{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Focus 1.6 TDCI 109hp
  • #1   6. jul 2019 den kører med den "skønne" 1,6 hdi fra PSA gruppen. har oplevet en del problemer med partikkelfilter,dyser,flammeskiver, turbo osv.. smiley

  • #2   6. jul 2019 Nådada det lyder sku ik godt smiley

  • #3   6. jul 2019 nej, men du kan jo være heldig smiley

  • #4   6. jul 2019 Hvad har den kørt? Vis den er passet og har kørt gode lange km når den er bleven brugt for det meste,det vil sige den er bleven godt drift varm. så ville jeg ikke være bange for at købe den. Men køber du den så begynd at skiftet olie hver 10.000 km og olie filter da den motor ikke har godt ved at køre 20 til 30.000 km på et olieskift.selv om det nu sjælden er nogen motorer der har det.

  • #5   6. jul 2019 Direkte forfærdelig motor, meget kan gå i stykker....

  • #6   6. jul 2019 Ja ok, jeg holder mig væk smiley

    Hvad med deres benziner? 1.6 og 1.8


  • #7   6. jul 2019 Hva er det for en gang vrøvl, der køre rigtig mange af de maskiner rundt i et væld af biler, det er en rimelig solid motor hvis den bliver vedligeholdt, dvs sige olieskift og korrekt olie, og lad være med at køre 30000km mellem olieskift.
    De fleste af de problemer folk har haft har været pga af for billig olie eller direkte manglende vedligehold.
    Alle diesel motore kan have problemer med turbo, flammeskive, dyser osv men i forhold til mængden af 1.6hdi er den altså ikke mere eller mindre udsat end alt muligt andet....


    Der ud over er det en bil hvor du får rigtig meget for pengene.


  • #8   6. jul 2019 Kan heller ikke se det forfærdelige i den motor har set mange køre rigtig mange km når de er passet. har også set nogen stå af men ikke mere end andre diesel maskiner idag gør.

  • #9   6. jul 2019 Kan kun tale af egen erfaring.. jeg skiftede: svinghul/kobling, egr ventil, ladetrykstyring, gløderør, partikelfilter, og så var turboen os utæt for udst. Gas, plus et par følere der os gik til. jeg har haft meget bøvl med den motor ihvertfald. Og kender flere som os har oplevet mange af de samme ting.

  • #10   7. jul 2019 Jeg bøvler med de motor hver dag.

    Som en anden nævner. Hvis bilen er passet med vedligeholdelse gennem tiden, så er jeg ikke så ræd.

    Men det kan man aldrig vide. Derfor ville jeg ikke købe sådan én.
    Desuden er interiør gabende kedelig på sådan en djævel du har fundet dig der.


  • #11   7. jul 2019 Synes nu det ser pænt ud på den "faceliftede" udgave smiley men ja, man er da lidt ræd for at købe sådan en motor når man hører de ting her.



  • #12   7. jul 2019 Det efterhånden lige meget hvad type diesel motor man køber idag.der vil næsten altid gå ting til evt kobling/svinghjul turbo egr dyse og partikelfilter for ikke at sige tilsodning der skal renses. når de har kørt 200 til 300.000 km. så vil man have diesel skal man også være Ops på ting kan ske. Men god pasning af dem og at folk ved hvordan de skal køres kan hjælpe en del. Jeg har været glad for min med 1.6 psa diesel motor i. ikke at sige jeg ikke har lavet en del på den for det har jeg. men det nu ting jeg også har lavet på min passat 1.9 tdi. Plus hvad ellers diesel bil jeg har haft. nu er min passat så gammel den ikke har partikelfilter så problemer med det på den har jeg så ikke haft. smiley

  • #13   7. jul 2019 Jeg tror sku jeg prøvet at finde en benziner smiley

  • #14   7. jul 2019 benzin biler kan nu også få fejl. Men køre du ikke mange km om året er en benzin bil da nummer 1.

  • #15   8. jul 2019 kører kun en 12-15000 om året smiley

  • #16   8. jul 2019 Ja så passer en benzin bil også mere til dig .

  • #17   7. nov 2019 Med de km du køre, passer en benzin bil bedre til dit behov.. smiley

    Jeg er selv ejer af en Ford Focus 1,6 TDCI fra 2006.
    Den har lige rundet 366.000 km og køre stadig som var den næsten ny..
    Den køre til dagligt 75 km, til og fra arbejdet..
    DET ER BARE MEGET VIGTIGT som de andre skriver, at der bliver skiftet olie og filter for hvert 10.000 km. (maks 15.000 km) og at det er den helt rigtige olie der bliver brugt!!
    Veligeholder man den efter forskrifterne har man en fornuftig bil til billige penge.. smiley


  • #18   7. nov 2019 Jeg var på ingen måder bange for at købe en bil med den motor!
    Er den ordentligt vedligeholdt så er den ikke ringere end så meget andet derude!
    Mine forældre havde sådan en magen til fra 2010.
    købt med 20000km på bagen og solgt med knap 270000km på bagen.
    Den fik skiftet generator ved ca 160000km hjullejer i for ved ca 200000km og flammeskiver på skift mellem 180000km og 250000km.
    Ellers kørte det bare og blev ikke skånet! her iblandt ofte korte ture på 3-5km.
    Jeg ville være mere bekymret for rust hvis den ikke er blevet undervognbehandlet.

    Mvh Simon


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 528
    #19   8. nov 2019 Min Peugeot med samme motor har kørt 462000 uden de store udgifter og jeg har kørt 20000 imellem olieskift bilen har kørt 70000 om året indtil for et år siden, nu triller den kun Ca 30000 om året og korter imellem olieskift. Så jeg vil gerne anbefale 1.6hdi

Kommentér på:
Focus 1.6 TDCI 109hp

Annonce