{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

Hjemtransport af bil fra Spanien til Danmark. Prøve-skilte/mærker {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg er ved at undersøge hvad der kræves når en bil der står i Spanien skal hjemtransporteres til Danmark ved selv at køre den hjem, så en vognmand er derfor IKKE en mulighed.

*Bilen er Spansk.
*Bilen er ikke indregistreret ( ingen nummerplader ).

Skal man skaffe prøvemærker til hvert land der skal køres i for at komme til Danmark ( Spanien, Frankrig, Tyskland & Danmark ) ???

Hvordan skal det grejes. Nogen som har prøvet det eller ved hvordan det skal gøres rigtigt med prøvemærker/skilte samt forsikring?????

Løsninger og ledetråde tages imod med kyshånd smiley

( Billedet er taget tilfældigt ud fra nettet bare for opmærksomheden )




Kommentarer på:  Hjemtransport af bil fra Spanien til Danmark. Prøve-skilte/mærker
  • #1   12. mar Det er bedre med tyske prøveplader eller zoll plader med danske prøveplader du må ikke køre bilen til Danmark kun fra Danmark ud

  • Morten C
    Morten C Online Tilmeldt:
    feb 2010

    Følgere: 306 Biler: 8 Emner: 50 Svar: 6.182
    #2   12. mar Kan han så køre på tyske prøveplader hele vejen fra Spanien og hjem ?

    Er mega nysgerrig hvad bil det er ?


  • #3   12. mar med zoll plader de kan 100%. Og har set mange biler i Danmark med tysk prøveplader

  • #4   12. mar Jeg er bare RET sikker på at bilen skal igennem en TÜV før den får lov til at få Zoll plader på. I hvert fald er der nu en ændring for de alm tyske prøvenummerplader (gul snip): Der SKAL laves en TÜV umiddelbart før man får prøvenummerpladen. Sådan var det ikke for et par år siden og man har strammet op.

    1. Undersøge hvad der findes af spanske nummerplader, få sælger til at indregge den, få sat plader på den og love med amar halshug at du betaler alle bøder på vej hjem til DK.

    2. Nogle har is i maven og er så kolde i røven at de piller pladerne af deres danske bil og sætter dem på den udenlandske bil og kører hjem med forventning om at de ikke bliver stoppet undervejs af en kontrol.

    Hvis den ikke er indregget så kunne man blive bekymret for at den sikkerhedsmæssigt ikke er forsvarlig og dermed er en tur hjem på 3000 km noget vovet ville jeg mene.


  • #5   12. mar Lucas j hvorfår de heder prøveplader hvis men skal til tüv forst med bilen det er beregnet til biler uden tüv og med tüv men zoll nummerplader er til biler der skal til udlandet eller ind i landet smiley

  • #6   12. mar Hvad dælen er Zoll plader for noget? Hvor fås de og hvor må man køre med dem?

    Tyske prøvemærker må man køre med dem i andre lande end Tyskland?

    Det med at nappe danske plader fra en anden bil og sætte over på kunne aldrig falde mig ind. Det er sgu kun at spænde ben for sig selv, og er du sindsyg hvis man bliver indblandet i et færdselsuheld og der ingen forsikring på bilen kan det koster mere end dyrt dyrt.

    Jeg havde selv gættet på at det her nok ender med prøverplader fra hvert enkelt land til bilen ELLER at få den indregistreret i Spanien og så kører hjem.

    Det er en dansker der ejer bilen som er ved at flytte tilbage til Danmark. Nu har den bare stået stille længe i Spanien og skal bare hjem. Der er altså Intet salg i det her.

    Jeg tænker det nemmeste ville være at indregistrerer den og kører hjem på Spanske nummerplader. Det andet lyder simpelthen alt alt for bøvlet.

    Til de nysgerrige drejer det sig om en Volvo V70 smiley


  • #7   12. mar Henrik h. Zoll plader er beregnet til import og export af biller. Og kan foes mindst i en uge eller minimum er 7 dage tror at den koste omkring 80 euro i zullasungstele men du har også mulighed at ringe til skat og spårg om de har lavet om om men kan tage en bil hjem på papir prøveplader den er sikreste måde smiley

  • #8   12. mar Bare fordi jeg er nysgerrig. Hvilken bil? Det er nok ikke en veteran hvis du vil kære 3000 km hjem.

  • #9   12. mar SJ: Mht prøveplader. Jeg gætter på man har indført reglen fordi man ikke gider at have et vrag ud at køre i trafikken. I Danmark kan jeg tage fx et ladefund med fuldstændig gennemtærede bremserør, intet lys der virker, sidde på en havestol som førersæde, spilde olie ud på vejen pga hul i bundkarret, køre med en svensknøgle i stedet for et rat ... få prøvemærker til den og begive mig ud i trafikken med stor risiko for at folk dør. Det gider tyskerne ikke se på mere.

  • #10   12. mar Lucas j det har du ret men som trådstarter siger det er en dansk bil kan være regler er anderledes ham kan godt købe nummerplade uden at sige at bilen er i udlandet og so køre den bare hjem trør at 2 dager er godt nok og ham er dækket med forsikring også

  • #11   12. mar SJ: Sidst jeg tjekkede på SKATs hjemmeside er det tilladt at anvende danske prøveskilte i Tyskland alene - og alene til udtransport - dvs du må ikke køre hjem på dem gennem Tyskland. Tror det ville være det vilde vesten hvis vi kunne sidde her i DK og fræse rundt i hele Europa på danske prøveskilte til 100 kr/dag.

  • #12   12. mar Lucas J. Derfor har jeg sagt tysk prøveplader og bilen er hjemme

  • #13   13. mar #12
    Tyske toldplader er kun muligt:
    1. Bilen skal udføres af tyskland (ikke gældende ved kørsel fra Spain til Danmark)
    2. hvis du er bosiddende i tyskland, eller du har en stråmand...
    3. Der er gyldigt tysk syn på bilen (ultimativt krav, du får ikke en plade uden dokumentation for dette)

    Normale tyske prøveplader:
    1. Bilen køres udelukkede i tyskland (medmindre der foreligger en aftale med et andet land - Tyskerne har sådanne aftaler, men ikke med Danmark)
    2. hvis du er bosiddende i tyskland, eller du har en stråmand...
    3. Der er gyldigt tysk syn på bilen (ultimativt krav, du får ikke en plade uden dokumentation for dette)


  • #14   13. mar Mathias E det du siger det passer ingenting hvornår har du sidst været i Tyskland og købe nr plader der..... jeg bør 20 km fra Tyskland og ved alt hvordan kan men købe de plader der fordi har gørt den i mange år og er i Tyskland mindst en gang om ugen

  • #15   13. mar Mindre end tre måneder siden at jeg flyttede hjem til Danmark efter en længere udstationering i Tyskland og ville have min e30'er med samt da jeg købte den... Havde permanent adresse dernede og plader på bilen - Havde af flere omgange kontakt med deres motorkontorer, deres system er ikke så brugervenligt som Danmark desværre..

    Syntes du skal tage og læse lidt op de officielle regler omkring prøveplader - Hvad end du får lov til, kan andre ikke bruge til meget, da ingen kender dit tilhørsforhold hvor du skaffer plader etc. - Det eneste man kan forholde sig til er hvad gældende regler siger....

    For normale prøveplader: https://www.strassenverkehrsamt.de/kfz-zulassung-kurzzeitkennzeichen
    Herunder særligt under benötigte Unterlagen (Går ud fra du læser fint tysk når du nu er der flere gange om ugen...)

    For toldplader - eller Ausfuhrkeenzeichen, det lægger lidt i ordet hvad de dækker over...
    https://www.strassenverkehrsamt.de/artikel/ausfuhrkennzeichen


  • #16   13. mar Mathias E. Det du linker det skriver ikke at de må ikke over gransen med de plader det skriver kun om gul prøveplader at men må ikke ud af EU intet mere og denne plader er ikke beregnet til hug det er kun transport fra A til B og tilbage derfør meste af polaker rumener og alle andere køber de plader i stedet for danske papir plader de kan bruges på flære biler danske papir plader kan bruges kun til den de er købt stelnr med tyske plader du bestemmer selv til hvilke bil du skal bruge dem danske forhandler rød plader men må ikke over grænsen men tysk forhandler prøveplader må men godt fortsæt en god dag

  • #17   13. mar Ring til politiet, nogen har stjålet alle dine kommaer og punktummer...

  • #18   13. mar #16 Tror dog godt jeg forstår hvor du vil hen, men den løsning er jo ikke gangbar medmindre man vil som privat mand vil på kant med loven og risikere at stå et sted i Tyskland stoppet af politiet, uden at kunne dokumentere tilhørsforhold til den pågældende forhandler, samt har kendskab/samarbejde med tyske forhandlere der kan og vil bøje reglerne for udlån af "personlige" plader en smule...

    For trådstarter er den løsning jo ikke mulig, medmindre du selvfølgelig skaffer ham et sæt plader smiley


  • Kurt M
    Kurt M Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 2
    #19   20. mar Det eneste du kan gøre er at den du køber bilen af indregistrere den så du kan køre den hjem til Dansk grense her bliver du nød til at køber dansk endags plade vis du ikke er udlanskdansker det vil sige at du ikke er tilmeldt dansk folkeregister
    du kan søge om kørsel til din hjemadresse ved SKAT motorafdeling 14 dage før ankomst til dansk grense
    jeg kan godt forstå at du gerne vil køre din bil til Danmark men det er den eneste måde du kan gøre det på og det vil den spanske forhandler også gerne hjælpe dej med det er normalt de gør det
    Nu bor jeg så selv i Spanien og kender mange norrbor der har købt bil her nede
    hilsen Kurt


  • #20   22. mar Hej Kurt.

    Bilen ejes af en dansker der har boet i Spanien som er ved at flytte hjem igen. Han har ikke længere nogen adresse i Spanien.
    Der er altså ikke tale om nogen handel af bil.
    Omregistrering af bil til Spanske plader er derfor ikke en mulig.
    ( det var præcis min tanke og det nemmeste ).



Kommentér på:
Hjemtransport af bil fra Spanien til Danmark. Prøve-skilte/mærker