Alternativer til Hyundai Ioniq? {{forumTopicSubject}}
Kigger på biler i øjeblikket, og det bliver nok brugt i 150.000-210.000kr klassen plus minus 10.000kr .
Skal have klimaanlæg, automatgear er ikke en nødvendighed men kunne være fedt. Gerne 140-160HK. Hyundai IQ har 105 HK i benzinmotoren og 40HK i elmotoren så det er ikke alverden, vil gerne have 30-40 heste mere i benzinmotoren. Kan man få hybrid med 150hk i benzinmotoren?
Max 4 år gammel model, (og hybrid er vel relativt populært det bliver rene el-biler om et par år der overtager helt).
Max 50.000km. Og så falder jeg over en brugt Hyundai Ioniq Premium til kampagnepris i øjeblikket på 279.995kr NY og til 220-230.000 brugt med 20-40.000km pt.
Den opfylder mange af mine krav, men har en hyundai I10 i øjeblikket og det er det RENE plastic indeni, og det samme kan jeg så læse at ioniq desværre også er, der er sparet gevaldigt på den del af interiøet. Det og så kun 105HK i benzinmotoren gør at jeg helst kigger efter alternativer. Så må den have kørt 55-60.000Km hvis det kan gøre at der er brugbare brugte alternative til mit budget.
Hvad er der af alternative i prisklassen og med klimaanlæg og evt automatgear og feks hybrid? Altså brugt så prisen kommer ned på 200.000-210.000kr? Kigger primært på privatmarkedet der plejer man at spare en del mere end forhandlermarkedet, men det er til gengæld også RET lille i københavnsområdet, det er virkeligt begrænset hvad der er derude, med mindre man kigger på 100.000km kørt og opefter. 0-50.000km er meget begrænset i den prisklasse hos private i Kbh åbenbart.
Tænker Skoda eller Volkswagen eller som sagt Hyundai. Pengene rækker nok ikke til Mercedes eller Audi eller Bmw, det er modellerne mindre jeg nok skal kigge på, altså prisklassen under de gode tyske mærker(desværre).
Der er ellers en lille del gode Audi A3 eller Mercedes C200 og Bmw I3 men tænker heller en topmodel i mellemklassen end den mindste model i topklassen af almindelige biler.
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.168
jun 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
Det er klart at de populære mærker og modeller feks VW Up er nemmere at have med at gøre ift antal på brugtmarkedet men vil gerne et stykke op i HK og komfortabilitet og størrelse.
okt 2014
Følger: 43 Følgere: 97 Biler: 33 Emner: 22 Svar: 476
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.168
jun 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Det er smart i alt fald på papiret, at man kan bruge begge motorer for og få ekstra kræfter. Men omvendt, så er der også to energiforbrugere der skal leveres energi til samtidig.
Derudover er hybrid modellerne med både ekstra motor og batteri jo tungere end en tilsvarende ren benzin model. Og efter batteriet er tomt, så vil benzin motoren vel formentlig gå kortere på literen end en ren benzin model
Den eneste fordel ved køb og ejerafgift er de på papiret flotte forbrugstal
Golf gte er lige en kende over dit budget, og så skal du måske lige tjekke om den kører med dq200 dsg gearkassen. Derudover så er Kia niro også lige over budget
Derudover så ville jeg ikke være så fokuseret på hk, men også tjekke moment også prøve bilerne og deres acceleration.
Det er korrekt at normalt er biler ved private billigere, men mange af disse biler har nok været ude og køre demo eller korttids leasing og derfor aldrig været på private hænder.
Når vi snakker hybrid og den "nye" teknologi kunne leasing også være et alternativ, så er du sikret mod usikkerhed ved gensalg og måske et batteri der pludselig skal skiftes
jun 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
Jeg skal finde hoved og hale i hvad jeg gør, om hybrid giver mening, om det skal være ren el-motor eller benzin/diesel.
Tænker bare at Hybrid er sådan lidt en overbygning til EL og når EL så bliver standard kan jeg skifte helt til EL.
En anden ting registreringsafgiften blev jo sænket en del i 2017 oktober tror jeg det var. Afspejler det sig i ALLE priserne på brugtmarkedet feks modeller fra 2015 og 2016? Eller skal man feks kun gå efter 2018 modeller og opefter der alle er med de nye afgifter, dvs måske billigere end modellerne fra 2017 og bagud?
Forestiller mig at dem der feks har købt i 2015-16 og har betalt 150% afgift fra en listepris på 106.600 kroner hvor knækket nu er 185.000kr, de har vel ikke bare sænket deres brugtpris automatisk så den afspejler nyprisen med de nye afgifter? De har jo tabt en del penge på deres bil, ift nypris, så deres brugtpris kunne være højere end nyprisen pga skalaknækket blev løftet til 185.000 på listeprisen.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Jeg kan personligt godt være lidt lunken ved en hybrid og gensalgspris, derfor jeg foreslår måske og gå efter leasing
Hvis du reelt kan klare dig med rækkevidden i en el, hvorfor så ikke gå direkte ned af den vej.
BMW i3
Nissan leaf
Hyundai ioniq
Alle findes som 1-2 år gamle med 20.000 km på klokken til dit budget
jun 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
Venter til næste forår med at købe den, så er markedet også lidt bedre forhåbentligt og flere hybrider kommer på brugtmarkedet.
Alternativer til Hyundai Ioniq?