Kan en bil tåle høje omdrejninger og høj fart? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal en tur ned igennem Tyskland her om ikke så længe.
Min bil er en diesel bil.
Kan den godt tåle, at man ligger og kører de der 160 km/t og 3000 omdrejninger i længere tid? Eller er det ikke sundt for den at køre i de omdrejninger i længere tid ad gangen?
mar 2017
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 12 Svar: 40
mar 2017
Følger: 2 Følgere: 237 Biler: 1 Emner: 109 Svar: 183
mar 2017
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 12 Svar: 40
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.790
MEN tro ikke du kan køre 160 km/t i lang tid af gangen, dertil er trafikken ned igennem tyskland alt for tæt og der er vejarbejde på rigtig mange strækninger plus at det flere steder kun er tilladt at køre 130 km/t og på de store motorveje omkring byerne kan hastighedsgrænsen være helt nede på 80-100 km/t.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3316 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.207
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 681
Omdrejningstallet må kun ligge i det røde felt en kort periode, dvs. alt under det røde felt er ok i ubegrænset tid.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.096
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Den kan 100% tåle 3000omdrejninger, i mange mange timer, men den vil tåle 25000omdrejninger bedre...
spørgsmålet er om du vil opleve konsekvenserne af at ligge med 3000omdrejninger indenfor de kommende år, svaret er højst sandsynligt nej
jeg plejer at ligge med 5000-6000omdrejninger når jeg kører ned igennem Tyskland, men det er selvf en benziner og det klarer den fint, men bevares den bliver da slidt mere end hvis jeg lå med 4000 omdrejninger...
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 7 Svar: 549
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
motoren bliver stresset af at køre ved høje omdrejninger, og det er måske en aggressiv fremfor progressiv udvikling, men det er 100% ikke enten eller som mange prøver at få det til at fremstå...
apr 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 128
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Det er ikke en sætning, prøv igen.
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.371
dit svar i #9 er vist ikke skrevet helt rigtigt
Den kan 100% tåle 3000omdrejninger, i mange mange timer, men den vil tåle 25000omdrejninger bedre...
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3369 Biler: 55 Annoncer: 33 Emner: 232 Svar: 1.015
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.489
Vi holdet vores Avensis under 3000 svarende til 190ish hele vejen til Østrig på fartpilot og det var den fløjtende ligeglad med
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Samtidig med at man har mindsket køling i øko kørslens tegn.
Jeg mener at der i en M5 Manual stod at bilen ikke måtte køre mere end XX Minutter over 160km/t og XX minutter over 200km/t
Og det er trods alt en større motor der om nogen er bygget til belastning og nok har noget oliekøling.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 1.096
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Næsten alle nye biler køre på 0w20 eller 0w30. Går man 15år tilbage kørte næsten alle biler på 10w40.
Og så er jeg ikke enig i at nutidens olie standarder er bedre end dem i slut 90'erne. Olie standarder i dag handler om miljø og friktions nedsættelse. Moderne olier og den lave viskositet skåner motoren i dagligdags brug - men det er på kompromis af beskyttelsen når den får tæv.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.489
I dag er bilerne jo kørt ind inden man får dem
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 595 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.517
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3369 Biler: 55 Annoncer: 33 Emner: 232 Svar: 1.015
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 595 Annoncer: 1 Emner: 564 Svar: 15.517
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
mar 2017
Følger: 2 Følgere: 237 Biler: 1 Emner: 109 Svar: 183
PS. Din bil har godt nok set lidt af verdenen hva?
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
Prøv at køre på den polske autostrada, der køre mange biler mere eller mindre hvad de kan
apr 2009
Emner: 4 Svar: 54
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.195
Skønt at kunne nøjes med 18oo -1/min og 6000 -1/min ved overhaling af en hoven VAG.
mvh Kp
maj 2009
Følger: 1 Svar: 34
Hvis din bil ikke jævnligt kommer op på nævnte omdrejningstal, er det klogt at skifte den inden turen.
Måske er det løgn, men det er nemmere og billigere at skifte den inden turen.
nov 2016
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 172
har selv en diesel og den ligger ved ca 3300-3400omd ved 200km/t.
Det sker der ikke noget ved, bare du skifter olie mv. til tiden.
jun 2017
Følger: 11 Svar: 1
Kan en bil tåle høje omdrejninger og høj fart?