{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.129 visninger | Oprettet:

Mikkel M
Mikkel M
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5

Hvad skal jeg kigge efter i Peugeot 107 {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Skal i morgen ud og kigge på en Peugeot 107 fra 2012, men vil lige høre hvad jeg skal kigge efter på den?
Har hørt bremserne kan blive slidte, men hvordan skal jeg tjekke det? Og hvad skal jeg ellers kigge på?

Tak på forhånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal jeg kigge efter i Peugeot 107
  • #1   5. jun 2019 Har hørt bremserne kan blive slidte smiley smiley smiley smiley smiley

Husk at se om der også er slid på de 4 dæk - har hørt at de også bliver slidt når man kører...... smiley

• #2   5. jun 2019 Dæk, bremser, udstødning m.m. er sliddele, så selvfølgelig bliver de brugt og slidt i større eller mindre grad.
    Jeg ville kigge efter kilometertal og hvordan den er passet. Personligt vil jeg hellere købe en med 150.000 km på klokken som er velpasset, frem for en med 100.000 km der kører på gammel sort olie, og det oliefilter der sad på fra ny.
    Ligner kabinen noget der er løgn, eller har den været støvsuget og rengjort jævnligt?
    Slidt pedalgummi, knirkende bøsninger, klaprelyde der ikke bør være der etc. etc.
    Det er hvad jeg ville kigge efter, og så køre en passende prøvetur, så motoren bliver ordentlig varm. Skifter gearene uden at børste tænder, knirke- og bankelyde der ikke skal være der. Tjek også lige dæmpere og fjedre når du er i gang.
    Gynger bilen vildt for eller bag, eller hopper den når den møder et mindre hul i vejen, kan det være tegn på dårlige/slidte dæmpere.

• Mikkel M
    Mikkel M Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5
    #3   5. jun 2019 Allan hvordan kan jeg så tjekke oliefilteret? Og hvad er den nemmeste måde og se/føle slidte bremser?

• #4   5. jun 2019 Bremser er det mindste problem, de koster ikke ret meget til sådan en. Hør efter mislyde fra kobling

• #5   5. jun 2019 ...og utætte vinduer.. Fabrikken brugte for lidt lim, så alle biler er blevet indkaldt.. Gratis service...

• #6   5. jun 2019 plads

• #7   5. jun 2019 har hørt de bruger benzin:)

• #8   6. jun 2019 #2 Er udstødning en sliddel ?

• #9   6. jun 2019 Ja, udstødning er en sliddel ligesom bremser, kileremme, remstrammerhjul etc.

Oliefilteret kan du kun tjekke visuelt og håbe, at der sidder et mærkat et sted, så du ved hvor meget den har kørt med det.
    Men er det dækket af et tykt lag sort oliesnask, er det sandsynligvis lidt mere end fjorten dage siden sidste skift.

• #10   7. jun 2019 Hvorfor er det en sliddel.. altså hvilken mekanisk proces er det som slider udstødningen.. og kan man kategorisere noget der kan holde i 20-40år alt efter klima som værende en sliddel

• #11   7. jun 2019 på 107/ aygo er det slid del. bag pot knække ophæng, manifold ruster væk osv

• #12   7. jun 2019 Køb en cykel ..og smid væk. Du er IKKE klar til bil !!!!!!!

Kommentér på:
Hvad skal jeg kigge efter i Peugeot 107

Annonce