{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
493 visninger | Oprettet:

Steen R
Steen R
Tilmeldt:
3. aug 2011
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 44

Biløkonomi - VW Passat 2017 efter 3 år? {{forumTopicSubject}}

Hej
Ren økonomispørgsmål. Værdien af følelserne må jeg vurdere bagefter smiley
Jeg skal vælge mellem firmabil og købe selv, og jeg skal tage en beslutning nu her da priserne på firmabil åbenbart stiger grundet den nye måde at beregne km/l på.

Hvis jeg køber en VW Passat Comfortline 150 hk bensin - model Premium eller comfortlinePlus (dem med DSG gear og udstyr).
Hvis jeg giver fx 320.000 for en model 2017 eller 2018 som har gået 20.000 km.
Hvis jeg kører 90.000 km i den i alt over 3 år (altså 30.000 km/år), hvor meget tror I jeg vil kunne sælge den for efter 3 år?

Der kommer jo facelift om halvt års tid, men den har jo allerede smidt en del værdi. Om 3 år kommer der jo nok helt ny model etc. (som altid)

Bedste vurdering?? mit gæt er lidt mere end 50% værditab


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Biløkonomi - VW Passat 2017 efter 3 år?
  • #1   11. feb 2019 Lidt over 50 % er ikke noget helt dumt bud, hvis du skal sælge til forhandler, tror jeg ikke.

    Det er generelt svært at sige så meget om, da man ikke bare kan kigge på en 3 år gammel Passat og se, hvad den koster i dag i forhold til nyprisen, da der har været en del afgiftsændringer siden.


  • Steen R
    Steen R Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 44
    #2   11. feb 2019 Good point med afgiftsændringer. Kan fremtiden dog også bringe jo. OG hele Elbil/Hybrid bølgen gør det også endnu sværere at spå

Kommentér på:
Biløkonomi - VW Passat 2017 efter 3 år?

Annonce