{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.700 visninger | Oprettet:

BMW f31 (320d touring m-sport) {{forumTopicSubject}}

Hej

Har nogen erfaringer med BMW 320d touring m-sport 8 gear aut. 190 HK? (Den pågældende er en 2019 og nej ikke den helt nye G21)

Jeg har hørt at BMW havde problemer med deres n47 motorer og heriblandt deres 2,0 L diesel. Men er det problem fikset??

Jeg overvejer bilen for kørsel til og fra arbejde og fordi der er plads til børn og barnevogn smiley

Jeg tager gerne imod andre forslag på anden familiebil enten Mercedes eller BMW


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW f31 (320d touring m-sport)
  • fj
    fj Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 52
    #1   18. jul 2019 I 2015 kom F31 LCI der blev N47 erstattet med B47.
    kædeproblemet på N47 skulle være rettet fra 2012 men der er stadig folk som oplever at kæden skal skiftets før tid.

    kig i afsnittet omkring motor
    https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(F30)

    Du kan evt. ved brug af https://www.mdecoder.com/ og de sidste 7-cifre i stelnummeret se udstyrs pakker og motorkode.

    Ejer selv en F31 dog en 330d og kan varmt anbefale en F31 !


  • #2   18. jul 2019 Tak for dit svar! Hvor længe har du haft din og hvor langt har din kørt? Holder du service ved BMW eller laver du det selv?

  • fj
    fj Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 52
    #3   18. jul 2019 Lidt over et år, den har kørt 173.xxx km. Min er uden for garanti perioden så jeg laver det jeg selv kan finde ud af ellers kommer den hen til det værksted der passer mig.

    Nu er den bil du kigger på jo så ny, så den har fabriksgaranti så ville jeg nok anvende et autoriseret BMW værksted så længe der er garanti.
    Hvis der skulle opstod nået har jeg den tro at man står stærkeste ved at den har fået lavet alt ved et autoriseret BMW værksted.


  • #4   18. jul 2019 Verdens bedste gearkasse (ZF8) og en super god diesel fra BMW. Ikke nyeste design indvendigt, men solid.

  • #5   21. jul 2019 N47 motor køre fantastisk smiley
    Hvis ingen mærkelige lyde fra er tilstæde skal du ikke være bange smiley

    Det kædeproblem er blevet pustet op til noget der ikke er rimeligt..

    Min egen fra 2010 køre stadig på original kæde med 264.000 km på sig


Kommentér på:
BMW f31 (320d touring m-sport)

Annonce