{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

Opbevaring af bil {{forumTopicSubject}}

Hej biltosser!

Jeg nærmer mig tiden med at skulle sætte min kære Bibi (Honda Logo) i opbevaring et eller andet sted.
Grunden til det er, at jeg simpelthen ikke vil skille mig af med min første bil, hverken ved salg eller skrot.
Bilen kører rigtig fint, men karossen har det ikke for godt efterhånden og det er self. salt & vinter der er hård ved den og derfor tænker jeg at købe ihvertfald nyere bil i år inden vinteren nærmer sig igen... (ved godt det er sommer lige om lidt...men vil gerne forberede mig i god tid smiley )

Min mekaniker bliver ved med at sige det ikke kan betale sig og få den lavet, men sagen er den, at jeg gerne vil have ordnet det rust en dag, når økonomien tillader det.
Men jeg har bare ikke de + 20.000 ,- til det endnu.

DERFOR søger jeg en masse gode råd og anbefalinger af steder til opbevaring.
Så her kommer lige en masse spørgsmål, da jeg intet ved om opbevaring af bil.

Hvad gør man egentlig når bilen skal i opbevaring på ubestemt tid?

Tømmer man for alt væske og tager hjul af samt plader self. ?

Lægger man presenning over?

Er det bedst at den både står tørt og varmt i opbevaring?

Andet der er vigtigt at vide?

Bare fyr løs!

PS: Ved godt at Google findes...men nu vil jeg bare gerne høre hvordan andre gør herinde!


Kommentarer på:  Opbevaring af bil
  • #1   1. mar 2019 Søg i forum her. Spørgsmålet har været stillet tusinde gange.

  • #2   1. mar 2019 Det eneste jeg kan finde er anbefalinger om steder kun... samt er nogle af dem meget gamle...

  • #3   1. mar 2019 Pas på økonomien. Hvis man ikke passer på kommer det hurtigt til at koste 500 kr/mdr at have den opbevaret. Det er 6000 kr/år. På 3,5 år har du betalt lisså meget i leje som at få lavet bilen nu. Du skal nok finde noget leje til 100-200 kr/mdr før din ide hænger sammen. Men hvor finder man det?

  • #4   2. mar 2019 Skrot den nu, inden du ender med at have brugt 25.000 på opbevaring og den så til den tid kommer til at koste, yderligere 25.000 at få køreklar igen.

    Idéen med at beholde din først bil, er da meget sød, men lad os være realistiske. At ofre 50.000-/+ på en Honda logo med over 200k på klokken er ikke den klogeste investering. Så derfor siger jeg, skrot den nu, og find en i bedre stand når økonomien tillader det (jeg tænker import)


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 157 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.774
    #5   2. mar 2019 hvis den har rust nu,
    så har den meget mere, når den har stået stiller et par år
    og stå den længer tid har den meget mere rust.

    da det udvikler sig hele tiden.
    også selv om den stå tørt

    jeg købte min kadett E GSi, som havde stået inde i tørt i 9 år
    kender til den fra forrige ejer

    og den hvade ikke rigtig noget rust, da den blev sat ind

    men det den havde, var blevet meget værre efter 9 år


  • Heino M
    Heino M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 115
    #7   2. mar 2019 Find et sted hvor de opbevare campingvogn. Og så lave en god aftale med at den må stå der hele året. Nu ved jeg ikke hvor du kommer fra.

  • #8   4. mar 2019 Tak for svar alle jer der har givet jer tid til at svare og komme med råd.

    Det er squ svær situation for mig... Men jeg må gå og overveje fordele & ulemper og finde den bedste løsning.

    Det er godt at høre andres synspunkter af og til.

    Ville ønske min kære Bibi var udødelig lige nu...


Kommentér på:
Opbevaring af bil

Annonce