{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

Mike  T
Mike T
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Alternativer til Hyundai Ioniq? {{forumTopicSubject}}

Kigger på biler i øjeblikket, og det bliver nok brugt i 150.000-210.000kr klassen plus minus 10.000kr .
Skal have klimaanlæg, automatgear er ikke en nødvendighed men kunne være fedt. Gerne 140-160HK. Hyundai IQ har 105 HK i benzinmotoren og 40HK i elmotoren så det er ikke alverden, vil gerne have 30-40 heste mere i benzinmotoren. Kan man få hybrid med 150hk i benzinmotoren?

Max 4 år gammel model, (og hybrid er vel relativt populært det bliver rene el-biler om et par år der overtager helt).
Max 50.000km. Og så falder jeg over en brugt Hyundai Ioniq Premium til kampagnepris i øjeblikket på 279.995kr NY og til 220-230.000 brugt med 20-40.000km pt.

Den opfylder mange af mine krav, men har en hyundai I10 i øjeblikket og det er det RENE plastic indeni, og det samme kan jeg så læse at ioniq desværre også er, der er sparet gevaldigt på den del af interiøet. Det og så kun 105HK i benzinmotoren gør at jeg helst kigger efter alternativer. Så må den have kørt 55-60.000Km hvis det kan gøre at der er brugbare brugte alternative til mit budget.

Hvad er der af alternative i prisklassen og med klimaanlæg og evt automatgear og feks hybrid? Altså brugt så prisen kommer ned på 200.000-210.000kr? Kigger primært på privatmarkedet der plejer man at spare en del mere end forhandlermarkedet, men det er til gengæld også RET lille i københavnsområdet, det er virkeligt begrænset hvad der er derude, med mindre man kigger på 100.000km kørt og opefter. 0-50.000km er meget begrænset i den prisklasse hos private i Kbh åbenbart.
Tænker Skoda eller Volkswagen eller som sagt Hyundai. Pengene rækker nok ikke til Mercedes eller Audi eller Bmw, det er modellerne mindre jeg nok skal kigge på, altså prisklassen under de gode tyske mærker(desværre).
Der er ellers en lille del gode Audi A3 eller Mercedes C200 og Bmw I3 men tænker heller en topmodel i mellemklassen end den mindste model i topklassen af almindelige biler.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alternativer til Hyundai Ioniq?
  • #1   30. jun 2019 KIA e-niro

• Mike  T
    Mike T Tilmeldt:
    jun 2019

#2   30. jun 2019 @Allan P det er en REN el-bil kan jeg se. Tænker Hybrid er lidt mere mig trods alt, men ellers ren benzin/Diesel kan jeg også nøjes med, hvis det er.
    Det er klart at de populære mærker og modeller feks VW Up er nemmere at have med at gøre ift antal på brugtmarkedet men vil gerne et stykke op i HK og komfortabilitet og størrelse.

• #3   30. jun 2019 Det tætteste man kommer på en Ioniq er nok hvis man tager i Harald Nyborg og køber et drivhus og smækker et par fælge på

• #4   30. jun 2019 Så skal du nok ikke have en hybrid - tror jeg

• Mike  T
    Mike T Tilmeldt:
    jun 2019

#5   30. jun 2019 Okay. Jamen kom gerne med flere forslag. Ellers så kigger jeg lidt på nettet hvad der er op og ned i hybridbiler for at se om det er noget for mig.

• #6   30. jun 2019 Personligt har jeg svært ved for alvor og se ideen i opladnings hybrid, med mindre man har 10-20 km hver vej på job og vil køre dette på ren el

Det er smart i alt fald på papiret, at man kan bruge begge motorer for og få ekstra kræfter. Men omvendt, så er der også to energiforbrugere der skal leveres energi til samtidig.

Derudover er hybrid modellerne med både ekstra motor og batteri jo tungere end en tilsvarende ren benzin model. Og efter batteriet er tomt, så vil benzin motoren vel formentlig gå kortere på literen end en ren benzin model

Den eneste fordel ved køb og ejerafgift er de på papiret flotte forbrugstal

Golf gte er lige en kende over dit budget, og så skal du måske lige tjekke om den kører med dq200 dsg gearkassen. Derudover så er Kia niro også lige over budget

Derudover så ville jeg ikke være så fokuseret på hk, men også tjekke moment også prøve bilerne og deres acceleration.

Det er korrekt at normalt er biler ved private billigere, men mange af disse biler har nok været ude og køre demo eller korttids leasing og derfor aldrig været på private hænder.

Når vi snakker hybrid og den "nye" teknologi kunne leasing også være et alternativ, så er du sikret mod usikkerhed ved gensalg og måske et batteri der pludselig skal skiftes

• Mike  T
    Mike T Tilmeldt:
    jun 2019

#7   30. jun 2019 @Rene HC ja Golf GTE er nok lidt for dyrt til mit budget. Men jeg noterer det du skriver.
    Jeg skal finde hoved og hale i hvad jeg gør, om hybrid giver mening, om det skal være ren el-motor eller benzin/diesel.
    Tænker bare at Hybrid er sådan lidt en overbygning til EL og når EL så bliver standard kan jeg skifte helt til EL.

En anden ting registreringsafgiften blev jo sænket en del i 2017 oktober tror jeg det var. Afspejler det sig i ALLE priserne på brugtmarkedet feks modeller fra 2015 og 2016? Eller skal man feks kun gå efter 2018 modeller og opefter der alle er med de nye afgifter, dvs måske billigere end modellerne fra 2017 og bagud?
    Forestiller mig at dem der feks har købt i 2015-16 og har betalt 150% afgift fra en listepris på 106.600 kroner hvor knækket nu er 185.000kr, de har vel ikke bare sænket deres brugtpris automatisk så den afspejler nyprisen med de nye afgifter? De har jo tabt en del penge på deres bil, ift nypris, så deres brugtpris kunne være højere end nyprisen pga skalaknækket blev løftet til 185.000 på listeprisen.

• #8   30. jun 2019 Selvfølgelig så afspejler priserne på en 2015-2016 model at afgiften faldt i 2017. Ingen vil jo give mere for en ældre årgang med flere km på klokken, så ejerne af 2015-2016 modellerne har bare fået et større værditab end forventet ved købet

Jeg kan personligt godt være lidt lunken ved en hybrid og gensalgspris, derfor jeg foreslår måske og gå efter leasing

Hvis du reelt kan klare dig med rækkevidden i en el, hvorfor så ikke gå direkte ned af den vej.

BMW i3
    Nissan leaf
    Hyundai ioniq

Alle findes som 1-2 år gamle med 20.000 km på klokken til dit budget smiley

• Mike  T
    Mike T Tilmeldt:
    jun 2019

#9   1. jul 2019 Okay jamen jeg kigger efter feks Golf GTE. Den ser fornuftig ud.
    Venter til næste forår med at købe den, så er markedet også lidt bedre forhåbentligt og flere hybrider kommer på brugtmarkedet.

Kommentér på:
Alternativer til Hyundai Ioniq?

Annonce