{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.151 visninger | Oprettet:

Bmw 320i {{forumTopicSubject}}

Hey bg
Jeg er snart færdig med mit kørekort og skal til, at købe bil. Jeg overvejer virkelig meget at købe den her:
https://www.dba.dk/bmw-320i-20-benzin-modelaar/id-504921152/

Er det en god bil eller har i nogle gode råd så jeg ikke pludselig gør noget virkeligt dumt (Den fejl vil jeg gerne undgå igen).

Det er en bmw 320i 2,0 benzin fra 1998 som har gået 246000 kilometer til 24500 kr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw 320i
  • #1   18. maj 2019 Ville som det første anbefale dig at, kontakte sit forsikring selvskab, før du overhoved kigger og overvejer sådan en bil.

    Som 17 årog ny billigst, vælter de af stolen ved forsikring, især når det er en bil at mærket BMW. Samt 150hk.
    Hvis det overhoved er muligt, bliver det en latterlig dyr forsikring for dig.


  • #2   18. maj 2019 Jeg registrere den i min fars navn så det bliver ikke et problem. Tak for svare ellers smiley

  • #3   18. maj 2019 1. Du skal ikke forsikre i din fars navn. Konsekvenserne - især også for din far - kan være enorme.

    2. Den bil regner jeg med at hente mandag eller tirsdag hvis alt går vel. Så du skal være hurtig. Skal bruge den til et hygge projekt.


  • fj
    fj Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 52
    #7   18. maj 2019 https://www.topdanmark.dk/faq/transport/jeg-laner-min-bil-ud-daekker-forsikringen/

    Mine forældre havde en ganske fornugtig forskring med en e91 320d fra 08. tror du skal lede efter selskaber der laver sådan en løsning for at gøre det korrekt.


  • fj
    fj Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 52
    #8   18. maj 2019 Iforhold til om bilen har problemer søg da medlemsskab på facebook gruppen "BMW Crowd - Danmarks største BMW fællesskab" og spørg der inde, det er BMW entusiaster med viden til stort set alle BMW'er der findes.

  • #9   18. maj 2019 Dyr i grøn afgift, dyr i vedligeholdelse, og dyr i benzin. Og sikkert dyr i forsikring.

  • #11   18. maj 2019 Lad os lige være enige om en ting -en BMW E46 er IKKE dyr at holde kørende.

    I lille Danmark har vi alene 3 større virksomheder der udelukkende ophugger BMWer og sælger OE-kvalitets reservedele.

    En E46 320 er heller ikke en "aggressiv" bil - vi snakker 150 HK og et rigtig sløvt moment. Ja måske i sne er den sværere for den der ikke har erfaring - men det er alle biler jo.


  • #13   18. maj 2019 Jeg er helt enig i at man selv skal forsikre.. Forsikringen er ikke "slem". Samler man sine forsikringer så kan han nok få den til 8-9000 om året i ansvar, da der ikke skal kasko på sådan en prisklasse. Det er ikke videre skræmmende i pris i min verden. Jeg gav selv 21000 om året for en E36 325 Cabriolet med kasko da jeg var 19 år.

    Du kan få lavet BMW af kendere med moms for 450-500 i timen. Det er ikke meget værre end så mange andre mærker. Skorstensgaard kan for den sags skyld også sagtens lave en 20 år gammel E46 - det er ikke raketvidenskab at skrue på dem.



  • #14   18. maj 2019 Samler forsikringer.... Han kommer kun til at have den ene forsikring, andet er der ikke råd til.
    BMW er dyr at forsikre, det er gammel vane fra forsikringens side af.


  • #15   18. maj 2019 Allan: Han kan lave en ulykkes og en indbo for 1000 Kr stykket. Bum.

    BMW er ikke dyrt at forsikre - der er bare mærker der er billigere.


  • #16   18. maj 2019 Du skal sørge for at gennemgå alt på bilen, kosmetisk og drivlinje

    En bilkyndig til hjælp vil her være guld værd

    Som med alle andre biler der er over 20 år gamle vil der helt sikkert være nogle ting. Men lad være og fokuser på den ganske givet trænger til en polering og indvendig rengøring

    Du skal endvidere lige finde en med et cvr nummer du kan låne

    Forsikringen på BMW er dyrere end andre, men du kan måske gå til dine forældres selskab og få en bedre pris end hvis du bare ringer rundt

    For mit vedkommende er prisen på en BMW kontra andre bil med samme kræfter mindst 50% dyrere smiley

    Der findes masser af dele til BMW, og der er gode muligheder for alt muligt styling og performance. Kører du uden kasko så overvej dog lige en ekstra grund før du går i gang, den kan hurtigt stå dig i 40.000-50.000 kr med alle mulige opgraderinger

    Personligt havde jeg valgt en lettere bil med lidt færre kræfter. Den ville kunne følge e46'eren i mange tilfælde


  • #17   18. maj 2019 #11 nu er det ligemeget om det er en bmw eller en lada. Men en 20 år gammel bil, skal du altid have et større vedligeholdelses budget på.

  • #20   18. maj 2019 GTI i navnet
    BMW
    Benzin turbo
    Baghjulstræk
    150+ hk

    Det er røde flag hos forsikrings selskaberne når en ung første gangs billist skal forsikre hos dem. Det hænger bare over bilen som en sort sky. Det har det gjort så længe jeg kan huske, man kommer ikke udenom det. Så er der nogen der er heldige fordi de bor hjemme og forældrene har 117 andre forsikringer hos samme forsikrings selskab, så kan man få det lavere. Selvfølgelig vil jeg som alle andre anbefale at starte med noget andet, men jeg ved da også godt hvordan det er at være en ung første gangs bilejer og gerne vil have noget fedt at køre i. Du skal også regne med at bilen er over 20 år gammel. Du kan risikere der er en masse ting der skal laves hele tiden, du kan også være heldig at det hele bare kører. Sådan er det.


  • #21   18. maj 2019 Nu findes der jo både forsigtige og chance bilisterne.

    Og ja rent statistisk kører mange unge mænd noget frisk til, chancen for de kører galt er desværre meget større end for alle andre målgrupper

    Men i de forkerte hænder er alle biler jo farlige, og personligt så hellere at en 18 årig køber en bil der er bygget til og håndtere de kræfter den har

    Da jeg for 20 år siden begyndte og interessere mig for biler, var det jo ikke ualmindeligt folk lige skiftede en golf 2 1,1 til en 1,8 gti 16v, eller en kadett 1,3 til en 2,0 gsi 16v

    Det var de rene dødsfælder, for man skiftede jo ikke bremser, undervogn eller styretøj. For selv en halv blind betjent kunne jo godt se bremserne var for store eller skiftet fra tromler til skiver smiley


  • #22   18. maj 2019 "#11 nu er det ligemeget om det er en bmw eller en lada. Men en 20 år gammel bil, skal du altid have et større vedligeholdelses budget på. "

    Hvornår har jeg sagt det ikke koster penge at holde en 20 år gammel bil kørende? Jeg prøver blot at komme til uvidendes BMW-viden til livs der påstår at BMW er dyrt at holde kørende kontra så meget andet.


  • #23   18. maj 2019 "For mit vedkommende er prisen på en BMW kontra andre bil med samme kræfter mindst 50% dyrere"

    Så er du bare det helt forkerte sted selskabsmæssigt.
    Jeg er 34 år og giver 5100 kasko for en E90 335i og 6700 for BMW Z4 35is 2015. Sidstnævnte dog med overvågning.

    Men jeg har også en bekendt der som 33 årig gav 4500 om året for en gammel Peugeout i ansvar indtil jeg sagde at han skulle få ringet rundt. Nu giver han 1700 for samme forsikring.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #24   18. maj 2019 ALLE mærker er dyre at forsikre for unge, bmw er sgu ikke meget værre end vw eller audi.
    Naturligvis kan man få dem billigere ved at købe en trist alto, c1 eller up!, men den vil stadig ikke være gratis som en ung billist.
    Omkostningerne ved en bmw, er ikke værre end andre biler i den alder, reservedelene er der masser af, intet er udgået, og det er til at få fra time til time de fleste steder pga udvalget stadig er så stort. Ellers har vi 2 kæmpe virksomheder i landet som sælger dele til bmw, og de gør det med nogen rigtig gode priser

    MEN e46 har en trist tendens med bagbroen, som godt kan lide at slippe karosseriet, og det er svært at se, det rammer desværre alle model, både 316 og m3, facelift er det dog mere eller mindre fixet på. Men en 98ér er pre facelift.
    Derudover er rust omkring alle ting en svaghed, skærme for og bag er glade for at ruste.

    Et godt råd ville dog være, at HVIS farmand skal stå for forsikringen, så opret den i et selskab hvor det er lovligt.. Mener topdanmark er et af de selskaber som kører med forældre forsikring, hvilket giver en lidt lavere pris, og det er fuldt ud lovligt, så længe man bor hjemme! Ps. TopDK er nok det selskab der er billigst til bmw smiley

    Og en 320ier er ingen racer, 0-100 på næsten 10sek.
    Åndssvagt kan man køre i alle biler, men folk tror at så snart man har en bmw, så kører man som en blind mongol på speed

    Hvis du gerne vil have en bmw, og du har råd, så køb!
    Hvis du gerne vil have en bmw, men ikke ved om du har råd, så vent!
    Det er sjovere at sidde lidt hårdt i det, og have en bil man er glad for, end at gå ud og tænke "Hvorfor har jeg stadig det lort"


  • #26   19. maj 2019 #15
    Han kommer ikke til at lave de 2 andre forsikringer, for han bor hjemme og tænker at det nok går.


  • #27   19. maj 2019 Claus: Du modsiger jo dig selv fuldstændigt. Jeg siger jo netop at BMW er for alle og ikke de rige når jeg råder ham til at gøre det.

    Derudover stråler dit had og misundelse mod mig ud af dig - og jeg elsker det. Hvis du ellers havde hjerne nok til at undersøge tingene ville du vide at Schmiedmann tager 439 DKK+moms i timen.

    Og ja forsikringer er forskelligt alt efter hvor du bor - det ændrer bare ikke på at der er penge at spare ved at ringe rundt og jagte et tilbud der holder.

    Det er så trist at se en mand på 41 år gøre sin ugentlige jagt på en anden bruger, fordi du selv stod bagerst i køen for ofte. Trist.. Men man forstår måske pludselig hvorfor der laves hærværk på dine biler hvis du er sådan en idiot i virkeligheden også.


  • #29   19. maj 2019 Du jo for dum menneske, det jo helt vildt. Jeg ved nok om BMW til at udtale mig.. Er født og opvokset med det og har igennem årene rundet de 30 forskellige slags af E36, E46, E90, E34, E39 og E30. Alt fra døde 4 cylindrede med rem, række 6 med turbo og V8 med fuldt blæs.

    Du siger det billigste BMW værksted du kender tager 695 Pr. time plus moms - men så er det jo kun Claus´verden der findes siden Schmiedmann for andre end Claus tager 439 DKK pr. time plus moms. Sidst jeg tjekkede havde Schmiedmann immervæk mange års erfaring med BMW, hvis ikke i Odense så i Nordborg.

    Jeg har været så venlig at vedhæfte et billede til dig fra deres hjemmeside. Og det er sjovt du igen relaterer til vindmøller som noget jeg arbejder med? Er det tredje gang du skal have at vide jeg intet har med vindmøllebranchen at gøre? Det er helt seriøst trist at vide der sidder en 41 årig mand et sted på fyn hvor janteloven er det han spiser morgen, middag og aften og derudover blot vil være sur over at der kunne findes andre med mere viden om lige præcis et bilmærke end ham selv.

    Vågn op Claus..


    profilbillede
  • #31   19. maj 2019 Thomas jeg gennemgår mine forsikringer hvert eller hvert andet år og får 2-3 sammenlignelige tilbud for at være opdateret på om vi giver for meget smiley

    Nu er priser på bilforsikringer jo nærmest umulige at sammenligne på tværs af to personer, postnummer, tilvalg, selvrisiko, årlig kørsel osv gør billedet direkte mudret

    Jeg kan ud fra sammenligninger og tilbud se vores biler netop nu er det billigste sted, hvis man undlader next.

    De kollegaer jeg har der kører BMW giver alle væsentligt mere end sammenlignelige biler


  • #33   19. maj 2019 Så gik der da helt rød stue i Trolle smiley

    Stakkels nye unge brugere, ikke mærkeligt bg langsomt dør ud.
    En 17 årig ung mand stiller et spørgsmål, så går der straks ADHD børnehave i det.
    Trolle tager dog alligevel prisen for det mest ubrugelige svar af alt.
    Gider ikke selv bevæge mig ned på det niveau, men må jeg benytte lejligheden til anbefale Nationen på ekstrabladet, her mødes mindre bemidlede debattører i flæng.

    Forstår fint hvorfor et ungt menneske drømmer om en 320 i.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #35   19. maj 2019 Jeg har gf forsikring. Fornuftige priser og vilkår osv, på alt jeg har brug for, på nær bilforsikring.
    Steg til 7000 med kasko, da jeg købte BMW, 318d.
    Relativt mange penge, når jeg ser hvad andre giver, men jeg skifter jo ikke selskab, bare fordi én forsikring er dyr.
    Det skal jo ses samlet og der er jeg umiddelbart tilfreds.
    Jeg kører heller ikke altid i Fakta og køber mælk, fordi den er billigere end brugsens.


  • #36   20. maj 2019 Ring til samtlige forsikringer du kan komme i tanke om, spørg om prisen på ansvarsforsikring, hvis du føler du har råd til at forsikre den så køb.. det er en bil til 24k, du kan i VÆRSTE fald være nødt til at skyde den billigt afsted for 5-10.000kr hvis du har købt katten i sækken, så taber du mindre end hvad folk taber i afskrivning på 3 måneder på deres nye bil...


    Spørgsmålet er bare hvor hurtig du bliver træt af de 150hk...


  • #37   20. maj 2019 Jeg synes ikke en 320 er vildt dyr at forsikre, det kostede det samme for mig at forsikre en pug 206, og væsentligt billigere end den Audi jeg havde før. Af en sjov grund af 328 endnu billigere end en 320 :).

    Hvis man finder en som ikke er ødelagt af diverse tosser, finder man vel dårligt en mere driftsikker maskine? Mine har bare kørt og kørt med meget små fejl, og hvis man bare kan lidt selv, så skal man ikke på værksted for at fikse de småting.

    At den så er lidt dyr i vægtafgift og brændstof, tja, det må man leve med. Jeg er villig til at betale lidt ekstra penge for det, fremfor at kører i en nyere bil, som er lige så spændende at kører i som en badekar med hjul.


  • henning o
    henning o Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 42
    #38   21. maj 2019 måske du skulle starte med brugt AYGO............

  • #39   22. maj 2019 Et godt råd.. Hvis du ikke har råd til at betale for forsikring i dit eget navn, har du ikke råd til bil... Bil koster mere end hvad du sikkert regner med, så læg 2.000kr. ekstra i det "budget" du sikkert har forestillet dig...

    I forhold til selve bilen, så tjek den igennem for rust...

    Men ellers, super fin bil, det er en ganske fin flyder!
    Er en af dem som mener man ikke behøver at begrænse sig til en Aygo bare fordi man er ung. Den gang jeg gik på HHX og vi alle lige havde fået kortet, var det sgu dem med de store dyre biler der lavede mindst skade på deres bil.. Hvorfor? Fordi de gik op i at passe på den...
    Hvor dem med en lorte spand til 10.000kr, de hamrede ind i alt muligt..

    Så er det en 320i du drømmer om, så køb den! Livet er for kort til altid kun at vælge fornuftige biler... Men igen, forsikre i dit eget navn, og læg lidt ekstra til side.


  • #40   24. maj 2019 Har købt en peugeot 107 istedet for haha. Lidt kedeligt men fornuftigt smiley

  • henning o
    henning o Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 42
    #41   24. maj 2019 meget fornuftigt af dig...........

  • #42   25. maj 2019 Trist smiley men det er åbenbart hvad de unge vil ha' nu om dage..

  • #43   26. maj 2019 God ide, så finder du ud af hvad du helst vil, poste benzin og afgift i bilen, eller have pengene i pungen smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #44   26. maj 2019 Thomas C
    Tillykke med "bilen" men skift lige dit profilbillede.. Det er blasfemi det du har gang i smiley
    Men nu kan du optjene lidt anciennitet i eget navn, og finde den bil du helst vil eje.


Kommentér på:
Bmw 320i

Annonce