{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.794 visninger | Oprettet:

1.9 tdi bruger meget diesel {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.. Jeg har næsten lige købt en fabia 1.9 tdi rs der er chippet til 170 hk.

Jeg har lavet fuld tank med shells diesel for at se hvor meget den kan køre på en tank.. Den kunne kun køre 550km. Jeg har kørt 150km på motorvejen (ikke over 120km/t) resten i byen. Synes det lyder for lidt?? Jeg har lige bestilt brændstoffilter. Men ellers køre bilen som den skal.
- Hvad kan der ellers være galt?

Ps. Min kammerat har haft et par stykker af samme bil og han synes den køre for lidt derfor tænkte jeg at undersøge det lidt..


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1.9 tdi bruger meget diesel
  • #1   20. jan 2019 Forresten tanken er på 45 liter...

  • #2   20. jan 2019 Få chekket om tandrem er timet rigtigt med en tester, det er en klassikker på 1.9 tdi. Husk at vintervejr koster diesel.

  • #3   20. jan 2019 Tandrem er lige skiftet sammen med vandpumpe. Tror ikke det er det.. Men hvad kan det ellers være udover det? smiley

  • #4   20. jan 2019 Det kan netop være det, fordi tandremmen skal indstilles med tester, Gør man ikke det står pumpen ikke på 0.

  • #5   20. jan 2019 Også på en 2003 årgang?

  • #6   20. jan 2019 Yes, kw løbsvinkel skal være på 0.

  • #7   20. jan 2019 Kan vel reelt være en dårlig chip?

  • #8   20. jan 2019 Sådan en er vel med Pumpe dyse, så der skulle da helst ikke være nogen pumpe at indstille...

  • #10   20. jan 2019 som der bliver sagt få en tester på og tjek tandremmen står så tæt på 0 grader den kan. Det kan justeres i det justerbar remhjul på knasten vis den skal justeres. tjek også din luftmængdemåler ud de har med at blive slidt/beskidt. du kan prøve at rengøre den. Men har den kørt en hel del km så på med en ny. da det også kan gøre den bruger mere diesel end den skal. tjek også at temperatursensoren for diesel er i orden den sidder ved siden af tandempumpen. ud mod køler af på en diesel slange. tjek ledningen til den da de kan knække og stik plus sæt en tester på og se om den virker som den skal. ellers skift den da den kun koster 100 kr. den sensor. Og vis din indsugning aldrig har været renset. Så tag den af og rens den med håndkraft/børst og overens på dåse det er godt til det. eller motorrens, men den kan være halv lukket af sod så det kan også gøre den ikke får nok luft. Og dermed dårlig diesel økonomi. Og den er rimlig nem at skrue af, tjek også at din motor bliver så varm den skal være. vis din termostat lukker for tidlig op. Så bliver den aldrig helt drift varm det gør også den ikke går så langt literen. plus tjek din temperatur sensor der sidder på huset under tandem pumpen. vis den er slidt/dårlig og den sender forkert temperatur til ecu evt at motoren er for kold hele tiden.Så vil den også bruge mere diesel,plus tjek alle tryk slanger er tætte fra turbo til intercooler og til indsugning. Det de ting jeg altid går igennem når de tdi maskiner ikke køre lang på literen. Så der er lidt at tjekke ud smiley plus alm service olie filter og det.

  • #11   20. jan 2019 #7 den er chippet hos rh motorsport i følge de papir jeg har. Så jeg tror ikke de har chippet den dårligt?

  • #13   20. jan 2019 12,2 literen, set er skam da slet ikke så ringe endda.
    Du kommer fra en bil med den halve motor og heste, så lur mig om den ikke har fået en del pedal i hvert lyskryds osv.
    Da jeg kørte 1,9 TDI for mange år siden kunne den også køre alt fra 14 - 20 km. literen afhængig af kørestil, den havde endda 40 HK mindre
    Bilens egen computers tal var i min helt i hegnet efter den blev odb optimeret.

    Så tag en lettere højresko på, selvom det er en fantastisk motor ja så skal sen køres med omtanke for opnå god økonomi.


  • #14   20. jan 2019 #8 det er nemlig også det jeg tænkte? Det er en pd motor så jeg har hørt den ikke sku på tester..

    #10 den kommer på tester for at se motor belastning osv.. Men angående sensorer, dem vil jeg ikke rense, køber bare nye sensorer for at være sikker på de virker alle sammen..
    Kan man virkelig rense indsugning med ovnrens? Er det bedre end indsugningsrens additiv??? Det har jeg nemlig aldrig hørt før smiley

    #12 den ryger slet ikke.. Kun om morgenen og det er normalt men ellers overhovedet ikke. Luftfilter er k&n indsatsfilter, den har jeg renset helt.. Brændstoffilter bliver skiftet.

    #13 som sagt min kammerat har haft et par stykker af fabia rs af samme årgang og hans gået mere på liter end min siger han? Jeg har slet ikke givet fuld gas for at se brændstof ekonomien smiley selvom jeg fik lyst til det flere gange hehe.


    MANGE TAK for i gad at bruge tid på at svar mig smiley smiley


  • #15   20. jan 2019 Har du mindre hjul på end ham?

  • #16   20. jan 2019 #15 ja 15 tommer vinter stålfælge. Originale er 16 alu

  • #17   20. jan 2019 Hmm sært. For så. Burde du reelt når du regner køre længere end ham... ??

  • #18   20. jan 2019 #17 men desværre smiley

  • #19   20. jan 2019 Starter med dem her..?


    profilbillede
  • #20   20. jan 2019 Kan være dit filter der fucker med sensoren. Nogle siger det er et problem andre siger det ikke er. Uanset hvad skal der laver ret meget mere end en chip før papirfiltre ikke kan flow nok.
    Kig alt sammen efter folk forslå. Min 101hk PD køre 18,5 I snit. Og det brude end Fabia også gøre.
    Ovnrens og indsugning kan fint lade sig gøre du skal afmontere insugningen og blokke lukke den ene ende fyld den op og lad det virke lidt (se forskriften på bøtten. Så tager du gummi handsker og beskyttelses visiret på og renser den med en børste, du vil stadig havde snavs i topstykker men nu vil du havde meget bedre flow i din indsugning. Min Peugeot havde 18mm hul igennem efter 400.000km den burde havde tæt på 30mm eller mere så det var godt lukket til


  • #23   21. jan 2019 Tag sensoren ud af lultmængde måler huset og rens den med sprit / bremse rens. Da dit k&n luftfilter er med olie, kan det sætte sig der.

    Har selv en 1.9 tdi 130hk chippen til 175hk. Og den køre jeg imellem 20-22km/l


  • #24   21. jan 2019 #23 da jeg skulle rense den filter har jeg lagt mærke til den var fedtet.. Så skulle jeg give det et forsøg. Tak smiley

  • C.cetin
    C.cetin Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #25   15. aug 2019 Har du fået det ordnet?

  • #26   16. aug 2019 Har intet gjort.. Bilen køre bedre med åbent luftfilter både træk og brændstofforbrug

Kommentér på:
1.9 tdi bruger meget diesel

Annonce