{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW up, brændstofforbrug.
  • #1   1. maj 2019 Det kommer meget an på om du kører 110 km/t eller 130 km/t. Min kæreste har en Up, og den kører 19,5 km/l i snit ved blandet motorvej/landevej/bykørsel. Ved 130 km/t på motorvejen kører den ikke meget over 15 km/l.

• Knud V
    Knud V Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #2   1. maj 2019 Hej har en 60 HK citigo og kører 60 km motorvej hver dag og kører i snit kun 15-16 km pr/l

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 36
    #3   1. maj 2019 Fruens Up med 75hk er netop målt til 20,9 km/l ved blandet kørsel. Kører ca. 80 km om dagen. Har været forbi Palm i efteråret - endte på lige knap 100 HK.

• #4   1. maj 2019 What? Kører de virkelig ikke længere på literen? Så kører min gamle Seat Ibiza fra 1999 stortset det samme! Den kører 14 på literen på motorvejen.... men jeg kører også lige omkring 100-110 på motorvejen...

• #5   1. maj 2019 Særligt ved hastigheder omkring de 130 km/t vil de små motorer kører en del omdrejninger

Det betyder de i praksis ved 130 km/t ikke kører længere end biler med større motor, som netop belastes mindre grundet det mere overskud

Men særligt ved kørsel med 100-110 km/t opnås der en større besparelse på brændstof. Og du vil kunne køre noget længere end de 14 km/l du oplever i dag

Vores 107'er går omkring 18-20 km/l lidt efter kørselsmønster på den enkelte tank. Jeg kan faktisk ikke se en mærkbar forøgning af forbrug når jeg i perioder pendler 80 km motorvej om dagen i stedet for 60 km landevej. Kører omkring 115-120 km/t på speedo når jeg er på motorvej

• #6   1. maj 2019 Så er det godt nok ikke en UP jeg skal have mig...!

• #7   1. maj 2019 #4 hvad havde du regnet med da smiley de nye mini/micro biler køre ikke meget længere end ældre modeller i samme klasser.
    Min broder havde en Citygo og på en tur til Sverige (næsten motorvej hele vejen) kørte den 19-20km/l ved ca 120km/t men brændstof forbruget er nu ikke den største problem ved trillingerne, der er så meget vindstøj at man efter sådan en tur har tinnitus 14dage efter smiley

• #8   1. maj 2019 Vores high up 75hk gik 13km/l på motorvejen med 130km/t. 17km/l ved blandet kørsel. Vi solgte den og købte en fabia 1,2tsi i stedet. Den ene cyllinder har givet mig små 5-6km/l mere på motorvejen med 130. Personligt ville jeg ikke købe en 3 cyllinderede bil igen hvis jeg skulle kører motorvej. Motoren er alt for lille og skal smide alt for mange omdrejninger for at holde farten.

• #9   1. maj 2019 Min Corvette C6 med en 6-liters V8 og 400HK kørte ca. 13 km/l på motorvejen. Den lå så også kun på 1.700-1.800 omdr/min.

Brændstof forbrug hænger sammen med hvordan bilen bliver kørt. Har man en lille øko-bil, og vil have et lavt forbrug, er man nødt til at holde til højre på motorvejen og holde den indenfor rimelige omdrejninger.

Denne video er altid en sjov reminder:
    http://youtu.be/F04MXepYiBs

• #10   1. maj 2019 Hmm... så kunne det godt være jeg “bare” skulle gøre mig en stor investering og købe mig en stor fed spritny Seat leon...

Holder store motorer ikke også længere tid, ift. Små motorer?

• #11   1. maj 2019 Udfordringen med de "større" biler/motorer er bare, at det kræver en god portion disciplin at køre dem økonomisk. Man bliver mere fristet til at køre med tung højrefod, og så er man lige vidt - rent økonomisk.

• #12   1. maj 2019 Jeg er rigtig god til, at køre pænt faktisk.... men hvis man skal kigge på hvad der er fornuftigt rent økonomisk både brændstofmæssigt, og på hvor hvilken motor dee holder længst, der kan det vel bedre svare sig med en større motor. De holder vel også til flere kilometer?

• #13   1. maj 2019 Hvis du kører en af de små tvillinger med de 100-110 km/t som du gør i din nuværende bil bør 20 km/l være opnåeligt

Det er trods alt en forbedring på 6 km/l eller mere end 40 %

De små 3 cylindrede biler er jo forholdsvis simple opbyggede, og ganske traditionelle sugemotorer

Til sammenligning kører vores clio iv stationcar 1,5 dci fra 2014 vel lidt mere end de 20 km/l på motorvej med de 100-110 km/t.

Clio er med turbo, egr, diesel partikelfilter og den slags ting som jo nemmere kan slå bunden ud af budgettet

Clio koster også lige 1400 kr mere om året i ejerafgift. Det er da trods alt nok til og dække brændstofudgifterne til små 2500 km's kørsel

Du kan på www.spritmonitor.de få et indblik i hvad km/l folk generelt kører målt ved tankning. Nogle modeller falder altså meget igennem i forhold til opgivelserne, særligt de sidste årgange før den nye standard for måling blev indført

De små motorer er nu ganske holdbare, vores 107'er har gået 312.000 km, og har da hørt om up trillinger med over 400.000 km på klokken

Selvom jeg var meget skeptisk over for de små biler, må jeg indrømme at den lille 107'er har overbevist mig om deres berettelse som billige pendler biler. Vores 107'er koster alt inkl omkring 1,10 kr pr km og køre i smiley

Når 107'eren en gang skal skrottes så tænker jeg, at jeg endnu en gang vælger en lille 3 cylindret pendler bil. Den næste bliver nok en af up trillingerne

• #14   1. maj 2019 Normalt sætter jeg min højrefod i en fin stabil position - så nålen peger på 110 km/t - så kører bilen på gps 100 kilometer i timen ligeud.... det var af denne grund jeg forestillede mig, at det kunne svare sig med en up f.eks?

Jeg tænker altså også, at hvis man bruger noget god olie, skifter det hver 13-15.000 kilomet, og kører lange ture i den - så forestiller jeg mig også den skal kunne nå op og køre hvertfald 300000 kilometer??

Jeg kørte sidste år 60.000 kilometer i min gamle gule Seat Ibiza fra 1999! Den bliver bare ved og ved.....

• #15   1. maj 2019 - og den er fra 1999. 1.6 MPI 75hk ??. Jeg kører 650 kilometer på 3n 45 liters tank!

• #16   1. maj 2019 Kører mest motorvej 130+ i min Opel Zafira 1.7 cdti 110 eco med ca. 15 km/l.

Med 60000km om året havde jeg fundet større og mere komfort.

• #17   1. maj 2019 Alle biler med små motorer bruger meget brændstof på motorvej. Den slags biler er beregnet til bykørsel, ikke familie udflugt.

• #18   1. maj 2019 Nu skal vi lige huske at der er 130 km/t på motorvejen smiley og vil man spare brændstof bør man nappe hovedvejen og køre 80 km/t...

Så bliver der bedre plads til os der er går mere op i køreglæde end brændstof økonomi smiley

• #19   2. maj 2019 Det er ikke meningen jeg skal kører hurtigt fra a til b. Det er meningen jeg skal have en bil som jeg billigt kan komme til og fra arbejde med 100 km/t. Herefter kan konen overtage den, og så kan vi købe en større bil når vi får brug for én hver... men nu skal hin lige uddannes færdig først.... smiley

• #20   2. maj 2019 Citroen C1 og Peugeot 107 i diesel er nogle af de billigste hvad angår brændstofforbrug.
    Og køres de økonomisk bør 25km/l være opnåligt.

• #21   2. maj 2019 Citigo med 110 km på speedometer giver mig 20.2 i snit...

• #22   2. maj 2019 Har selv haft flere Audi A2 3L og på en Tysklandstur på knap 400km med 80-85km/t på hovedvej kørte den 37,4km/l og der var fuld læs den ene vej smiley

• #23   2. maj 2019 Til motorvejskørsel betyder der mere at du køre diesel end noget andet, benzin montrer er bare ikke så effektive i samme størrelse / prisklasse som diesel.
    Bezin har til gengæler flere HK for samme størrelse / prisklasse, men så også minder moment.

Så skal du pendle meget på motorvej så bør du overveje Disel under alle omstændigheder.

• #24   2. maj 2019 Prøv lige at overveje din plan...

Du overvejer at tage en Seat Leon til fordel for en Up. En bil, der koster det 3-dobbelte. Det kan godt være, den holder et anstændigt brændstofforbrug, men du har et 3 gange så stort værditab på den. Det bliver LANGT dyrere. Det samme gælder dæk, service osv. Jo større bil, jo dyrere bliver det typisk.

Ovenstående er skrevet ud fra det faktum, at du skriver, du nærmest kun går op i at have en billig bil, der kan fragte dig frem og tilbage. Så er det altså ikke løsningen at købe dyrere...

• #26   2. maj 2019 Lars B hvis man kun kigger på brændstof så er sådan en 325d jo ikke så dårlig

Men tager man ejerafgift, forsikring, dæk, service, vedligehold og afskrivning med ind i regnestykket så er bmw'eren trods alt en del dyrere end up smiley

Nu er vores 107'er godt nok købt brugt, men faktisk samme årgang som din 325d. Jeg kan alt inkl køre til under 1,10 kr pr km, det tror jeg umiddelbart du får svært ved i din BMW smiley

• #27   3. maj 2019 En Microbil er ikke en pendler bil, de er beregnet til bykørsel hvor de er langt mest effektive.
    Jeg tror kun det er i DK man bruger dem som pendler biler pga. afgifter
    Men de små motorer arbejder alt hvad de kan for at holde en nogenlunde fart på motorvejen og så ryger deres økonomi ud af vinduet

• #28   3. maj 2019 kan man ikke pendle på landevej?

• #29   3. maj 2019 Jo det kan man da, men det ændre ikke på at bilerne ikke er lavet til de formål.

Det er små biler til byen

Man kan også køre 3km hver vej på arbejde i byen en Diesel, men det er ikke det den lavet til

• #30   3. maj 2019 Peugeot 208 diesel 100hk. 140 km/t på motorvej går den 19-20 stykker. Målt flere gange mellem Kbh og Aalborg og tilbage.

• #31   3. maj 2019 Insignia diesel 160hk 1850kg 21km/l ved 140 på motorvejen smiley

• #32   3. maj 2019 Ellers prøv www.spritmonitor.de der kan man tjekke hvad folk kører maximum og minimum.

• #34   4. maj 2019 Bay - der er MANGE faktorer der taler for, en Seat leon fremfor en up.

Up’en kan konen overtager når hun bliver uddannet om et år.

Leonen som familiebil.

Der er rigtig mange argumenter for og imod.

Men tak for jeres svar allesammen.

• #35   4. maj 2019 Der er ingen rationelle ØKONOMISKE argumenter. Og det er det, du er 100 % fokuseret på, kan jeg se.

Vi er helt enige om, at der kan være mange argumenter, der ikke har noget med økonomi at gøre. Hvis jeg ikke var enig i det, ville jeg ikke køre Audi A6 smiley

Jeg synes dog ikke, at Leon er det rigtige valg til en familiebil. Det bør du genoverveje. Den er en tand for lille, når man skal til at have barnevogn med osv. Vi var trætte af vores A4, da vi kun havde et enkelt barn.

• #37   4. maj 2019 Dine er også så store, så du ikke længere skal pakke både trailer og tagboks, når I skal i fakta smiley

• #39   4. maj 2019 Hvilken befrielse det må være. Jeg er ved at kigge på S-MAX i øjeblikket - det er noget af det mindste, vi kan være i. Men der er ikke meget charme over sådan en familiecontainer smiley

• #41   4. maj 2019 Bay du skulle have været ude lidt før smiley

Den har været på mobile indenfor det sidste års tid smiley

https://www.autozeitung.de/th2-rs-th-tuning-automobile-134638.html?image=2

• #42   4. maj 2019 Du må da være vanvittig, hvis du tror, jeg vil køre rundt i en ENDNU større kasse smiley Haha.

Nej, jeg tror nu, jeg holder mig til S-MAX. De har nogle gode tilbud til CVR hos Ford, så det er her, man umiddelbart får mest for pengene.

• #43   4. maj 2019 Synes nu den har godt med charme, og er da fedt med en kasse bil der kan overraske nærmest alle smiley

Men smag og behag jo

• #44   4. maj 2019 Den er også alt for gammel smiley

• #46   4. maj 2019 Shit mand... Den koster så også lige det samme som et gennemsnitligt hus i en jysk provinsby smiley

• #47   4. maj 2019 Sådan en kasse har jo elendige køreegenskaber - uanset hvor mange HK den har.

• #48   6. maj 2019 Jeg har en Mercedes C-klasse 200CDI stc, som jeg kører 19,6 km/l på job i, det er 80% motorvej og 20% indre by(kbh). Vores Peugeot 207 1.6 benzin er 15,6 km/l. Men vi havde også en Fiat 500 1.2 Lounge som kørte 20.1 i snit, på samme distance.

Så find en microbil med en 1.2l motor, så er du billigt kørende.

• #49   8. maj 2019 Tror den største årsag til at de små korte biler ikke kører langt på literen ved motorvej er de han en elendig aerodynamik. Pendler selv dagligt i en Yaris 2010 1,33 med 100 hk. Og må sige jeg er fint tilfreds med økonomien. Måler et år af gangen med kørebog og den ene triptæller som bliver nulstillet en gang om året. De 3 år jeg har gjort det har resultatet været 18.92 km/l, 18.75 km/l og 19,16 km/l. Har 25 km hver vej på job hvor det halve er bykørsel (13 lyskryds hver vej) Ud over det er langt det meste korte ture. Så er godt tilfreds, specielt når jeg tænker på jeg stort set altid kører 10-20 km/t for stærkt. Men har aldrig haft en bil som er så følsom for modvind i området ved motorvejsfart som den, forskellen på med og modvind er stor. Har før lånt min søsters gamle Volvo S60 2.4 med 170 HK og på trods af jeg ikke har målt det rigtigt er jeg overbevist om at den kører længere på literen end min på en lang motorvejstur med lidt pæn hastighed 150-160 km/t.

Kommentér på:
VW up, brændstofforbrug.

Annonce