{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.280 visninger | Oprettet:

TOYOTA Rav4 Hybrid 2x4 - Træk {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvis min Toyota RAV4 Hybrid 2x4 må trække 800 kg, og jeg spænder en campingvogn på trækket som har en totalvægt på 1100 kg, hvad bøde får man så, og får man et klip.?

Bilens totalvægt er 2205 kg, så holder jo mig under 3500 kg totalstat, men ved ikke om det hjælper.? Og har til info kun B kørekort.?


Kommentarer på:  TOYOTA Rav4 Hybrid 2x4 - Træk
  • #1   14. apr 2019 Du får i alt fald lov at lade vognen stå.

    Men husk at bilen ikke er godkendt til mere fordi den kun bakker på ren el. Det overbelaster el-motoren.

    Så vil du kører med campingvogn, så køb en 4x4 i stedet, den må trække 1650.


  • #2   14. apr 2019 Det svarer efter min bedste overbevisning til at køre med overvægt på en trailer.
    De giver så vidt jeg husker 7% rabat/fejlmargin. Alt derover er overvægt og det koster - også på førerbeviset.


  • #3   14. apr 2019 I stedet for at være interesseret i staffen, brude du tænke på trafiksikkerheden andres liv og førlighed. Glem at din forsikring ikke dække og du kan kommer til at side i gæld for livet, men hvordan vil du have med at have været årsag til at andre er døde eller kvæstede?

    Hvorfor tror på at vægtgrænsen er som den er, kunne det tænke der var en god grund?

    Hvad koster en elmotor som er brændt af?


  • #4   16. apr 2019 Jeg kører da også med vores 3500 kg trailer efter vores bil der kun må trække 1800 kg og det er da ikke ulovligt...
    Så længe din CV ikke vejer mere end 800 kg er der da intet problem smiley


  • #5   17. apr 2019 #4
    Tror ironi er spildt på den mand smiley


Kommentér på:
TOYOTA Rav4 Hybrid 2x4 - Træk

Annonce