kører selv en 2800l diesel igennem årligt.. smiley


  • #9   28. dec 2019 Det er religion. Min forrige bil købte jeg brugt ved ca. 200.000km og solgte efter 5 år ved godt 400.000km . Har altid kørt på det billigste diesel jeg kunne finde og har aldrig tilsat additiv.
    Motoren kørte præcist lige så godt da jeg solgte den, og der havde hverken være haveri eller reparationer på motoren gennem de godt 200.000km jeg har kørt.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.730
    #10   28. dec 2019 Der er ingen ydelses forskel på alm og v-power diesel, det har DCC endda været ude og sige (Dem der levere diesel)
    Det er ren addiktiver som er tilføjet. Siger ikke at det er dårligt at bruge, men det virker som et spild af penge at bruge hver gang smiley


  • #11   28. dec 2019 I følge shell kort regning så har jeg kun tanket 1300 liter og ca 13.000 kr smiley

    profilbillede
  • #12   28. dec 2019 Jeg mærker sgu forskel på Shell V - power, i min e90 320D med 184hk. Mere rolig motorgang, en smule bedre bundtræk, ingen underlig røg eller lugte, også render jeg cirka 2 km/l længere på en liter, målt over en hel del tankfulde.

  • #13   30. dec 2019 Gtl koster ca. 36 øre mere pr/l ift alm diesel, hvilke er billigere ens vpowers 69 øre. Truck stoppet i vordingborg har det, så high speed pumpe. Adopter/tragt, feks den man bruger ved påfyldning fra reservedunk på en modeene bil dur.

Kommentér på:
Shell v-power diesel

Annonce