{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.933 visninger | Oprettet:

AllanH
AllanH
Følger: 11 Emner: 7 Svar: 14

Hyundai i10 - råd til køb af brugt? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Er på udkig efter bil nr. 2, som alene skal bruges til transport 25 km. pr. dag. De lange klarer den primære bil.

Derfor har jeg lidt kig på Hyundai i10, som jeg synes virker rimelig fornuftig samlet set.

Man kan lige nu købe en kampagne model til til 105.000 kr., som har en del udstyr, som jeg reelt ikke har brug, men det hjælper vel med at holde prisen:
https://www.hyundai.dk/kob-hyundai/kampagner/2019/2019-edition?cid={FDC284D8-3001-4871-8927-28DCFE044B49}

Et alternativ er selvfølgelig at snuppe en brugt, men jeg sidder lidt tilbage med følelsen af, at "værditabet" hos den tidligere ejer har været for lille. Et eksempel kunne være på ca. 3,5 år:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/i10/10-trend-5d/4195537

eller denne ca. 1 år:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/i10/10-trend-5d/4195537

Har I nogle gode råd eller erfaringer med brugtkøb af denne type bil. Ejertiden bliver vel realistisk set 3-4 år.

Tak og god weekend.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyundai i10 - råd til køb af brugt?
  • #1   16. mar 2019 Godt nok mange penge at smide efter en bil nr 2, efter min mening.

Køb en brugt C1, Up eller lignende. Det ville jeg gøre.

• #2   16. mar 2019 Jeg er enig med dig. Jeg synes ikke at afskrivningerne er store nok på visse biler. I dit tilfælde ville jeg også købe en ny kampagnemodel i stedet, hvis det er i10, du har besluttet dig for smiley

• Lasse
    Lasse Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12
    #3   16. mar 2019 Jeg har ikke besluttet mig endnu:-) , men jeg går bare ikke så meget op i biler, så tanken om en ældre brugt bil skræmmer mig lidt, da jeg ikke kan gennemskue eller overskue omkostninger til reparationer mv.

Er det økonomisk mest fornuftige bare at købe en ældre bil og så tage det der måtte komme ?

• #4   16. mar 2019 Hvis du køber en ny i10, så ved du, hvad den koster i garantiperioden. Det aner du ikke med en 5 år gammel Aygo. Der er en chance for, det kan blive billigere, men også en risiko for, at det bliver dyrere.

• Lasse
    Lasse Tilmeldt:
    jun 2017

#6   16. mar 2019 Har også overvejet basismodellen af i10 til 89500 kr., men så er der heller ikke meget udstyr, så hvis det har stor betydning for genslag, at der er bare lidt udstyr, så må jeg smide de sidste 15.000, men kan ikke gennemskue om det betyder nok for gensalgsværdien..

• #7   16. mar 2019 Udstyr har en anden afskrivningsprofil end resten af bilen. Så om 5 år er der langt fra 15.000 kr. i forskel. Det kommer an på, hvad din tidshorisont er.

Herudover siger du, at du ikke har brug for udstyret. Men er det omvendt udstyr, der alligevel er rart nok at have?

• Lasse
    Lasse Tilmeldt:
    jun 2017

#9   17. mar 2019 Kan se, at Citroën kører en kampagne på C1, så man kan få en model med rigeligt udstyr til 89500 kr. Det kunne godt være et godt alternativ tror jeg.

Man kan forlænge garantien med 3 år (45000 km) for 2.000 kr. Bør man ikke bare gøre det?

Bør man undervognsbehandle sådan en bil ?

Kommentér på:
Hyundai i10 - råd til køb af brugt?

Annonce