{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helårsdæk Michelin CrossClimate + 
  • #1   15. apr 2019 Ja

  • #2   15. apr 2019 Hvis man ikke kører vildt, er de udmærkede og støjsvage. Men de slides relativt hurtigt.

  • #3   15. apr 2019 ja jeg køre stadig på mine siden 2017 da jeg fik dem.. og der stadig liv i dem

  • #4   15. apr 2019 Ts: det er vel de helårsdæk der er bedst pt. men så vidt jeg husker score de kun 3 stjerner og så er de i min verden på højde med de ringeste dæk i test når vi snakker vinter / sommerdæk.
    Så kunne aldrig selv finde på at købe eller anbefale dem til nogen.


  • #5   15. apr 2019 Sælger dæk i min fritid, og blev i den forbindelse inviteret til dæktest, da crossclimate blev introduceret.
    Var positivt overrasket over det bid dækket har.
    Men kører man lidt frisk, skal man nok holde sig til sommerdæk/vinterdæk.
    Ved at der er enkelte lande, som ikke har godkendt Crossclimate som vinterdæk. Så det det skal man lige være opmærksom på, hvis man kører i lande med krav om egnet dæk.
    Repræsentanten fra Michelin, påpegede også at dækket er et sommerdæk med vinter egenskaber.
    Crossclimate er dog både m+s og snemærket.


  • #6   15. apr 2019 Har kørt dem vinteren over i Audi A4, de er rigtig fine, men der har jo heller ikke været noget vinter, så det er svært at konkludere noget konkret.

  • #7   16. apr 2019 Har dem på vores C4GP, og har pt kørt 50.000 km på dem, og det er klart det bedste hverdags dæk jeg har kørt på.
    Meget støjsvage, og komfort præget (dvs bløde). Dog helt stabile ved 150km/t ned igennem Tyskland i 30 graders varme. Virker også fint i - 5 og snevejr.
    Der er mindst 30.000km tilbage i vores endnu, så det bliver helt sikkert et sæt magen til når de er færdige. Også selvom de koster 1500kr stykket I 225-45R18 størrelsen.

    Eneste minus kan være at de er lidt bløde i karkassen, så hvis man ligger og kører råddent ofte, skal man nok finde et andet dæk smiley


  • #8   16. apr 2019 Mht. kørsel med helårsdæk i Sverige, så har jeg hørt at det er nok at der står M+S isbjerg ikon på.
    Er der nogen som kan bekræfte dette?


  • #9   16. apr 2019 ja det samme som i tyskland, men i tyskland er de ved at udfase helårs dæk det noget med fra 2024 må man ikke køre med dem mere i tyskland også selvom de har isbjerg ikon

  • #10   16. apr 2019 Vil da klart anbefale et sæt gode vinterdæk evt. pigdæk hvis man køre meget i Sverige i vintertiden og ikke et dæk der er halvdårlig til det hele året rundt.

  • #11   16. apr 2019 Jeg tror så længe vejret er så mildt om vinteren som det er, bliver helårsdæk mere og mere populært. Det kan vi takke den globaleopvarmning for.
    Hvis man bliver standset i Sverige, så er helårsdæk mærket som vinterdæk.



  • #12   16. apr 2019 Michelin crossclimate er ikke godkendt til Sverige.

    Det skriver Michelin selv på deres hjemmeside.


  • #13   17. apr 2019 Tak for alle jeres svar smiley

  • #14   17. apr 2019 12# ja det rigtig nok, jeg google det lige
    Helårsdæk ikke godkendt i Sverige. I Sverige er der krav om vinterdæk i peroden 1. december til 31. marts, hvis vejene er våde, temperaturen omkring nul grader, eller der er faldet sne. ”Derovre opererer man med en såkaldt positivliste over godkendte vinterdæk


  • #15   17. apr 2019 Men jeg tror reglerne ikke tager højde for at ny teknologi af helårsdæk kan faktisk bruges om vinteren i Sverige. De holder fast i reglerne om vinterdæk ud fra princippet better safe than sorry, fordi de tager udgangspunkt i gamle helårsdæk i deres målinger.

  • #16   17. apr 2019 Nokian Weatherproof helårsdæk er godkendt i Sverige

  • #17   18. maj 2019 Okay har du det stående et sted at Nokian er godkendt i Sverige eller er det bare noget du har hørt?

  • #18   18. maj 2019 Det står sådan på vores dækleverandørens hjemmeside...

    profilbillede
Kommentér på:
Helårsdæk Michelin CrossClimate + 

Annonce