{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.860 visninger | Oprettet:

Er Seat Leon en god pendler ift. km? {{forumTopicSubject}}

Vi står og overvejer at skifte vores Renault Clio ud med en Seat Leon fra 2016.

Bilen er stationcar, har adaptiv fartpilot, parkeringsyensorere og er i det hele taget i god stand. Den koster lige omkring 170.000,- kr.

Jeg har hørt at en bil helst ikke skal have kørt over 100.000km, men denne Seat har kørt 130.000km. Hvad er jeres vurdering?

Jeg skal selv bruge bilen til at pendle, som jeg går udfra at den også har været brugt til ift. dens km på under 3 år. Har det også noget at sige at den har været brugt til at pendle?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er Seat Leon en god pendler ift. km?
  • #1   6. feb 2019 Jeg mener ikke, det er noget, der bør bekymre jer en hel masse. At den har kørt mange km på få år betyder som oftest, at den har fået nogle gode, lange stræk, hvor den er blevet godt varm osv., hvilket er en god ting.

Jeg vil advare om, at adaptiv fartpilot er stærkt vanedannende! Jeg skal helt sikkert aldrig have en bil uden igen, med mindre de opfinder noget på et senere tidspunkt, der er endnu mere smart.

• #2   6. feb 2019 helt enig, adaptiv fartpilot bliver du glad for smiley skal jeg også gerne have i min næste bil smiley

• #3   6. feb 2019 Hville motor/gear er der tale om

• Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 18 Emner: 5 Svar: 99
    #4   6. feb 2019 Pendling spørgsmål ligger vel omkring km/L - samtlige udgifter - og DEREFTER komfort/andet ?

Nogle vil jo gerne betale ekstra for størrelse/komfort/musik/trækkraft osv. - men det koster jo altid i den sidste ende smiley

• #6   7. feb 2019 Det er en 1,6 TDI med 110 heste og DSG gear.

Der er ikke nogen Hyundai med samme udstyr i denne prisklasse smiley Leon kører også en del længere på literen.

• #7   7. feb 2019 Undgå 1.6 tdi ifm dsg, da den bruger dsg7 dq200.

• #8   7. feb 2019 Ville ikke starte mit pendler liv med en bil i den prisklasse og allerede 130.000 km.
    Kig på hvor meget den så har kørt efter 12, 24, 36 måneder osv. Så har du lige pludseligt en meget gammel bil med mange km. der kan have kostet meget i reparationer samt værditab.
    1,6 TDI motoren har ikke det aller bedste ry.

• #9   7. feb 2019 Jeg har forstået det som at det var en god motor og gearkasse, som der bl.a. også sidder i en golf?

• #10   7. feb 2019 1,6tdien og 7-trins dsg, spiller bare sammen. Synes ikke jeg kan komme på Nogle svagheder ved 1,6tdi ud over Egr ventilen smiley

• #11   7. feb 2019 Det er lige præcis sådan en at vi kigger på Mads. Har du oplevet problemer med motor eller gearkasse? Der var en der skrev at jeg ikke skulle købe den pga. det.

Jeg har den nye Clio fra 13 som har kørt 200.000km nu. Så den skal vel også snart sælges hvis den skal være noget værd?

• #12   7. feb 2019 Nu er der flere historier om den gearkasse end der er om julemanden.
    Har selv måtte have skiftet kobling på en dsg dq200 gear kasse.
    Dette efter blot 28.000 km. Var dækket af garanti.
    Ellers er det en yderst bekostelig affære, jeg siger det bare.
    Gearer kører lækkert når det kører, har det selv i Superben men den skal jeg også kun have i 4 år så er med fabriks garanti. Iøvrigt en leaser så er ret rolig.
    Skulle under ingen omstændigheder have samme gear kasse på en bil med en del kilometer og formålet at køre meget.
    1,6 motoren er iøvrigt sløv som en padde, det kan man leve med.
    Men ville til enhver tid vælge en 140/150 HK model udelukkende pga. af den mere skudsikre dsg6 gear kasse.
    Adaptiv fart pilot er lækkert, jeg ville ikke undvære det.

• #13   7. feb 2019 Tak for rådet. Den skal køre omkring 40.000 km. om året, så det er måske ikke det smarteste.

Jeg kan desværre ikke finde andre alternativer i den prisklasse. En 140/150 HK. vil komme langt over mit budget på 175.000

• #14   7. feb 2019 Vi har en skoda på arbejdet med samme opsætning, der har aldrig været problemer, den har kørt 260.000

Kommentér på:
Er Seat Leon en god pendler ift. km?

Annonce