{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

Kør på prøve nr.plader via sp regler?? {{forumTopicSubject}}

Jeg så i en annonce i bilmarkedet en gut der ville sælge en super lækker mercedes v12 osv for 275000 uden afgift selvfølgelig.. Han skrev sidst i annoncen: Kør på prøve nr. plader via sp regler og spar reg. afgift og forsikring... Det er så der mit spørgsmål kommer ind i billedet... Hvad mener han med det og hvad er det for nogle sp regler??? Håber i kan hjælpe for hvem vil ik gerne spare afgift og forsikring smiley
Bare rolig jeg er ik så naiv at jeg tror jeg kan køre på samme vilkår som jer med de dyre danske nr plader via disse regler smiley
Mvh Dennis.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kør på prøve nr.plader via sp regler??
  • #1   18. jan 2007 har squ også studset lidt over det, han vil hvis bare sælge, mig bekendt er der ingen special regler

• #2   18. jan 2007 Jeg har nu heller aldrig hørt om de regler.. Han tager heller ik telefonen når man ringer.. Jeg har nemlig forsøgt.. Ville jo lige lade som om jeg var intra i hans mercer og derved lokke reglerne ud af ham smiley

• #3   18. jan 2007 Men mon ik der er et eller andet om det nu hvor han skriver... Man håber jo lidt...

• #4   18. jan 2007 Tror også bare han vil af med den derfor skriver han det smiley

• #5   18. jan 2007 Jeg ved det nu ik helt.. Han har flere dyre biler tilsalg hvor han skriver det og jeg tror sku ik han sælger en bil til f.eks 500.000 uden køberen er sikker på de regler...

• #6   18. jan 2007 Men jeg tror sku jeg ringer direkte til told og skat og spørger... Hvis ik de ved det er der hvis ingen der gør...

• #7   18. jan 2007 lad os høre hvad du finder ud af

• #8   18. jan 2007 Jeg skal nok lige vende tilbage når jeg er blevet lidt klogere smiley

• #9   18. jan 2007 Mon ikke han mener noget med du skal købe dine egne pøve plader også kører på dem, men det kræver jo firma også må bilen kun bruges til følgende punkter:

Om faste prøveskilte

Du kan få udleveret prøveskilte:

hvis du er fabrikant, importør, forhandler eller reparatør
    Hvis du skal bruge det til midlertidig eller lejlighedsvis kørsel med køretøjer, der ikke har nummerplader.
    Faste prøveskilte må kun bruges til:

afprøvning og indstilling af nye køretøjer eller kørselsprøve efter reparation.
    demonstration for forhandlere
    demonstration eller prøve i forbindelse med salg
    afhentning eller udbringning ved reparation eller salg
    nødvendig kørsel i forbindelse med registrering eller godkendelse af køretøjet
    overførsel til anden forhandler/udsalgs-eller udstillingssted eller lager
    ved import af køretøjer: kørsel fra grænsen til det sted, hvor køretøjet skal registreres eller til bopæl/forretning/værksted.
    fabrikanters eller importørers optagelse af reklamefilm af køretøjet
    kortvarig kørsel i optog i forbindelse med almennyttige formål. Kræver politiets tilladelse.

Så er der jo ikke meget fidus i det hehe

• #10   18. jan 2007 nu er det jo sådan med prøveplader at grundreglen i dem, er følgende:

de må kun bruges til transport mellem værksted, og hjem, samt mellem hjem og synssted, eller synssted og værksted.
    Det er det elementære i det.

Dog findes der de fastmonterede prøveplader, men de gælder kun for bilimportører og dets lignende, som så kan montere dem på den måde til prøvekørsel, samt i den tid afgiftssager står på, men de er kun til begrænset brug.

Alt i alt, så er prøveplader ikke noget man skal tro man kan køre rundt på overalt.

De to sæt jeg har til rådighed via mit job, de er med sådanne begrænsninger, at der faktisk ikke må være passagerer i bilen, medmindre de har tilknytning til mit job og gøremål med køretøjet.

så det der ligner salgssnak, eller svindel....... så pas på med det han siger om at køre på prøveplader.

Kommentér på:
Kør på prøve nr.plader via sp regler??

Annonce